پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
پی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که کاردار ایران به دلیل آن‌چه «نقض حقوق بشر» در ایران خواند، به وزارت امور خارجه استرالیا احضار شده است.بررسی ها نشان می دهند که امروز سه‌شنبه در ادامه حمایت دولت‌های غربی از اغتشاشات در ایران ، کانبرا کاردار ایران را مجددا احضار کرده است. این چندمین بار در دو ماهه اخیر است که استرالیا به بهانه های حقوق بشری، اقدام به احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه خود می کند. برخی از منابع ضرورت یادآوری نوع رفتار با پناهندگان ، ادعاهای سابق توسعه همکاری با ایران و مواردی همانند به دولت استرالیا را جدی می دانند. همچنین در صورت تکرار مداخله در امور داخلی سایر کشورها، چالش استرالیا با چین و فرانسه، زمینه مناسبی برای تمرکز برخی از اقدامات است.

شعار سال: پی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، اعلام کرد که کاردار ایران به دلیل آن‌چه «نقض حقوق بشر» در ایران خوانده شده، به وزارت امور خارجه استرالیا احضار گردیده است (شعار سال: احضار کاردار نه سفیر). پنی وانگ، در صفحه توییترش با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، اعلام نموده که دولت استرالیا دوباره کاردار ایران را به دلیل آن چه سرکوب تکان‌دهنده معترضان خوانده، احضار کرده است. او در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران بیان داشته که، ما به همکاری با شرکای بین‌المللی‌مان و در داخل دولت ، ادامه خواهیم داد تا فشار بر ایران را به خاطر نقض حقوق بشر از سوی آن افزایش دهیم.

احضار مجدد کاردار ایران از سوی استرالیا

آسوشیتد پرس استرالیا مدعی شده که دولت فدرال استرالیا در حال بررسی تحریم‌های هدفمند ایران تحت قانون Magnitsky است. مارک اینس براون، از مقامات ارشد وزارت امور خارجه استرالیا مدعی شده که در سه نوبت کاردار ایران در کانبرا را احضار کرده تا نگرانی‌هایش را به شدیدترین وجه بیان کند. ادعا شده که دستیار وزیر امور خارجه استرالیا در بخش خاورمیانه نیز در یک مناسبت جداگانه با این نماینده سفارت ایران گفتگو نموده تا نگرانی‌ها در مورد گزارش‌های ارعاب و تهدید علیه جامعه ایرانی استرالیا برطرف شود. علاوه بر این، کلر چندلر، سناتور لیبرال نیز از پنی وانگ، وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا افراد ایرانی تحریم شده توسط کانادا، ایالات متحده و بریتانیا باید به سرنوشت مشابهی بر اساس قوانین استرالیا دچار شوند، سؤال نموده و خانم وونگ در جلسه استماع برآورد بودجه بیان داشته است که برای من یا هیچ وزیر خارجه ای ، مناسب نیست که در مورد فهرست‌بندی‌های احتمالی درگیر گمانه‌زنی شویم و موضع دولت استرالیا در مورد این موضوع(ادعای نقض حقوق بشر)، روشن است. همچنین بر اساس ادعای آسوشیتد پرس استرالیا، آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا نیز در پاسخ به این سوال که چرا تحریم‌های هدفمند برای ناقضان حقوق بشر تاکنون اعمال نشده، گفت که دولت به تأثیر آن بر مشاغل استرالیا توجه دارد.

احضار مجدد کاردار ایران از سوی استرالیا

در مقابل، مقامات ایرانی در پاسخ به اقدامات کشور‌های غربی علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که سیاسی کردن موضوع حقوق بشر به هیچ وجه سازنده نیست و استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر نمی‌تواند به ارتقا و پیشبرد ارزش‌های این موضوع در جامعه جهانی کمک کند.

اطلاعات تکمیلی برای فهم تسهیل شده خبر:

پنی وونگ نخستین وزیر امور خارجه تاریخ استرالیا محسوب شده که در خارج از این کشور به دنیا آمده است (متولد ایالت صباح مالزی از مادری استرالیایی و پدری مالزیایی-پس از طلاق پدر و مادرش، در سال ۱۹۷۶ و زمانی که ۸ ساله بود، به استرالیا نقل مکان کرد و در آدلاید ساکن شد). او نخستین فرد آسیایی‌الاصلی است که موفق شده وارد کابینه دولت استرالیا شود. وی دارای مدرک لیسانس هنر و لیسانس حقوق می‌باشد. او در سال ۲۰۰۱ به عضویت حزب کارگر استرالیا در سنا انتخاب گردید و دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ مجددا به این سمت انتخاب شد. پس از اینکه حزب کارگر در سال ۲۰۰۷ در دولت کوین راد به پیروزی رسید، او به عنوان وزیر تغییرات اقلیمی و آب منصوب شد. او در این سمت، به طور قابل توجهی توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را گسترش داد که منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در انرژی بادی و خورشیدی گردید. وی در سپتامبر ۲۰۱۰ وزیر دارایی و مقررات‌زدایی شد و در فوریه ۲۰۱۳ به عنوان معاون رهبر دولت در سنا منصوب گردید.

احضار مجدد کاردار ایران از سوی استرالیا

یکی از بزرگترین چالش‌های پیشروی وونگ، ترمیم روابط آسیب‌دیده استرالیا با چین است. او قبلا بیان کرده بود که وظیفه بهبود روابط بین استرالیا و چین با توجه به اتفاقات رخ داده دشوار بوده ، اما غیرممکن نخواهد بود. روابط چین با استرالیا از آوریل ۲۰۲۰ و همزمان با درخواست دولت استرالیا برای تحقیق مستقل بین‌المللی درباره منشاء پاندمی کووید رو به افول رفته است. نظامی‌سازی دریای چین جنوبی توسط پکن، سرکوب آزادی‌های دموکراتیک در هنگ‌کنگ و نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌ها در سین‌کیانگ و تبت نیز برای دو کشور مشکل‌ساز شده است. پیمان امنیتی AUKUS هم که در سال ۲۰۲۱ بین استرالیا، بریتانیا و آمریکا امضا شد، روابط بین استرالیا و چین را بدتر کرد. با وجود همه این مسائل، وونگ تاکید کرد که دولت استرالیا در مقابل چین سر خم فرود نخواهد آورد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: پی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا ، پی ونگ وزیر امور خارجه استرالیا ، سرکوب تکان‌دهنده معترضان ، احضار کاردار ایران در استرالیا به وزارت امور خارجه استرالیا ، احضار کاردار ایران در استرالیا بدلیل ادعای سرکوب تکان دهنده معترضان ، گرایشات حقوق بشری یا مداخله در امور کشورهای مستقل ، ادعای افزایش فشار بر ایران بدلیل نقض حقوق بشر ، استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر ، احضار چندباره کاردار ایران در استرالیا توسط وزارت امور خارجه استرالیا ، آسوشیتد پرس استرالیا ، تحریم‌های هدفمند ایران تحت قانون Magnitsky ، قانون Magnitsky ، کلر چندلر سناتور استرالیایی ، مارک اینس براون از مقامات وزارت امور خارجه استرالیا ، آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا ، وزیر تغییرات اقلیمی و آب استرالیا ، متولد ایالت صباح مالزی ، ترمیم روابط آسیب‌دیده استرالیا با چین ، نظامی‌سازی دریای چین جنوبی توسط پکن ، چالش های استرالیا با چین ، نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌ها در سین‌کیانگ و تبت ، پیمان امنیتی AUKUS ، پیمان امنیتی AUKUS بین استرالیا بریتانیا و آمریکا
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین