پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا با تاکید بر عزم جدی مقام های دو کشور برای توسعه و ارتقای روابط، اظهار امیدواری در نخستین فرصت شاهد تبادل هیات های عالیرتبه تجاری بین ایران و استرالیا و سفر وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا به ایران در آینده نزدیک باشیم.

شعار سال: 'عبدالحسین وهاجی' سفیر ایران در استرالیا که در موسسه امور بین الملل شعبه 'ویکتوریا' در شهر ملبورن سخنرانی می کرد، با بررسی روابط اقتصادی ایران و استرالیا، همکاری های منطقه ای دو کشور در مبارزه با ترویسم را 'خوب' دانست.

وی گفت: عزم جدی در مسئولین دو کشور برای توسعه و ارتقای روابط از تجارت سنتی در زمینه خرید و فروش غلات، مواد غذایی، معدنی و انرژِی و توسعه همکاری های دوجانبه به حوزه های جدید از قبیل: مدیریت آب، فناوری، تحقیق و توسعه، بهداشت، انرژی های نوین، گردشگری، پتروشیمی، سرمایه گذاری و خدمات ایجاد شده است.
براساس گزارش روز جمعه تارنمای سفارت ایران در استرالیا، وهاجی گفت: حجم روابط تجاری دوکشور قبل از اعمال تحریم های بین المللی نزدیک به یک میلیارد دلار بود و ایران نخستین شریک تجاری استرالیا در خاورمیانه محسوب می شد.
وی افزود: حجم روابط تجاری دو کشور در سال های 15- 2014 به حدود 170 میلیون دلار کاهش یافت، اما با توجه به ظرفیت های بالقوه در دو کشور و خط مشی فراحزبی در استرالیا در تداوم و توسعه روابط اقتصادی با ایران وانتخاب مجدد ائتلاف حاکم در انتخابات پارلمانی، امید می رود در نخستین فرصت شاهد تبادل هیات های عالیرتبه تجاری بین استرالیا و ایران و سفر وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا به تهران در آینده نزدیک و توسعه روابط دوکشور در بخش های مختلف باشیم.
در سخنرانی سفیر ایران در موسسه امور بین الملل استرالیا که 7 شعبه در ایالات و مناطق مختلف این کشور دارد و جزو مهمترین اندیشکده ها در زمینه مطالعات سیاست خارجی و اقتصادی در استرالیا و جنوب شرق آسیا محسوب می شود، حدود 130 نفر از اعضای این موسسه، محققین و تجار استرالیایی علاقمند به تجارت با ایران حضور داشتند.
وهاجی در این مراسم به معرفی دستاوردها و تشریح فرصت های سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها بعد از امضای موافقتنامه تاریخی هسته ای پرداخت.
وی با اشاره به موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی و ترانزیتی ایران و برخورداری کشورمان از منابع گسترده طبیعی، معدنی و نیروی انسانی تحصیلکرده و جوان، طبقه متوسط بزرگ و ظرفیت های گسترده صنعتی، آموزشی و علمی، گفت که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت و در صورت بهره برداری از فرصت های ایجاد شده بعد از برجام، زمینه رشد و توسعه سریع اقتصادی و تبدیل ایران به یکی از قطب های اقتصادی منطقه فراهم شده است.
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در استرالیا در ادامه طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه های مختلف اقتصادی به خصوص نفت و گاز، حمل و نقل و گردشگری را برای علاقمندان استرالیایی تجارت با ایران تشریح کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 25 تير 1395، کد مطلب: 82149549 (5445070):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین