پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
انتشار ویدئو و عکس‌هایی از اعمال شنیع جنسی در پارلمان استرالیا دولت این کشور را تحت فشار شدیدی گذاشته است.

شعار سال: سی ان ان گزارش داد انتشار ویدئو و عکس‌هایی از کارمندان دولت و نمایندگان مجلس استرالیا توسط روزنامه «استرلین» (The Australian) و کانال 10 تلویزیونی این کشور موجی از انتقادها و خشم مردمی را برانگیخته است.

در یک ویدئو مردی جلوی میز یکی از نمایندگان زن مجلس در حال انجام اقدامات جنسی شنیع است.

از قرار معلوم این تصاویر مدت ‌ها پیش در یک گروه چت نمایندگان پارلمان و کارمندان دولت ائتلافی دست‌ به ‌دست می ‌گشته و از جانب فردی با نام مستعار «تام» به رسانه ‌ها رسیده است. در برخی از این فیلم‌ ها چندین مرد حضور دارند و برخی از آنها در حال فیلمبرداری هستند.

روز دوشنبه روزنامه آسترلین و کانال 10 تلویزیون استرالیا گزارش دادند که «تام» تصاویر «شرم‌‌ آوری» را برای آنها فرستاده است.

این فرد ناشناس همچنین مدعی شده است که کارمندان و نمایندگان در گذشته بارها برای انجام اعمال شنیع جنسی از عبادتگاه پارلمان استفاده کرده‌ اند.
به گفته او، زنان بدکاره نیز «برای لذت اعضای دولت ائتلافی» به پارلمان می ‌رفته ‌اند.

 
اتهام «ورشکستگی اخلاقی»
به گفته منتقدان، این گونه اعمال برای افراد عادی خشم اکثر شهروندان را برنمی ‌انگیزد اما انجام آنها در مکانی که نماد قدرت ملت است، نمونه بارز «ورشکستگی اخلاقی» به‌ شمار می‌ رود.

به گفته «تام»، در پارلمان استرالیا فرهنگ مردانی جا افتاده است که «فکر می ‌کنند می‌ توانند هر کاری را که دلشان می ‌خواهد انجام دهند».

او در عین حال می ‌گوید: به احتمال زیاد اقدامات کارمندان و نمایندگان خلاف قوانین نیست.

«اسکات موریسون» نخست‌ وزیر استرالیا می ‌گوید ویدئو های منتشر شده در خصوص روابط جنسی در پارلمان این کشور شوکه کننده است. وی ضمن انتقاد از این اعمال «شرم آور» وعده داد که اقدامات مناسب در این زمینه صورت خواهد گرفت.

ائتلاف حاکم حزب لیبرال - ملی در استرالیا بعد از این ماجرا به شدت تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ ها قرار گرفته است. در نخستین واکنش، یک مقام دولتی اخراج شد. «ماریس پین» وزیر امور زنان خواستار بررسی «فرهنگ کار» در پارلمان شد.

مدت‌ هاست که پارلمان استرالیا به دلیل حاکمیت فضای کاری «مسموم» مورد انتقاد است. پیشتر اخباری مبنی بر قلدری مردان و آزار جنسی به ‌ویژه توسط اعضای دولت ائتلافی گزارش شده بود.

این اتفاق پس از آن روی می‌ دهد که «ریتنی هیگینز» یکی از کارکنان سابق اعلام کرد که یکی از مدیران ارشد در سال 2019 در محل دفتر کار به او تجاوز کرده است. خانم هیگینز می‌ گوید به دلیل بیم از دست دادن شغلش این موضوع را به پلیس گزارش نکرده بود.

در هفته‌ گذشته به دنبال اظهارات خانم هیگینز، زنان دیگری نیز تجربه ‌شان را در مورد آزار و تعرض جنسی در استرالیا بیان کردند و اعتراضات گسترده ‌ای سراسر استرالیا را فرا گرفت.

سازمان ‌دهندگان راهپیمایی‌ های هفته گذشته این اعتراضات را «بزرگترین خیزش سراسری زنان در استرالیا» توصیف کرده بودند.

اندکی پس از آن، «کریستیان پورتر» وزیر دادگستری به تجاوز متهم شد، اما همواره این اتهام را رد کرده است. معترضان بر این باورند که واکنش دولت به مسئله تجاوز جنسی که خانم هیگینز مطرح کرد قانع‌ کننده نبوده است.

در هفته ‌های اخیر هزاران شهروند استرالیایی در اعتراض به آزار جنسی و کم‌ کاری دولت در مبارزه با آن، تظاهرات کردند. در روزهای گذشته انتقادهای زیادی در خصوص عدم ملاقات نخست وزیر با معترضان منتشر شده و میزان محبوبیت موریسون به شدت کاهش یافته است.

او در کانبرا پایتخت استرالیا به خبرنگاران گفت: «من تصدیق می ‌کنم که بسیاری از استرالیایی‌ ها و به ویژه زنان معتقدند که من صدای آنها را نشنیده ‌ام و این مرا بسیار ناراحت می‌ کند. ولی ما باید بهتر کار کنیم و اوضاع را سر و سامان دهیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جماران، تاریخ انتشار: 6 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین