پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: استان سمنان دارای 26 دشت است که از این تعداد 13 دشت نقطه بحرانی و ممنوعه برای برداشت آب تشخیص داده شده است که هرگونه برداشت آب در این دشت ها ممنوع است.
شعارسال: ایرج حیدریان شب گذشته در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار کرد: سایر دشت‌های استان سمنان نیز با وجود ممنوعه نبودن، فاقد ظرفیت آبی است.

وی همچنین اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان سمنان را گامی بلند در صرفه‌جویی برای مصرف آب دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان ادامه داد: جبران کسری مخزن آب زیرزمینی تا پایان برنامه ششم توسعه، جلوگیری از اضافه برداشت، انسداد چاه‌های غیرمجاز، اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی، حمایت از روش‌های نوین آبیاری براساس الگوی کشت، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی از اهداف اجرای این طرح است.

حیدریان با اشاره به اینکه اکنون با بحران کمبود آب و خشکسالی در استان مواجه هستیم، تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار در زمان حاضر، مدیریت منابع موجود است که با مصرف درست و بهینه تا حد زیادی می‌توان از حرکت به سمت بحران، جلوگیری و حالت پایداری در منابع آب استان به وجود آورد.

وی یادآور شد: استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش شرب به مصرف می‌رسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 5 مهر 1395، کدخبر: 95070502281، www.isna.ir/

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین