پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
فرماندار چناران گفت: کمبود آب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرستان است که باید به کمک کلیه کشاورزان و مراجع ذی‌صلاح، مدیریت شده و تمهیدات ویژه‌ای در خصوص مصرف بهینه آن اتخاذ شود.
شعارسال: کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چناران با حضور مسئولان مربوطه در محل ادامه جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

در این کارگروه محمد پرویزیان، فرماندار چناران اظهار داشت: کمبود آب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در حوزه شهرستان است، پس باید به کمک کلیه کشاورزان خبره و پیشرو و بهره‌برداران بخش کشاورزی و مراجع ذی‌صلاح، مدیریت و تمهیدات ویژه‌ای در خصوص مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص مطالبات کشاورزانی که گندم تولیدی خود را به مراکز خرید این محصول تحویل داده‌اند باید گفت دولت تمام سعی و تلاش خود را معطوف به پرداخت الباقی مطالبات در کوتاه‌مدت کرده است و جای نگرانی نیست.

وی همچنین در خصوص نارضایتی کشاورزان نسبت به پایین بودن قیمت گوجه‌فرنگی بیان داشت: باتدبیر صورت گرفته توسط استانداری و اعضا کارگروه مربوطه، مقررشده است که خرید گوجه‌فرنگی توسط کارخانه‌ها از کشاورزان شهرستان چناران باقیمت هر کیلو ۳ هزار ریال با پرداخت وجه ۲ ماه صورت پذیرد.

زرین زاده، رئیس کارخانه قند چناران ضمن ارائه آمار در خصوص میزان تعهدات تحویل چغندر از بهره‌برداران طرف قرارداد با کارخانه قند چناران، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت تحویل چغندر از بهره‌بردار نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام آمادگی تحویل چغندرقند از ۱۰ مهرماه سال جاری به میزان هزار و ۳۰۰ تن در روز، گفت: به‌منظور جذب حداکثری محصول کشاورزان و جلوگیری از چالش‌های احتمالی، فیش تحویل چغندر به بهره‌برداران طرف قرارداد ارائه‌شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به کارخانه قند، تمهیداتی ویژه‌ای در خصوص ایجاد محوطه‌های جدید دپو چغندر در محوطه کارخانه در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام صابر، نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان چناران ضمن تبریک میلاد امام هادی علیه‌السلام و همچنین عید غدیر بر لزوم رعایت الگوی صحیح مصرف آب در جامعه تأکید کرد و گفت: با الگوبرداری از بیانات ائمه اطهار و دین مبین اسلام می‌توان فرهنگ صحیح مصرف آب را در جامعه نهادینه کرد.

حمید حاجی نژاد، مدیر جهاد کشاورزی چناران نیز در این جلسه به ارائه آمار تفضیلی در خصوص توانمندی‌ها، میزان تولیدات و جذب تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی پرداخت.

میربلوکی، نماینده سازمان آب منطقه‌ای در ادامه ضمن ارائه گزارشی در خصوص نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی شهرستان چناران، اظهار داشت: نحوه کالیبراسیون کردن در این کنتورها بر اساس ساعت کارکرد چاه‌ها و محاسبه انرژی و آب استحصالی انجام خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: به کلیه بهره‌برداران در هنگام نصب کنتور هوشمند و تحویل پروانه بهره‌برداری، آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت بهینه راندمان مصرف آب ارائه‌شده است.

در ادامه برادران حسینی، نماینده کشاورزان خبره شهرستان خواستار مدیریت و برنامه‌ریزی و درنهایت افزایش ظرفیت کارخانه قند چناران جهت تحویل به‌موقع محصول چغندرقند بهره‌برداران منطقه‌ای شد.

کریم فارسی، نماینده دیگر کشاورزان خبره شهرستان نیز بابیان اینکه هنوز برخی بهره‌برداران چغندر با کارخانه قند قرارداد نبسته‌اند، بر لزوم افزایش بیشتر ظرفیت تحویل این محصول توسط کارخانه قند تأکید کرد.

وی همچنین در خصوص نصب کنتور هوشمند و برنامه زمان‌بندی سازمان آب منطقه‌ای گفت: کشاورزان فقط ۵/۵ ماه امکان آبیاری محصولات زراعی خود را خواهند داشت و عملاً امکان کاشت محصول سفید برگ و یا سبز برگ را از دست خواهند داد که درنتیجه شاهد زیان و خسارت هنگفت بهره‌برداران در کوتاه‌مدت و بیکاری منابع انسانی در منطقه و به‌تبع آن مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ندای چناران، تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهریور 1395، کد خبر: 20979، www.neda-chenaran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
از چناران بدتر هم در استان زیاد است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین