پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
شبکه خبری آمریکایی از تقلای ضدانقلاب برای دیدار با رییس جمهور منتخب آمریکا و ترغیب وی به اتخاذ سیاست سخت و تحریم علیه ایران خبر داد.

شعارسال: وبگاه شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» در گزارشی اختصاصی بر تلاش سرکردگان منافقین و برخی اعضای اوپوزیسیون برای دیدار حضوری و یا حتی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا خبر داد.

فاکس نیوز، مدعی است به نامه‌ای دست یافته که برخی از مخالفان شناخته‌شده جمهوری اسلامی در خارج از کشور از ترامپ درخواست دیدار و تجدید نظر در توافق اتمی کرده‌اند.

در این نامه اسامی چون «سیاوش صفوی» از اعضای شورای به اصطلاح ملی مقاومت که وابسته به منافقین است، مشاهد می‌شود.

در بخشی از این نامه آمده است: «در زمان مبارزات انتخاباتی شما، ما و میلیون‌ها ایرانی هم‌عقیده در اعتراض صریح شما به توافق اتمی اوباما رییس جمهور کنونی با جمهوری اسلامی ایران بودیم. صمیمانه امیدواریم که با انتخاب دولت جدید و کنگره برای اولین بار فرصتی برای بازنگری نسبت به عواقب فاجعه‌بار این توافق و اجرای تعهدی که به رای دهندگان در این زمینه داده شد، فراهم شود.»

بر اساس این گزارش، علاوه بر سیاوش صفوی نام «احمد باطبی» (از دیگر چهره‌های ضدانقلاب) و یکی از اعضای گروهک فارغ‌التحصیلان لیبرال ایران به چشم می‌خورد.

در بخش دیگر این نامه آمده است: «امیدواریم که تحت رهبری شما آمریکا به مردم ایران برای باز پس‌گیری کشور از اسلام گرایانی که برای چهار دهه است در راس کشور هستند، کمک کند.»

بر اساس این گزارش، علی صفوی از مقام‌های شورای به اصطلاح مقاومت ملی از ترامپ خواسته تا اعمال تحریم‌های شدید بر ایران بابت موارد نقض حقوق بشر و تروریسم صورت گیرد و در این مسیر دولت جدید آمریکا باید با مردم ایران تعامل برقرار کند.

فاکس نیوز نوشت: دولت ایران درحالی که این گروه و نفراتش را به نقش داشتن در ارائه اطلاعاتی به آمریکا در جریان حمله عراق به ایران معرفی می‌نماید که این گروه در درز اطلاعات برنامه‌های اتمی ایران نیز به غرب کمک‌هایی نمود.

به نوشته این منبع خبری، اینک برخی امیدوارند دولت جدید آمریکا با گستره‌ای از مخالفان نظام ایران از سلطنت‌طلبان گرفته تا لیبرال‌ها تعامل برقرار نماید.

یک منبع نزدیک به تیم ترامپ که مایل به افشای نامش نبود در این زمینه به فاکس نیوز گفت، مشاوران ارشد ترامپ چون «نیوت گینگریج»، «رودی جولیانی» و «جان بولتون» مستحکم‌ترین روابط را با مجاهدین خلق (منافقین) دارند.

این شبکه خبری می‌نویسد که البته هنوز واکنش ترامپ برای برقراری چنین نشستی با مخالفان ایران مشخص نیست.

«لیزا دفتری» تحلیلگر فاکس نیوز در این زمینه مدعی شد، دیدار با اعضای مخالف نظام ایران گامی مثبت برای ترامپ است و او می‌تواند تحلیل مناسبی از احوال مردم ایران داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4دی1395، کدخبر: 1276894: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین