پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
در این نامه از ترامپ خواسته شده در برجام بازنگری کند و فشارهای حقوق بشری به حکومت ایران را افزایش دهد.

شعار سال : جمعی از مقامات سابق آمریکایی با نگارش نامه ای به ترامپ از او خواستند با گروهک مجاهدین خلق (منافقین) وارد مذاکره شده و این گروه را به عنوان بخشی از اپوزیسیون حکومت ایران به رسمیت بشناسد.

به نقل از رویترز نزدیک به 20 نفر از مقامات سابق آمریکایی در نامه ای که تاریخ آن 9 ژانویه سال جاری است از ترامپ خواسته اند با گروهی موسوم به " شورای ملی مقاومت " به عنوان بخشی از اپوزیسیون حکومت ایران وارد دیالوگ و مذاکره شود.

امضا کنندگان این نامه بخشی از مقامات و رهبران سیاسی دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در طی دهه های گذشته هستند که با گروهک مجاهدین خلق ارتباطات آشکار و پنهانی داشته اند.

تا کنون تیم انتقالی دونالد ترامپ درباره نگارش این نامه واکنشی نشان نداده است ، اما علی صفوی از سخنگویان گروهک مجاهدین خلق ، ارتباط این گروه با نگارش این نامه را تکذیب کرده است ولی سونا صمصامی دیگر سخنگوی این گروهک از این اقدام به عنوان اقدامی مناسب و ابتکاری به موقع تمجید کرده است.

دولت آمریکا که تا 5 سال پیش نام گروهک مجاهدین خلق را به خاطر سابقه اقدامات تروریستی این گروه در لیست سیاه خود قرار داده بود در اواخر دوره وزارت امور خارجه هیلاری کلینتون و در سال 2012 نام این گروه را به دلیل آنچه که عدم اشتغال به فعالیت های تروریستی نامید، از لیست سیاه خود بیرون کرد.

گفتنی است برخی از مقامات کابینه ترامپ و افرادی که به عنوان نامزدهای کسب مناصب کلیدی در کابینه او نام برده می شدند، در سال های گذشته از افراد مرتبط با گروهک مجاهدین خلق بوده و در میتینگ های این گروه سخنرانی می کردند. رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از جمله این افراد هستند.

در این نامه همچنین از ترامپ خواسته تا نقاط ضعف توافق هسته ای با ایران (برجام ) را ترمیم کرده و در آینده تلاش های دولت خود را بر مبنای افزایش فشارها در زمینه رعایت حقوق بشر به دولت ایران متمرکز کند.

از میان امضا کنندگان این نامه می توان به نام های " رودی جولیانی" شهردار سابق نیویورک، "لوییز فری " رییس سابق اف بی آی ، "جیمز جونز" مشاور سابق امنیت ملی باراک اوباما و "هاگ شلتون" رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا اشاره کرد.

اعضای گروهک مجاهدین خلق در ایران، حدود 17 هزار نفر را در قریب به 4 دهه گذشته، ترور کرده و به شهادت رسانده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار 28 دی 1395، کد مطلب:518029 : asriran.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین