پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
یک مقام اتحادیه اروپا از تماس تلفنی مقامات این اتحادیه با تیم ترامپ برای رفع سوء تفاهم های ایجاد شده درباره توافق هسته ای ایران خبر داد.

شعار سال: یک منبع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد این اتحادیه به صورت غیررسمی با تیم "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا تماس گرفته است تا در خصوص سوء تفاهم های ایجاد شده درباره توافق هسته ای ایران گفتگو کند.

این مقام دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود گفت: "تماس تلفنی با تیم ترامپ برای این بود که به ارزش های توافق هسته ای ایران اشاره شود. سوء تفاهم های زیادی درباره این توافق بوجود آمده است. این یک توافق چندجانبه است. اگر یکی از طرفین از اجرای آن کنار بکشد، بقیه طرفین هم می توانند همین کار را انجام دهند."

وی در ادامه افزود: "اتحادیه اروپا مصمم به اجرای این توافق است و در این مسئله با چین و روسیه در حال همکاری است. ما این توافق را بسیار پر اهمیت می دانیم؛ زیرا از وقوع یک بحران بالقوه در منطقه ای که با تنشهای زیادی روبروست، جلوگیری کرده است."

دونالد ترامپ که پیشتر تهدید کرده است توافق هسته ای ایران را پاره می کند، این توافق را یکی از بدترین توافق هایی خوانده که تاکنون دیده است. وی همچنین مدعی است که این توافق نمی تواند از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

"فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) توافق هسته ای ایران را توافقی بسیار مهم خواند و اعلام کرد اتحادیه اروپا به این توافق پایبند خواهد بود.

توافق هسته ای سال گذشته میان ایران و قدرتهای جهانی به امضا رسید. تهران توافق کرد در ازای لغو تحریم های اقتصادی غرب، برنامه های هسته ای اش را محدود کند. فدریکا موگرینی روز گذشته در یادداشتی به مناسبت یکساله شدن "روز اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5" بر نتیجه بخش بودن این توافق تأکید کرد و از لزوم پایبندی به مفاد آن سخن گفت. وی همچنین این توافق را نتیجه تصمیمات شجاعانه، تدبیر سیاسی، اراده جمعی و اقداماتی جدی دانست.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا توافق هسته ای ایران را یکی از دستاوردهای بزرگ دوران خود معرفی کرده است. "حسن روحانی"، رئیس جمهور ایران نیز روز گذشته اعلام کرد با وجود شعارهای مختلف ترامپ در خصوص توافق هسته ای ایران، مذاکره مجددی درخصوص این توافق صورت نخواهد گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 29 دی 1395، کد مطلب:5942214 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
تیم ترامپ که هنوز محفه، تیم منسجم که نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین