پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
مدیر‌کل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه دستگاه قضایی به‌عنوان یک دستگاه ناظر کمیته سواد فضای مجازی را ایجاد کند، گفت: باید پذیرفت که فضای اجتماعی عوض شده و اگر این فضای اجتماعی را نشناسیم امنیت اجتماعی ما شکننده می‌شود.

شعار سال: محمد‌محسن صدر در همایش ملی یافته‌های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی که پیش‌از‌ظهر امروز در سالن همایش‌های شهدای قوه قضاییه دادگستری البرز برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه پیشگیری در استان البرز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در کل کشور شاهد آن باشیم.

مدیر‌کل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور افزود: نزدیک به 170 هزار کانال تلگرامی در کشور وجود دارد که 11 هزار کانال بیش از 5 هزار عضو دارند و 3 میلیارد بازدید روزانه از کانال‌ها صورت می‌گیرد که این نشان‌دهنده تغییر فضای اجتماعی است که ما شناختی از آن نداریم چون به این بحث ورود نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این فضا می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید که متاسفانه در کشور ما این فضای جدید تبدیل به یک تهدید شده است، گفت: برای تاثیرگذاری، روحیه دانشگاهی و علمی در جامعه و دستگاه‌ها به ویژه قوه قضاییه مورد نیاز است.

صدر با تاکید بر اینکه این یک فضای اطلاع‌رسانی است که بوجود آمده است، افزود: وقت آن است اکنون که فضای ارتباطی دگرگون شده است کار فرهنگی انجام بدهیم، یاد بگیریم و یاد بدهیم.

وی گفت: اگر به مهندسی اجتماعی توجه نکنیم در دامی خواهیم افتاد که نمی‌دانیم انتهای آن کجاست، دستگاه‌های ما باید برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محتوا تهیه کنند و نباید فکر کنیم که مهندسی فرهنگی یک فعالیت فنی است، مهندسی فرهنگی یک فعالیت کاملا فرهنگی است.

مدیر‌کل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی بسیار مفید است، اظهار داشت: اگر محتوا برای ارائه در این فضای جدید داشته باشیم می‌توانیم با خطرات و تهدیدات آن مقابله کنیم و از کسانی که ابزار قانون را در اختیار دارند خواهش می‌کنم در این حوزه تاثیرگذاری خود را بر دیگر دستگاه‌ها داشته باشند.

صدر با بیان اینکه دستگاه قضایی به‌عنوان یک دستگاه ناظر کمیته سواد فضای مجازی را ایجاد کند، گفت: باید پذیرفت که فضای اجتماعی عوض شده و اگر این فضای اجتماعی را نشناسیم امنیت اجتماعی ما شکننده می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 1281874: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین