پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
یک متخصص اپتومتريست و بینایی سنج گفت: جوانان آگاه باشند استفاده از عینك های آفتابی غير استاندارد عوراض جبران نپذیری برای چشم به همراه دارد.

شعار سال: دكتر نیلوفر میرانی شیخی افزود: آنچه كه می توان گفت حفاظت از چشم و جلوگیری از اشعه مضر خورشید یكی از مباحث مهم است كه همه باید به آن توجه خاص داشته باشند.

متخصص بینایی سنجی در ادامه گفت: به جرات می توان بیان كرد تعداد زیادی از شهروندان به روش غلط محافظت از چشم روی آورده اند که این می تواند خطرات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.

وی تصریح كرد: امروزه عرضه عینك های آفتابی غیر استاندارد در جامعه رونق پیدا كرده بگونه ای كه افراد برای آنكه از تابش اشعه خورشید به چشم محافظت كنند به خرید این عینك ها روی آورده اند و این عینك ها را به صورت ارزان از دست فروشان تهیه می كنند اما غافل از آنكه استفاده از این ابزار غیراستاندارد نه تنها از آسیب اشعه خورشید جلوگیری نكرده بلكه خطرات آن فراتر از اشعه خورشید است.

میرانی شیخی افزود: این عینك ها زوایه های غیراستاندارد دارند و شیشه های مورد استفاده در آنها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی بيان كرد‌: استفاده از این عینك ها حساسیت شدید چشمی را ایجاد می كند و زخم قرنیه‌ چشم را به وجود می آورد.

متخصص بینایی سنجی در پایان عنوان كرد: عینك های آفتای غیراستاندارد زردی سفیدی چشم را می گیرد و به علت اینكه شیشه های آن نامرغوب است آفتاب را بیبشتر به خود جذب می كند و استفاده نكردن از آن ضرر كمتری برای چشم خواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 28 آذر 95، کد مطلب: 959-4786-5: www.sb.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین