پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: تفاهم نامه راه اندازی یک هزار طرح نیروگاه برق خانگی با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و شرکت توزیع نیروی برق در روستاهای استان امضا شد.
شعارسال: منوچهر حبیبی در مراسم امضای این تفاهمنامه که در محل دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، افزود: دولت تدبیر و امید موضوع خودکفایی در مناطق روستایی برای تامین معیشت خانواده های این مناطق را به طور جدی دنبال می کند.

وی ادامه داد: با ایجاد یک هزار نیروگاه خانگی در روستاهای استان، بیش از یک هزار خانوار روستایی صاحب درآمد ماهانه ۸ میلیون ریالی شده که در این رابطه تاکنون ۸۳۰ خانوار اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته حبیبی، تسهیلاتی که از طریق بانک های عامل به این طرح اعطاء می شود، با نرخ ۴ درصد خواهد بود.

وی هدف از راه اندازی این نیروگاه ها را کمک به اقتصاد روستاها توصیف و یادآور شد: با اجرای این طرح در مجموع ۵ مگاوات انرژی خورشیدی به شبکه برق استان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: شرایط و زمینه های لازم برای ایجاد این نیروگاه های خانگی در استان فراهم شده و وزارت نیرو نیز به مدت ۲۰ سال نسبت به خرید تضمینی برق تولیدی اقدام می کند.

حبیبی با اشاره به تقسیم بندی کشوری سانا، گفت: براساس این تقسیم بندی، کشور در چهار منطقه طبقه بندی شده که قزوین با توجه به وضعیت تابش بالای آفتاب در منطقه ۲ قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار در پایان افزود: تمامی نقاط استان از ظرفیت تابش خوب آفتاب برای اجرای این طرح برخوردار بوده و تنها شهرستان آبیک به دلیل آلودگی ناشی از کارخانه سیمان از این موضوع مستثنی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395 ، کدخبر: 3864724 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین