پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
رئیس شورای اسلامی شهرتهران با تأکید بر لزوم حمایت شوراها از فعالیت شهرداری ها گفت: کسب منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها امری ضروری است که باید به آن توجه ویژه شود.
شعارسال: مهدی چمران بعدازظهر پنج شنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان های غرب گیلان که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: هیچ نهاد و دستگاهی به جزء خود اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نمی توانند به ارتقاء جایگاه شوراها کمک کنند.

وی با اشاره به تلاش صادقانه و ارائه خدمات خالصانه شوراها در سطح شهرها و روستاها، افزود: انجام چنین اقداماتی سبب افزایش رضایتمندی مردم و تثبیت جایگاه شورا در سطح جامعه می شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شوراها نمایندگان مردم در سطح شهرها محسوب می شوند، گفت: مردم ایران ولی نعمتان مسئولان و نظام و طلایه داران آزادی، عدالت خواهی و دموکراسی، عدل و عدالت در جهان هستند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها ریشه شهرداری ها بوده و در جهت ارائه خدمات و آبادانی شهرها و روستاها باید از شهرداری ها حمایت کنند.

* ضرورت خودکفایی شهرداری ها از نظر درآمد

چمران نبود درآمد پایدار را یکی از مشکلات اساسی همه شهرداری های کشور عنوان و تصریح کرد: قانون خودکفایی شهرداری ها در سال ۶۱ تصویب شده که دارای دو بند است.

وی با بیان اینکه در بند اول این قانون برخودکفایی شهرداری تأکید شده است، افزود: بند دوم این قانون نیز بر روی چگونگی راه های خودکفایی شهرداری ها متمرکز شده که تاکنون این راهکارها مشخص نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارائه لایحه درامدهای پایدار شهرداری ها توسط وزارت کشور به هئیت دولت اشاره کرد و افزود: این لایحه در حال بررسی بوده و بعداز تصویب در هیئت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که شهرداری ها به جزء دریافت عوارض منبع درآمدی دیگری نیز داشته باشند، گفت: در شهرهای کوچک ساخت و سازی انجام نمی شود که شهرداری ها از آن کسب درآمد کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۰درصد درآمد شهرداری کلان شهرها از طریق ساخت و ساز تأمین می شود، تأکید کرد: باید یک راهکار اصولی برای درنظر گرفتن منابع متنوع کسب درآمد برای شهرداری ها اتخاذ شود.

* آموزش شوراها به روش های جدید و با استفاده از تکنولوژی روز

وی موضوع آموزش شوراهای اسلامی را یکی دیگر از بحث های مهم در حوزه شوراها دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزشی برعهده شورای عالی استان ها و وزارت کشور است که متاسفانه برای اجرای آن بودجه در نظر گرفته نشده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یک دوره آموزشی برای اعضای شوراهای شهر و روستا در دوره سوم شوراها با همکاری وزارت کشور برگزار شد.

به گفته این مسئول با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود فضاهای مجازی می توان از این فضاها برای برگزاری دوره های آموزشی شوراها و تبادل اطلاعات و اطلاعیه ها استفاده کرد.

وی مجمع شوراها را بزرگترین مجمع در کشور عنوان کرد و افزود: این مجمع با ۱۱۷ هزار عضو می تواند با تعامل و همکاری در مسیر توسعه، آبادانی و پیشرفت شهرها و روستاها گام بردارد.

چمران گفت: شوراها نمایندگان مردم بوده و دارای وظایف سنگینی هستند و به عنوان مرکز ثقل تعامل و همکاری همه دستگاه های یک شهر محسوب می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9 دی 1395، کدخبر: 3863483 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین