پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هوا‌شناسی استان 120 پست مصوب در زمینه نیروی انسانی دارد، گفت: در حال حاضر تنها 38 درصد پست‌های اداره‌کل هوا‌شناسی استان متصدی دارد و 62 درصد پست‌های این سازمان بلاتصدی است.

شعار سال : علیرضا خندان رو عصر روز شنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از اداره کل هوا‌شناسی استان، اظهار داشت: هوا‌شناسی خراسان جنوبی سابقه آن به سال 1329 برمی‌گردد که نخستین نصب دستگاه‌های هوا‌شناسی در محوطه فرمانداری آن زمان در خیابان حکیم نزاری نصب شده است.

مدیر کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی 120 پست مصوب در زمینه نیروی انسانی دارد، گفت: در حال حاضر تنها 38 درصد پست‌های اداره‌کل هوا‌شناسی استان متصدی دارد و 62درصد پست‌های این سازمان بلاتصدی است.

وی افزود: اداره کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی جزو ادارات با سطح علمی بالا هم در استان و هم کشور است و یکی از مشکلات هوا‌شناسی خراسان جنوبی در زمینه بحث کمبود نیرو است و بیشترین تمرکز نیروهای هوا‌شناسی استان نیز در حال حاضر در شبکه دیدبانی است که با توجه به اهمیت هوا‌شناسی و از طرفی کمبود نیرو تمام تلاش می‌شود که کار در این زمینه به صورت احسن انجام شود.

مدیر‌کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: اداره‌کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی در حال حاضر دارای 14 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی در دو ایستگاه فرودگاهی، سینوپتیک جو بالا، 7 ایستگاه اقلیم‌شناسی، یک ایستگاه جاده‌ای، 53 ایستگاه باران سنج معمولی و یک ایستگاه دریافت اطلاعات ماهواره‌ای است.

خندان رو با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان هوا‌شناسی استان متاسفانه بسیار ناچیز است، تصریح کرد: اعتبارات تملک و دارایی ما امسال 257 میلیارد ریال و اعتباران جاری نیز یک میلیارد و 620میلیارد ریال بوده است.

خندان رو بیان کرد: در بحث تحول اداری سازمان هوا‌شناسی جزو سازمان‌های بر‌تر استان بوده که در این راستا دو سال به عنوان دستگاه برگزیده استانی و در زمینه مدیریت منابع انسانی دستگاه بر‌تر انتخاب شده و در زمینه کارهای پژوهشی نیز اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است که بحث اقلیم استان با اطلاعات جدید گردآوری شده است.

مدیر کل هوا‌شناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز طرح "تهک" در استان به وسیله هوا‌شناسی و با همکاری جهاد کشاورزی اجرا شده است که در راستای توسعه هوا‌شناسی در حوزه کشاورزی است که یک طرح ملی بوده و در آن اطلاعات جوی در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود.

وی افزود: در بخش پیش بینی خدمات هواگو نیز کار‌های مطلوبی انجام شده که در 5 شهرستان استان سیستم هواگو 134 خریداری و راه اندازی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 7 آذر 1394 کد مطلب : 929501 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین