پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
ارتش ترکیه در ادامه عملیات برون مرزی خود در خاک سوریه، مواضع داعش در منطقه را از طریق توپخانه نیروی زمینی و جنگنده های نیروی هوایی بمباران کرد.

شعار سال:


به نقل از خبرگزاری آناتولی، توپخانه نیروی زمینی ارتش ترکیه 119 هدف و نیروی هوایی این کشور نیز 21 هدف داعش را در منطقه الباب و بزقه منهدم کرد.  آناتولی در این خبر که با کد فوری مخابره کرده، افزود: در عملیات روز گذشته دست کم 32 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

ارتش ترکیه که بیش از یک ماه است الباب را در محاصره قرار داده، در روزهای اخیر تقریبا هر روز با عملیات هوایی و یا توپخانه نیروی زمینی خود، این منطقه را بمباران می کند.  جنگنده های روسی نیز تاکنون دو بار به درخواست ترکیه مواضع داعش در حومه الباب را بمباران کرده اند.  این در حالی است که ترکیه از عدم حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از این کشور در عملیات الباب به شدت انتقاد می کند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در مراسم افتتاح متروی منطقه کچی اورن در آنکارا با تاکید بر ادامه عملیات برون مرزی ترکیه گفت: امنیت ملی ترکیه نه در شهر مرزی غازی آنتپ، بلکه از حلب آغاز می شود.

ارتش ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت نام سپر فرات در خاک سوریه شروع کرده است.  ترکیه می گوید قصد دارد منطقه ای به عرض 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر از خاک سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور از عناصر تروریستی پاکسازی کرده و به گفته مقامات دولتی، مانع از شکل گیری کریدور ترور در شمال مرزهای ترکیه شود.

مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده اند ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون نزدیک به دو هزار کیلومتر از این منطقه را پاکسازی کرده اند و عملیات برای پاکسازی سه هزار کیلومتر دیگر ادامه دارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 17 دی 1395، کد مطلب: 82376233: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین