پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشکل اصلی جامعه را انداختن مشکلات به گردن دیگران دانستند و خواستار برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان از سوی دولت شدند.

شعار سال: امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: مشکل اصلی جامعه ما انداختن مشکلات به گردن دیگران است، متاسفانه هم برخی مسئولان رده بالای کشوری و هم برخی مسئولان رده پایین شهرستانی حاضر نیستند تا مشکلات را به گردن گیرند و همه این مشکلات را تقصیر دیگران می‌دانند و از کاه، کوه می‌سازند.

حجت الاسلام حمید حسن زاده بیان کرد: تا زمانی که خود را اصلاح نکنیم و به پاسخگویی برای مردم پایبند نباشیم، این مشکلات در جامعه ادامه می‌یابد، انسان جایزالخطاست و می‌تواند اشتباه سیاسی، اجتماعی و معنوی داشته باشد ولی در مقابل این اشتباهات نیز باید اشتباه خود را بیان کند تا آرامش در جامعه برقرار شود.

حسن‌زاده با اشاره به خطر فضای مجازی گفت: متاسفانه با نزدیکی انتخابات برخی اصول زیر پاگذاشته می شود و تخریب‌ها و توهین ها در فضای مجازی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: خطر فضای مجازی در حال حاضر از بمب اتم بیشتر است، قانونگذار اگر خود تخلف قانونی کند، نمی‌تواند جامعه را اصلاح کند، تقاضا داریم نیروهای امنیتی و قوه قضاییه فضای مجازی را کنترل کنند تا این فضا به فضایی برای فحاشی و تضعیف کشور تبدیل نشود.

امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: اکنون کسانی که می خواهند در انتخابات شوراها شرکت کنند از ماهها پیش شروع به ایجاد کانال و تبلیغات کردند و این‌ها همان کسانی هستند که در فضای مجازی مجرم هستند و تبلیغات قبل از موعد مقرر خلاف قانون است.

نفاق اعتقادی خطرناکترین نوع نفاق است

امام جمعه خوی نیز در خطبه‌های این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: علما نفاق را بر سه قسم نفاق در عقیده، نفاق در عمل و نفاق در اخلاق تقسیم کرده‌اند و در میان اینها بدترین و خطرناکترین نوع نفاق، نفاق اعتقادی است.

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری تصریح کرد: مبتلایان به نفاق در عقیده چون علاوه بر کفر باطنی با مسلمانان با مکر و حیله و خدعه رفتار می‌کنند بدین جهت خداوند سخت‌ترین عذاب و درجات جهنم را برای آنان مقرر داشته است.

وی کذب و دروغگویی، سوگندهای دروغ برای گمراه سازی مردم، عدم درک واقعیات بر اثر رها کردن حق، داشتن ظاهری آراسته و زبانی چرب، عدم انعطاف در مقابل حق، ترس و وحشت از هر حادثه، مسخره کردن حق و پیروان آن، فسق و آلودگی، خـود را مالک هـمه چیز دانستن و دیگران را محتاج خویش تصور کردن، خود را عزیز و دیگران را ذلیل تصور کردن، دعوت کردن مردم به‌سوی منکرات، بازداشتن انسانها از نیکی‌ها و فراموش کردن خداوند را از جمله ویژگی‌های منافقان اعتقادی از دیدگاه قرآن برشمرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به روز 17 دیماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان اظهار داشت: اگر بخواهیم جایگاه و نقش سرنوشت ساز پوشش زن در جامعه را هر چه بهتر درک کنیم باید به عکس‌العمل و موضع‌گیری کشورهای استکباری به‌ویژه آمریکا و انگلستان در یکصد سال اخیر توجه داشته باشیم که در کشورهای اسلامی با پوشش زنان مقابله کرده و بی‌حجابی و بی‌حیایی را ترویج و تبلیغ کرده‌اند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اجباری شدن حجاب اسلامی در مسیر تبیین حدود حجاب اسلامی و تشریح فلسفه آن و بیان احکام مربوطه و پاسخگویی به شبهات مربوطه کتابها و مقالات متعددی نوشته شده و اجتماعات و همایشهای بی‌شماری برگزار شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شکوری تصریح کرد: حدود حجاب اسلامی در آیات صریح قرآن و روایات مربوطه و فتاوای همه فقهاء به‌صورت مبسوط بیان و مشخص شده است و یک حکم تعبدی است و همه باید رعایت بکنند بنابراین تمامی اما و اگرهایی که در این رابطه مطرح می‌شود بهانه‌ای بیش نیست.

خطیب جمعه خوی با اشاره سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: این شورا که با دستور امام قبل از پیروزی انقلاب تشکیل شد در طول دوران مسئولیت خویش در شرایط بحرانی تصمیمات سرنوشت سازی را اتخاذ کرد و انقلاب اسلامی را از بحران‌ها عبور داد.

شکوری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ملاقات با جوانان نخبه از دانشگاه صنعتی شریف گفت: رهبر معظم انقلاب شرط پیشرفت علمی را توأم بودن آن با آرمان‌های والای معنوی و انقلابی برشمردند و ریشه وجود شکافها، کمبودها، انحراف‌های گوناگون فکری، عملی و اخلاقی متلاشی شدن بنیاد خانواده، خشونت روز افزون، فساد اخلاقی و خودکشی در غرب به ویژه آمریکا با وجود پیشرفت‌های فراوان مادی به دلیل نبود معنویت و عدم اعتقاد به آرمان‌های الهی دانستند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر مردم ما از طریق رسانه‌ها شاهد مشاجرات و بگومگوهای بعضی از مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی بودند، قطعاً دلسوزران انقلاب و خانواده معظم شهدا به‌ویژه مقام معظم رهبری از این بگومگوها ناراضی هستند و این قبیل اختلاف، دشمنان انقلاب را مسرور و خوشحال می‌کند.

با وجود بیکاری جوانان، مردم با کنسرت موسیقی شاد نمی‌شوند

امام جمعه شاهین دژ نیز در خطبه‌های این هفته نماز با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید از اشرافی‌گری پرهیز کنند اظهار داشت: متاسفانه در زمانه‌ای که کارتن‌خوابی به گورخوابی رسیده است، مسئولان باید بیش از پیش همرنگ عامه مردم بوده و همانند آنها زندگی کنند.

حجت الاسلام نقی باقری با ابراز تاسف از صعود هشت پله‌ای ایران در رده‌بندی بیکارترین کشورهای دنیا تصریح کرد: این خود هشدار به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید با بیکاری مقابله کرده و علاوه بر آن آمار و اطلاعات درست از وضعیت اشتغال و بیکاری به مردم ارائه دهند.

باقری به دیدار مدال‌آوران دانشگاه صنعتی شریف با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار فرمودند که پیشرفت آمریکا برای سال‌های اخیر نیست بلکه ایالات متحده 150 سال پیش با اعمال سیاست‌های اقتصادی مقاومتی توانست به این پیشرفت برسد.

امام جمعه شاهین‌دژ بیان کرد: 15 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر اقتصاد مقاومتی داشته اما در کشورمان برخی آمریکا را که قلب راکتور اراک را با سیمان پر کرد و سانتریفیوژها را از کار انداخت، حلال مشکلاتمان می‌دانند.

باقری با اشاره به مصاحبه رئیس جمهور با صدا و سیما اظهار داشت: وی در این مصاحبه به شاد نگه داشتن مردم از طریق اجرای موسیقی و کنسرت‌ها اشاره کرد در حالی که این نوع شادی‌ها زودگذر بوده و مشکلی را درمان نمی‌کند.

وی گفت: بی‌شک مردم زمانی احساس شادی و خوشحالی پایدار را تجربه می‌کنند که مشکلات بیکاری و اشتغال و ازدواجشان برطرف شده و یا کارخانه‌ها به مدار تولید بازگردند و علاوه بر آن، بدهی کشاورزان پرداخت شده و گورخواب‌ها به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

امام جمعه شاهین‌دژ با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون برخی، قوه قضائیه و صدا و سیما را که دو نهاد وابسته به رهبری هستند مورد هجمه خود قرار داده و قصد تخریب آنها را دارند تصریح کرد: تمامی این اهداف شوم با قصد توطئه و با تحریک دشمن انجام شده و باید هوشیار بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 17 دی 95 ، کد مطلب: 1289256: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین