پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
باراک اوباما اخیرا به شوخی گفت دوست دارد وقتی دوران ریاست‌جمهوری‌اش به سر آمد در اسپاتیفای کار کند. تصمیم‌گیرندگان اسپاتیفای هم روی رئیس‌جمهور را زمین نیانداختند و شغلی برایش دست‌وپا کردند.
شعار سال: در صفحه مربوط به استخدام این غول موسیقی آنلاین شغلی آگهی شده با عنوان "پرزیدنت آو پلی‌لیست"، یا به زبان کمی فارسی‌تر، رئیس گلچین ترانه‌ها.

آن‌‌طور که در توضیحات شغل آمده، متقاضی باید "دستکم هشت سال تجربه اداره یک کشور معتبر" داشته باشد، بعلاوه "اخلاق خوب و برخورد دوستان"، و البته "جایزه صلح نوبل".

دانیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، بعد از درج آگهی خطاب به رئیس‌جمهور توییت کرد: "شنیدم علاقمندید در اسپاتیفای مشغول شوید. این شغل را دیده‌اید؟"

البته آگهی از اوباما نام نمی‌برد، اما از اصطلاحات و عبارات معروف او استفاده می‌کند. مثلا در وصف اسپاتیفای می‌نویسد شرکتی است "پر از امید، و همواره پذیرای تغییر".

در بخش شرح وظایف این شغل نوشته فرد مورد نظر باید گلچین‌های جدید پیشنهاد کند، "از گلچینی برای وقتی با دوستان‌تان بسکتبال بازی می‌کنید، تا گلچینی که ملت را برای سخنرانی‌تان در مورد قانون جدید بیمه درمانی که به نام خودتان ثبت شده، آماده کند."

جای دیگر آگهی آمده: "اگر کندریک لامار در تولدتان خوانده، حتما اشاره کنید."

لامار در جشن تولد ۵۵-سالگی اوباما حاضر بود. رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است لامار خواننده رپ محبوبش است.


اوت ۲۰۱۵، کاخ سفید این گلچین تابستانه را از طرف رئیس‌جمهور در اسپاتیفای منتشر کرد

آگهی اسپاتیفای متلکی هم به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب، می‌اندازد. می‌نویسد رئیس گلچین ترانه‌ها باید "در جلسه‌های روزانه شرکت کند" و "داده‌ها و عملکرد گلچین‌ها را با بهره‌گیری از همه اطلاعات موجود تحلیل کند."

اوباما از سال ۲۰۱۵، گلچین‌هایی از ترانه‌های محبوبش روی اسپاتیفای نشر می‌کرده - از جمله ترانه‌هایی از نینا سیمون، باب مارلی، و ترانه بسیار محبوب ماریا کری برای کریسمس ("برای کریسمس فقط تو را می‌خواهم").

اسپاتیفای شرکتی سوئدی است.

آن‌طور که ناتالیا برژینسکی، همسر سفیر سابق آمریکا در سوئد، نقل کرده، هفته پیش باراک اوباما به او گفته بوده: "هنوز منتظر شغل در اسپاتیفای‌ام... خبر دارم همه عاشق گلچین‌های من بودید."

برژینسکی این ماجرا را روی صفحه اینستاگرامش تعریف کرد، و گفت اوباما گفته سوئد را خیلی دوست دارد و می‌خواهد "خیلی زود" دوباره به آنجا سفر کند.

هنوز معلوم نیست رئیس‌جمهور ۴۴-ام ایالات متحده آمریکا پس از ترک کاخ سفید چه خواهد کرد . بعضی‌ها می‌گویند فعالیت‌های عام‌المنفعه و تدریس. خود اوباما گفته قطعا قاضی دادگاه عالی نمی‌شود.

در بعضی مصاحبه‌ها گفته می‌خواهد به پرورش نسل بعدی رهبران دموکرات کمک کند، و اگر بشود، یک تیم بسکتبال حرفه‌ای آمریکا را اداره کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 302382، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین