پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ریاست آیت‌الله موحد کرمانی در نشست امروز با مجوز رهبر معظم انقلاب گفت: در این نشست مغایرت مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی کشور مشخص شد که به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

شعارسال: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح امروز شنبه 16 بهمن‌ماه در مجمع برگزار شد، اظهار داشت: همان‌طور که در نشست خبری قبل اعلام شد، پیش از صدور احکام جدید جلسه صحن مجمع امروز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد.

رضایی بابیان اینکه با مجوز رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله موحدی کرمانی ریاست جلسه مجمع را بر عهده گرفت، تصریح کرد: در جلسه امروز بحث مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی باسیاست‌های کلی کشور بررسی شد و 26 مغایرت و 5 عدم انطباق را تشخیص دادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسه مجمع در روز یکشنبه در 2 نوبت و همچنین برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز دوشنبه خبر داد و گفت: ما ظرف این 3 روز این مغایرت‌ها را موردبحث قرارداد و تعیین تأکید می‌کنیم و پس از تصویب آن‌ها، برنامه‌ای برای شورای نگهبان می‌فرستیم و آن‌ها نیز بر اساس مصوبه مقام معظم رهبری آن را به مجلس ارائه می‌کنند و مجلس نیز این مغایرت‌ها را لحاظ و مواد مربوطه را اصلاح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای نگهبان اعلام کرده است که حداکثر وقت قانونی ما تا روز دوشنبه است و ازاین‌رو ما باید تا پایان روز 18 دی‌ماه نظرات مجمع را ارسال کنیم.

رضایی در ادامه با اشاره به اظهارات ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا اظهار داشت: دولت آقای ترامپ تحت تأثیر آل سعود و اسرائیل وارد یک چالش بدون دلیل و بدون منطق با جمهوری اسلامی‌شده است و با لفاظی تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام داده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه ما به آقای ترامپ توصیه می‌کنیم وارد این ماجراجویی نشود، گفت: حتی اگر این مسائل لفاظی هم باشد، این لفاظی‌ها هم بی‌پاسخ نمی‌ماند و لفاظی هم نوعی ماجراجویی و چالش است.

وی با یادآوری این مسئله که اسرائیل و آل سعود، صدام را علیه جمهوری اسلامی تحریک کردند تا به ایران حمله کند، گفت: آن‌ها درعین‌حال که شکست سنگینی خوردند، منطقه را نیز ناامن کردند بنابراین توصیه می‌کنیم آمریکا وارد این ماجراها نشود.

رضایی درعین‌حال افزود: البته جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنگ نیست اما از دفاع از خود کوتاهی نخواهد کرد و هرکس به ایران چشم طمع داشته باشد پشیمان می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اظهارات ترامپ علیه آزمایش‌های موشکی کشورمان گفت: ما در دفاع از خود و در توسعه توان نظامی‌مان از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و بازهم توصیه ما این است که دولت جدید ترامپ گذشته برخورد دولت آمریکا با ما را مرور کند و از عقلای آمریکا بیشتر کمک بگیرد.

وی بابیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مراقبت کامل همه تحرکات منطقه خلیج‌فارس را زیر نظر دارند، گفت: ما از رزمایش‌های قبلی که سعودی انجام داد و رزمایش‌های امروز که توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام می‌شود را زیر نظر داریم و اطلاعات خوبی را نیز از این رزمایش‌ها به دست می‌آوریم و با این اطلاعات دقیق آمادگی خود را بیشتر می‌کنیم.

رضایی با تأکید بر اینکه آمریکا در زمان بوش و اوباما همواره مدعی این بود که همه گزینه‌ها روی میز است و ترامپ حرف جدیدی نزده است، یادآور شد: سؤال ما این است که از این تهدیدات چه چیزی به دست می‌آورند جز اینکه اجازه نمی‌دهند صلح و امنیت در منطقه برقرار باشد و این نوع تهدیدات سرمایه‌گذاری را در منطقه کاهش می‌دهد؛ ما که امنیتمان برقرار است و آمادگی دفاع از خودمان را هم داریم اما آمریکا می‌خواهد با این تهدیدات برای صلاح‌های خود بازارگرمی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترامپ به پیمانکار ساختمانی معروف است و همه‌جا به دنبال دیوارکشی است اما مطمئن باشید که این دیوارها به‌زودی فرو می‌پاشد.

وی در ادامه این نشست خبری درباره تغییر آئین‌نامه مجمع اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای تغییر آئین‌نامه نداریم و منتظر هستیم احکام جدید رهبر انقلاب درباره اداره مجمع و مسئولان تعیین شود و آن زمان ممکن است جلسه گذاشته و بحث کنیم.

رضایی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه ترامپ مدعی شده که با حضور آمریکا جهان بدون کلانتر نیست، تصریح کرد: آقای ترامپ تلاش می‌کند بحران‌های داخلی آمریکا را هم صادر کرده و هم بر روی آن‌ها سرپوش بگذارد اما با مشکلات داخلی آمریکا، آن‌ها دیگر نمی‌توانند نقش کلانتر جهان را داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل آمریکا افزایش فقر و بیکاری است و پیش‌بینی می‌شود تا دهه آینده این مشکلات دو برابر شود و آمریکا دیگر به 40 سال قبل بازنخواهد گشت و ازاین‌رو قادر نخواهد بود تا نقش کلانتر را در جهان ایجاد کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 16 بهمن 1395، کدمطلب: 13951116000840 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
واقعا که؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین