پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تصمیم ترامپ در اعمال محدودیت برای ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به آمریکا باعث انزوای هر چه بیشتر آمریکا در سطح بین‌المللی و حتی میان شرکا و کشورهای اروپایی می‌شود.

شعارسال: محمدعلی نجفی با تاکید بر اینکه «اقدام تیم جدید کاخ سفید در اعمال محدودیت برای ورود اتباع هفت کشور به آمریکا اقدامی عجولانه و نابخردانه است» گفت:‌ این تصمیم در نهایت به نفع آمریکا تمام نخواهد شد چون تصمیمات توام با محدودیت به تامین امنیت منجر نشده و تنها افراط گرایانه در سراسر دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «با این تصمیم فضای ترس، تردید و ابهام نسبت به سیاست‌های آمریکا در دنیا ایجاد شده است» گفت:‌ در حالی که آمریکایی‌ها سال‌ها فضای ایران هراسی را علیه جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا دامن می‌زدند اکنون با این تصمیم فضای گسترده ترس و تردید را نسبت به سیاست‌های ‌آمریکا در دنیا به وجود آورده است. آن هم در شرایطی که تعاملات بین‌المللی و نیازهای متقابل و ارتباطات مردم با یکدیگر در دنیا و بسیاری از اصول و هنجارهای بین‌المللی این روش‌ها را بر نمی‌تابد.

نجفی همچنین تاکید کرد:‌ البته مجامع بین‌المللی این حق را برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور محفوظ می‌داند که عمل متقابل انجام دهد چون جمعیت قابل توجهی از اتباع ایرانی در آمریکا زندگی می‌کند و این تصمیم بر روی زندگی روزمره و کسب و کار آنها اثر گذاشته و حتی آن‌ها را تهدید می‌کند. لذا این حق برای شهروندان ایرانی ساکن در آمریکا و دولت جمهوری اسلامی ایران برای انجام عمل متقابل محفوظ است همانطور که پیش از این نیز مقامات در وزارت خارجه اعلام کردند.

وی در مورد میزان تاثیر عمل متقابل گفت: این یک نُرم در روابط بین‌الملل است کما اینکه شاید میزان ورودی‌های ما و اتباع دو کشور وزن متوازن نداشته باشند اما باید با استفاده از حقوق بین‌الملل این تصمیم را به چالش کشید.

نجفی در پایان تاکید کرد: آمریکا به عنوان عضوی از جامعه بین‌الملل باید به مقررات تمکین کند و اینکه بخواهد در پرتوی قدرت و زور رویه دیگری را بپذیرد بحث دیگری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1395، کدمطلب: 95111409599 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین