پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ در منع ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به آمریکا گفت: دولت آمریکا به دلیل مشکلات داخلی مجبور به‌طعنه زدن به کشورهای دیگر است و صحبت‌های اخیر ترامپ مغشوش است.

شعارسال: علی لاریجانی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت‌وگوی خبری بابیان اینکه برای تدوین برنامه ششم توسعه وقت زیادی در مجلس صرف شده است اظهار داشت: رویکردهایی در این برنامه آمده که هم برای کل کشور و هم برای استان قم مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت کشاورزی گفت: روستاهای کشورمان به‌تنهایی قادر به برطرف کردن مشکلات خود نیستند و باید زیرساخت‌های کشور درست شود تا بتوان با توجه به بخش صنعت در روستاها چرخه اقتصادی مطلوب‌تری برای این مناطق ایجاد کرد.

وی آبیاری قطره‌ای را یکی از نیازهای اساسی بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست و سیستم‌های گلخانه‌ای از دیگر ابعادی است که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است.

لاریجانی توجه به بعد صنعت، معدن و سرمایه‌گذاری خارجی برنامه ششم توسعه را ضروری دانست و گفت: یکی از اضلاع اقتصاد مقاومتی توجه به بخش صنعت است از همین رو باید استان قم نیز به بخش صنعت توجه جدی داشته باشد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر تشکیل شورای معدن به ریاست استاندار در هر استان افزود: صنعت مهم گردشگری در کشور باید رونق بگیرد و این صنعت در استان قم که کانون توجه است باید رونق یابد همچنین از ظرفیت‌های شهر قم در اشتغال‌زایی جوانان بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید جهشی در وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه شهر قم ایجاد شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط رکود اقتصادی در کشور مردم مضیقه‌اش را احساس می‌کنند ازاین‌رو باید به استان قم به‌عنوان یک شهر مهم توجه جدی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حل مشکل نقدینگی کارخانه‌ها گفت: تا چندی پیش مسئله رکود در کشور در بخش‌های متنوع سایه انداخته بود و مردم از این وضعیت رنج می‌بردند ازاین‌رو باید رونق‌بخش صادرات ایجاد شود و قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

لاریجانی با تأکید بر اینکه قدرت تسهیلات باید به سمت تولید برود، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه تصمیماتی گرفته شد که تا قدرت تسهیلات به سمت تولید برود ازاین‌رو باید تلاش کنیم که سرمایه بانک‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: بانک‌های خصوصی استان قم زیربناهای خوبی برای رونق تولید دارند و این بانک‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رونق تولید هستند، باید به مشکلات را به‌خوبی بررسی کرد تا فهمید دلیل عدم همکاری بانک‌های خصوصی چه چیزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مصوبه شورای عالی شهرسازی در مورد بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: این پروژه یک پروژه قدیمی است که بدون توجه به واحدهای مسکونی بین این مسیر بحث توسعه آن مطرح است ازاین‌رو باید فاز به فاز مشکل آن برطرف شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه توسعه باید در دل ملت شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: حجم دولت باید کوچک شود چراکه دولت در کشور ما فربه است و مردم باید صاحب اقتصاد و حرفه باشند و دولت وظیفه رسیدگی به رفاه مردم و توجه به زیرساخت‌ها را دارد.

وی با اشاره به مشکل فرودگاه قم گفت: مشکل فرودگاه قم برطرف نشده اما در مسیر حل قرار گرفته است همچنین شهر قم نیازمند فرودگاه و راه‌آهن سریع‌السیر باید در آن ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکل منوریل استان اشاره کرد و گفت: منوریل ظرفیت بالایی برای حمل‌ونقل ندارد و چهره شهر را به‌هم‌ریخته است، اما باید این پروژه به اتمام برسد همچنین باید از طریق مترو مسئله حمل‌ونقل قم برطرف شود.

لاریجانی با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ در منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا گفت: دولت آمریکا به دلیل مشکلات داخلی مجبور به‌طعنه زدن به کشورهای دیگر است و صحبت‌های اخیر ترامپ مغشوش است.

وی بااشاره به رفتارهای عجولانه و ناصحیح دولت آمریکا گفت: مسائلی مانند ویزا حتی از سوی محافل بین‌المللی نیز تقبیح شده است.

رئیس قوه مقننه مشکل آمریکا را توانمندی ایران بیان کرد و گفت: اینکه آمریکا به دنبال نقض برجام برود عجولانه و ناپخته است، دولت آمریکا به دنبال عصبانی کردن ایران است و ما باید با طمانینه پاسخ آن‌ها را بدهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار خبر 25 بهمن 1395، کدمطلب: 306080 ،www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین