پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
نمک طبیعی اولین و قدیمی ترین ماده ضدعفونی کننده تاریخ بشر است. در چهل سال گذشته، دانشمندان بسیاری در آزمایشگاه‌های مجهز، مسؤلیت بررسی و تحقیقات مختلف در این زمینه را به عهده گرفتند که حاصل آن تولید و ساخت محصولات متعددی گردد.
شعارسال: به گزارش حیا امروزه علم با سرعت در حال پیشرفت است پیشرفتی که باعث کشف محصولاتی جدید و نوین شده است که استفاده از این محصولات در زندگی امروزی بشر بسیار فایده دارد.

اما بعد از مدتی استفاده از این تکنولوژی‌های پیشرفته، دانشمندان خطرات استفاده از این تکنولوژی‌ها را درک و شروع به مطالعات جدید برای استفاده بهینه از طبیعت کردند. زیرا طبیعت همواره در خدمت بشر بوده و خواهد بود. پایه و اساس این تحقیقات، توجه به عناصر اصلی و اولیه حیات و کشف خواص آنها می باشد.

این جریان سرآغاز علمی نو و تازه بود. پایه و اساس این تحقیقات، توجه به عناصر اصلی و اولیه حیات و کشف خواص آنها می باشد. در این میان نمک طبیعی و اصل هیمالیا(The Original Himalayan Salt) از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است.

نمک طبیعی اولین و قدیمی ترین ماده ضدعفونی کننده تاریخ بشر است. در چهل سال گذشته، دانشمندان بسیاری در آزمایشگاه‌های مجهز، مسؤلیت بررسی و تحقیقات مختلف در این زمینه را به عهده گرفتند که حاصل آن تولید و ساخت محصولات متعددی گردد.

در پی تابش مداوم و بی وقفه خورشید بر سطح اقیانوس اولیه کره زمین (Dead sea)آب این اقیانوس تبخیر شد و انرژی پتانسیل خورشید در ذرات نمک طبیعی به جای ماند. در پی فعالیت‌های زمین شناختی، رشته کوه‌های هیمالیا پدید آمدند و ذرات نمک در اثر فشار و نیروهای فوق العاده به زنجیره‌های خالص و بلورین تبدیل شدند و در لابلای ساختار کوه‌های هیمالیا باقی ماندند.

این نمک از کوهپایه‌های هیمالیا به دست می‌آید و اساسا نوعی از نمک دریایی فسیل شده است. این نمک حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و آهن است. علت رنگ صورتی این نمک به دلیل مواد معدنی و بیشتر از همه، آهن موجود در آن است. این نمک از دیگر نمک‌ها گران‌تر است، اما خالص تر از بقیه بوده و برای بدن مفیدتر می‌باشد.

مصرف کنندگان، سنگ نمک هیمالیایی را با نام Halite نیز می‌شناسند. هالیت، بهترین و کامل ترین شکل از نمک کریستالی است که در پاکستان بیشتر یافت می‌شود.

بلور نمک هیمالیا چیزی فراتر از نمک‌های آشپزخانه متداول یا همان کلرید سدیم است. این نمک علاوه بر کلرید سدیم، حاوی ۸۴ نوع ماده معدنی می باشد. نمک هیمالیا از معادن نمک کوهستان‌های کهن هیمالیا گرفته شده است. نمک هیمالیا یک نمک طبیعی و کامل است که ساختار کاملا بلورین دارد و به همین دلیل برای متابولیز آن هیچ انرژی اضافی صرف نمی‌شود و تنها نمکی است که تا کنون بعد از میلیونه‌ا سال با این ویژگی‌ها روی کره زمین کشف شده است. این نمک را می‌توان برای طعم دار کردن غذاها استفاده کرده و آن را جایگزین نمک‌های متداول آشپزخانه کرد.

به طور کلی بلورهای نمک متداول آشپزخانه از هم دیگر جدا هستند و همگی مرده‌اند. از این رو بدن انسان برای متابولیسم این بلورها باید انرژی فوق العاده‌ای را صرف کند. رسوبات نمک در بدن نیز به همین شکل جدا از هم باقی می‌مانند .ساختار بلورین نمک دریایی بی نظم و جدا از هم است و به علت همین بی نظمی، این بلورها برای بدن انسان قابل جذب نیستند و بدن انرژی زیادی را صرف متابولیسم آنها می‌کند. ولی در مقایسه با نمک متداول آشپزخانه کمی ساختار منظم تری دارد. ولی شبکه بلورین این نوع نمک نیز بسیار کوچک است.

اما در مقابل شبکه زیبای بلورین در نمک اصل هیمالیا نشانگر تعادل در ساختار شبکه بلور آن است. بلورها هیچگونه زاویه و ناهنجاری ندارند و از هم جدا نیستند و در یک حالت کاملا منظم قرار گرفته‌اند. این امر نشانگر سهولت در متابولیسم مواد معدنی در بدن است. این بلور سرشار از زندگی است. هنگامی که این نمک خورده می شود بلافاصله تاثیر انرژی حیاتی‌اش را روی بدن اعمال کرده و از این رو در متابولیسم آن هیچ انرژی از بدن انسان هدر نخواهد رفت.

نمک آشپزخانه از ۵/۹۷% کلرید سدیم و ۵/۲% مواد شیمیایی مثل ید و سایر مواد جاذب تشکیل شده است. نمک آشپزخانه در دمای بیش از ۶۴۸ درجه سانتی گراد خشک می شود، این فرایند ساختارهای شیمیایی طبیعی نمک را از بین می برد.

نمک امروزه در همه جا از جمله منازل، رستوران‌ها و غذاهای آماده به وفور یافت می شود، در حالی‌که فاقد هر گونه ارزش غذایی است. نمکی که تمام ساختار طبیعی اش را از دست داده و تبدیل به کلرید سدیم شده، بدن ما این نمک را به عنوان سمی بیگانه می شناسد. هنگامی که افراد نمک متداول آشپزخانه می خورند بدن قادر به هضم آن در یک روند طبیعی و سالم نیست، در نتیجه این امر منجر به تورم بافت ها، جمع شدن آب و فشار خون بالا می شود. علاوه بر این، بلور نمک پردازش شده حاوی هیچ انرژی نمی باشد چرا که تمام ذراتش از هم جدا شده اند. بدن برای متابولیز این نمک مرده باید انرژی بسیار زیادی را صرف کند و تلاش کند تا مایعات بدن را در حد تعادل نگه دارد. آب های بدن نیز جهت خنثی کردن این کلرید سدیم غیر طبیعی به سمت سلول‌های دیگر به حرکت در می آیند. مطالعات نشان داده که بدن برای متابولیز هر گرم نمک معمولی آشپزخانه بیست مرتبه آب سلولی صرف می کند تا کلرید سدیم را خنثی کند. این امر موجب بروز سلولیت، جمع شدگی آب در بافت ها، رماتیسم، آرتروز، نقرس، سنگ مثانه و کلیه می شود.

بدن انسان روزانه مقدار اندکی نمک نیاز دارد (حدود ۱/۰ گرم)، ولی اغلب اوقات با وجود مصرف زیاد نمک، بدن همچنان کمبود نمک دارد. زیرا بدن انسان نمک آشپزخانه را به عنوان یک سم سلولی می شناسد و قادر به متابولیز آن نیست و اندام‌هایی مثل کلیه باید تلاش بسیاری برای متابولیز آن کنند. نمک یک نگهدارنده و طعم دهنده است. بدن، مولکول‌های کلرید سدیم را احاطه می کند تا بتواند آنها را یونیزه و خنثی کند. برای این کار آب لازم است که این آب از سلول‌های اطراف تامین می شود و این امر موجب خشک شدن آن سلول‌ها و جمع شدن آب در بخشی دیگر می گردد. اسیدیته بالا در مایعات بافت‌ها موجب بروز تورم می شود. این همان علتی است که پزشکان افراد را از خوردن نمک منع می کنند.

این در حالی است که نمک خوراکی اصل و معدنی هیمالیا حاوی عناصر و مواد معدنی مورد نیاز و ضروری برای انسان است. جذب و متابولیسم نمک هیمالیا بر عکس نمک های متداول آشپزخانه برای بدن بسیار آسان می باشد.

حتی برای افرادی که مبتلا به فشار خون، مشکلات کلیوی، تیروئید و هستند. هنگامی که نمک هیمالیا با آب مخلوط می شود Sole حاصل می‌شود که سرچشمه حیات است و با آزاد کردن انرژی فوق العاده اش قادر است تا انرژی از دست رفته بدن، که علت اصلی بروز بیماری است، را دوباره به بدن بازگرداند و آن را تا مدت ۲۴ ساعت حفظ کند.

تحقیقات پزشکی و علمی متعدد نشان می دهد که ترکیب نمک هیمالیا و آب تغییرات مفید چشم گیری را در عملکرد سیستم تنفسی، گردش خون، اندام ها، بافت ها، سلول ها و اعصاب به وجود می آورد. به گزارش بیماران خوردن محلول بلور نمک اصل هیمالیا و آب، باعث بهبود کیفیت خواب، افزایش سطح تمرکز و فعالیت ذهنی، کاهش وزن، افزایش انرژی، ارتقای سطح خودآگاهی و رشد چشم گیر مو و ناخن ها می شود.

* خواص سنگ نمک بر محیط

اجزا و ترکیبات بسیار ریز معلق در هوا که اغلب از طریق جریان های الکترومغناطیسی به وجود می آیند، باعث کاهش کیفیت هوا می شوند. هوای محیط اطراف پر از یون های منفی و مثبت است. هر روز بدون آنکه به این بخش از زندگی اهمیتی داده شود، سعی می کنیم اطراف خود را بیشتر با وسایل و ابزار الکتریکی پر کنیم بنابراین شتاب ما در جهت دور نماندن از جریان زندگی مصنوعی مدرنیته، ما را از تمام چیزهای خوب و بکر و البته مفید، دور نگه می دارد. هر چه بیشتر پیش می رویم کمتر احساس آرامش می کنیم ولی در این میان چه بسیارند افرادی که با وجود روند متداول زندگی امروزی، سعی می کنند تا حد ممکن از آثار منفی آلودگی های محیطی، خود را دور نگه دارند.ساده ترین و ارزان ترین راه برای مقابله با آثار منفی محیط، ورود جریان هوای تازه به منازل و محیط های بسته دیگر است ولی این روش با وجود آلودگی های شدید هوا در شهرهای بزرگ امکان پذیر نیست.

این مسأله، بسیاری از محققان را بر آن داشته است که از روش دیگری برای کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت آن استفاده کنند و در نهایت استفاده از لامپ های سنگ نمک را به مردم توصیه می کنند. این لامپ ها از قرار گرفتن در داخل نمک معدنی ای که در طول سالیان دراز، سخت شده است، درست می شوند. و می توانند یون های خطرناک موجود در هوا را خنثی کنند و از این طریق کیفیت هوا را بالا ببرند.

این لامپ را ویتامین هوا می نامند. یونیزاسیون طبیعی یک لامپ کریستالی با یون سازهای دیگر قابل مقایسه نیست. اگر این لامپ مقابل تلویزیون یا مانیتور قرار داده شود روی میدان الکترومغناطیسی این دستگاه ها و تاثیرات منفی آنها اثر می گذارد. همان طور که می دانید میدان های الکترومغناطیسی تاثیرات مخربی روی امواج مغزی کودکان به جای می گذارند. بدخوابی، مشکلات عصبی، کمبود توانایی لازم برای تمرکز، ضعف قوای جسمانی و فکری و بسیاری مسایل دیگر، از مضرات این امواج است. تجمع هر چه بیشتر رادیکال های آزاد ساطع شده از آنها در بدن، در اثر گذشت زمان منجر به بروز انواع سرطان ها می شود. لامپ سنگ نمک هیمالیا خاصیت درمانی فراوانی دارد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که با این سنگ نمک ها، سرماخوردگی، مشکلات پوستی، اختلالات روانی، بیماری های تنفسی، سردردها، میگرن ها و بسیاری از مشکلات دیگرشان برطرف شده است.

با گرم شدن داخل سنگ نمک با یک لامپ حبابی ۱۵ وات یا شمع، یون های منفی آزاد می شود که با یون های مثبت موجود در محیط مبارزه می کنند. این یون های مثبت توسط آلودگی های موجود در محیط به وجود می آیند مثل گردوغبار، وسایل الکتریکی و

* تاریخچه استفاده از سنگ نمک

از گذشته دور تاکنون، مردم نمک را به عنوان یک داروی طبیعی می شناسند. پزشکان یونان باستان، به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی پیشنهاد می دادند که بخار خارج شده از آب نمک را نفس بکشند.

در نسخه های پزشکی رومی، ذکر شده است که املاح نمک برای سلامت بسیار مفیدند.

در جنگ جهانی دوم، پزشکان آلمانی، برای درمان سربازان بیمار، از غارهایی که حاوی نمک فراوان بودند، استفاده می کردند و این بیماران را به آنجا منتقل می کردند.

در سال ۱۹۹۹ در لیتوانی، ۲۵۰ کودک و ۵۰۰ بزرگسال که به مشکلات تنفسی دچار بودند، هر روز یک ساعت از سنگ نمک دریایی استفاده می کردند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر بهبود می یافتند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آرمان زنان، تاریخ انتشار: 8 آذر 1394، کدخبر: 18788، www.armanezanan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین