پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
رییس پلیس اگاهی ناجا گفت :ورود اسلحه درکشور به دلیل ناایمن بودن کشورهای همسایه است دربرخی ازاستان هاطرح های تشویقی برای افرادی که سلاح خود را تحویل میدهند اجرا میشود.

شعار سال: سردار محمد رضا مقیمی درباره میزان سلاح گرمی که در دست مردم در سطح کشور است، گفت:حمل سلاح گرم و نگهداری آناز نظر قانون جرم محسوب می شود از این رو افرادی که سلاح دارند آن را مخفیانه نگهداری می کنند و نمی شود آماری در زمینه اینکه در حال حاضرچقدر سلاح در کشور وجود دارد، ارائه داد.

وی افزود: خرید و فروش اسلحه هم از منظر قانونی جرم است و با آن برخورد می شود. همکاران من در پلیس فتا همه وب سایت ها و آی دی هایی که اقدام به خرید و فروش اینترنتی اسلحه می کنند را رصد کرده و قطعا با آن ها برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکهاکنون میزان کشفیات قتل ها نسبت به سال های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد، افزود: میزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل ها نیز افزایش داشته است و خوشبختانه کارآگاهان ما موفق شده اند در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان قتل نسبت به شناسایی عاملان قتل موفق عمل کنند.

سردار مقیمی ادامه داد: تهیه اسلحهدر کشور راحت نیست اما از آنجایی که کشورهای همسایه ناامن هستند و اسلحه در این کشورها به وفور یافت می شود بعضا به صورت قاچاق اسلحه ها وارد کشور می شود و در اختیار اشرار و افراد قرار می گیرند.

وی افزود: ناجا در شهرها و استان های غربی طرح های تشویقی را برای تحویل اسلحه هایی که در دست مردم است اجرامی کند و افرادی که شخصا نسبت به تحویل اسلحه های گرم خودشان به پلیس اقدام می کنند شامل طرح های تشویقی می شوند و خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی در زمینه تحویل اسلحه به پاسگاه ها و مقرهای پلیس صورت گرفته است.

سردار مقیمی ادامه داد: درحال حاضر تهران، خراسان رضوی، اصفهان و زاهدان به دلیل بالابودن میزان جرائم بیشتر مورد توجه پلیس قرار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلیار خبر، تاریخ 26 دی 95، کد مطلب: 105214: www.ilyarkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین