پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
فرماندار مرودشت از تدوین سند جامع رسمی و راهبردی معتبر برای سامان بخشیدن به آثار تاریخی و جهانی تخت جمشید خبر داد.

شعار سال: ماشاءالله حیدرزاده در نخستین بازدید رسمی خود از آثار تاریخی تخت جمشید در جلسه‌ای با مدیر این پایگاه میراث جهانی، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و برخی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، در تخت جمشید، به عزم و اراده خود و مجموعه مدیریتی این شهرستان برای سامان بخشیدن به مجموعه تخت جمشید تأکید کرد و خواستار بازنگری و تدوین سند جامع راهبردی معتبر برای سامان بخشیدن به این آثار شد و بیان داشت: به نتیجه رساندن این طرح‌ها نیازمند تلاش و پیگیری جدی مسئولان این شهرستان برای اجرای دقیق آن‌ها است.

وی از این بنا به‌عنوان نماد تمدن کهن ایران و معرف شهرستان مرودشت و غرور ملی یاد کرد و اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از کارشناسان مجرب، یک سند رسمی و معتبر به‌عنوان سند جامع تخت جمشید، تدوین، تصویب و اجرایی شود تا امکان اعمال سلیقه و ذائقه شخصی، پس‌ازآن وجود نداشته باشد.

فرماندار مرودشت افزود: زمان آن رسیده که به حرکت درآوردن و سرعت بخشیدن چرخ اقتصاد، خدمات‌رسانی، توسعه و پیشرفت با سرعت و همت بیشتری انجام گیرد و برای کارهای ماندگار ورود کنیم، ازاین‌رو، پیگیری و اجرایی شدن طرح‌های زودبازده در بحث گردشگری مرودشت و به‌ویژه تخت جمشید، ازجمله اقدامات اساسی خواهد بود که در کنار بحث انتخابات، اگر بخواهیم به‌عنوان اولویت تا پایان سال 94 بر آن متمرکز شویم، در فهرست برنامه‌ها قرار گرفته است.

حیدرزاده اضافه کرد: اگرچه در گذشته اقداماتی مقطعی در زمینه گردشگری انجام گرفته اما این امر مستلزم انجام کارهای اساسی و اصولی با چشم‌اندازی بلندمدت است که بتواند جایگاه مرودشت را بین دیگر شهرها، برجسته‌تر کند.

فرماندار مرودشت درآمد میلیاردی سالانه‌ای که از تخت جمشید و اماکن گردشگری و خدماتی آن به دست می‌آید را ظرفیت ویژه برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این شهر و مجموعه تخت جمشید دانست که نباید بی‌اعتنا از آن گذشت و بخشی از منابع موردنیاز توسعه گردشگری این شهرستان را در ابتدای راه، باید از همین منبع درآمدی کسب کرد.

رئیس ستاد هماهنگی تسهیلات سفر شهرستان مرودشت همچنین با تأکید بر پیگیری درآمد تخت جمشید و برگشت درصد بیشتری از آن به خود مجموعه در راستای حفاظت و مرمت، اجرای طرح‌های بحرانی، پروژه‌های شاخص، سامان‌دهی مسیر ورودی، گفت: امید است بتوان ضمن تقویت ردیف بودجه‌ای مستقل تخت جمشید، اعتباری، مازاد اعتبار استانی جذب کند.

طرح مشکلات کشاورزی، مدیریت یکپارچه به‌ویژه در ایام نوروز در تخت جمشید و پیگیری تخصیص بخشی از اعتبار تخت جمشید به هیئت امنا، مواردی بود که فرماندار مرودشت ضمن تأکید بر هرچه زودتر برگزار شدن جلسه هیبت امنا، خواستار پیگیری آن و رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب از سوی اعضای هیبت امنای تخت جمشید شد.

در ادامه این جلسه، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پایگاه میراث جهانی از بدو تأسیس تاکنون، اعلام داشت که این پایگاه آمادگی دارد پروژه‌های مطالعاتی خود را در تمام زمینه‌ها ارائه دهد و در طرح جامعی که فرماندار مرودشت نسبت به تدوین و تصویب و اجرای آن تأکید دارد، آن دسته از طرح‌های پایگاه را که آماده کار بوده و نیاز به بازنگری دارند، به‌عنوان بستر کار معرفی کند.

مسعود رضایی منفرد، همچنین نسبت به مشکلات حریم، ترک‌های عمیقی که در دشت مرودشت براثر حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز و برداشت بی‌رویه آب به وجود آمده و فروچاله‌هایی که هم درگذشته و هم دراین‌اواخر در محدوده حریم و در نزدیکی نقش رستم و پردیس ایجاد شده است هشدار داد و خواهان رسیدگی جدی به این امر در جلسه هیبت امنا شد.

فرماندار مرودشت در پایان جلسه از سالن دستاوردهای پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، موزه تخت جمشید، محوطه‌ی تخت جمشید و گیت ورودی بازدید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار ۱۶ دی ۱۳۹۴ ، کد مطلب: 158702: www.tabnakfars.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین