تصور کنید که در منطقه لارستان یک کارخانه ماشین سازی در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز توزیع ماشین است. بهترین انتخاب برای ماشین سازی به لحاظ استراتژیک بزرگراه است که اساسی ترین شریان اقتصادی و زیرساختی است.
از لحاظ اقتصادی چنین اقدامی از جهت ایجاد اشتغال و درامد برای نیروی کار موجود در منطقه و فعالیت های جدید برای شرکت هایی که کالا و خدمات را برای کارخانه ماشین سازی فراهم میکنند بسیار مفید است. بنابراین لارستان شکل فقدان درآمد پایدار را دارد و هزینه اش بیش از درامدش است (دخل و خرجش با هم نمیخواند ) بنابراین توسعه پایدار از طریق درامد پایدار و و ایجاد کردن زیر ساخت های منطقه ای و حمل و نقل عمومی با ایجاد کردن بزرگراهایی در چند لین قابل ارزیابی بایستی قرار بگیرد.
تعمیم دادن روندهای گذشته در مورد آینده و برآورد جمعیتی به گونه ای بایدقرار بگیرد که لارستان برای ارتقا به جمعیت خالص و ناخالص نیازمند است لارستان را باید به مرکزیت توسعه داد و شهر ها و روستاهای حومه را به لار ملحق نمود با این برنامه ریزی لارستان به صورت شاخه ای در جهت اقتصاد و توسعه رشد میابد و به مرکز یت تبدیل میشود.
لارستان معضل کمبود منابع اب و هدر رفت اب در شبکه های آب رسانی شهری و منطقه ای را دارد و با مشکل دفع اب های سطحی مواجهه است در مراحل اولیه تهیه نقشه های توپوگرافی جهت تصمیم گیری های برنامه ریزان شهری الزامی است. امید است مسولین محترم: مناطق لارستان را در جهت رشد درامد پایدار و اشتغال زایی جوانان و رشد جمعیت در جهت رفاه و آسایش و سرزندگی شهروندان مهیا بفرمایند.
با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صحبت، تاریخ انتشار:8 فروردین 1396، کد مطلب: 17307، www.sohbatnews.ir