پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
شهروندان کهنوجی که سالهاست با آب شور سوخته و ساخته اند، همچنان چشم انتظار آب شیرین، چشم بر دستان مسئولان دوخته اند تا شاید آرزوی چندین و چندساله شان بالاخره تحقق پذیرد.

شعار سال: در حالی که شهروندان کهنوجیسال هاست با مشکل تامین آب شرب شیرین دست و پنجه نرم می کنند صبر مردم این شهرستان، هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

شهروندان کهنوجیکه سالهاست با آب شور سوخته و ساخته اند، همچنان چشم انتظار آب شیرین، چشم بر دستان مسئولان دوخته اند تا شاید آرزوی چندین و چندساله شان بالاخره تحقق پذیرد.

مردم شهرستان کهنوجبرای انتظار طرح آب شیرینصبر زیادی را تحمل نمودند و با دغدغه های فراوانی پیگیر حل مشکلات و معضلات بوده اند. محرومیت مردم کهنوجاز آب شیرین بهسالهامی رسد و آب خوردن خود را از آب معدنی یا مجبورند به بعضی روستاهای اطراف کهنوج بروند و آب شیرین تهیه کنند.

این موضوع مردم را سرگردان کرده است، چرا که از طرفی مسئولان بر غیر بهداشتی بودن آب هایی که در سطح شهر توزیع می شود اذعان دارند و از طرفی هیچ اقدام قانونی محکم و بازدارنده ای برای جلوگیری از آن صورت نمی گیرد و آب شرب شهر نیز سنگین و دارای املاح است که استفاده از آن برای برخی مشکل ایجاد کرده است.

اعطایییکی از شهروندان کهنوجی با اشاره به این که کسی نمی تواند از آب شرب کهنوج استفاده کند، اظهار داشت: به دلیل سنگینی و طعم آب شرب کهنوج ما مجبور هستیم از روستاهای اطراف آب شرب خود را تهیه کنیم که این موضوع یه یکی از مشکلات اساسی مردم تبدیل شده است.آب کهنوجاز نظر سختی آب وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه فکر جدی درباره این موضوع کرد.

نظرییکی از ساکنان شهر کهنوج با اشاره به این که آب کهنوج بسیار نامناسب است و طعم ناخوشایندی دارد، تصریح کرد: به دلیل این که فرزندم نمی تواند از آب شرب کهنوج استفاده کند مجبور هستیم در هفته چندبار از روستاهای اطراف آب شرب مورد نیازمان را تهیه کنیم.

یکی از فرهنگیان کهنوجی نیز در همین باره با اشاره به این که نه تنها قابل شرب نیست بلکه در مواردی برای استحمام مردم نیز مشکل ساز می شود، ادامه داد: این موضوع به گونه ای که برخی پزشکان رواج برخی بیماری های پوستی در بین مردم کهنوج را ناشی از آب بی کیفیت می دانند و به بعضی از بیمارانی که با چنین مشکلاتی مواجه می شوند توصیه می کنند برای استحمام از آبی غیر از آب لوله کشی استفاده کنند.
سالاریاضافه کرد: جالب تر این که آب موجود در کهنوج حتی برای شستشوی خودروها نیز کاربرد ندارد زیرا بعد از اتمام شستشو لایه ای سفید رنگ روی خودرو باقی می ماند.

یکی از خانم های خانه دار کهنوجی نیز با اشاره به این که برخی از مسئولان آب کهنوج را اگر مناسب می دانند، بیان کرد: برخی مسئولان که ادعا می کنند آب شرب این شهرمشکل ندارد و مردم خودشان علاقه به استفاده از آب تصفیه شده و خرید آن از فروشندگان دوره گرد دارند آیا خودشان همین آبی را که در لوله ها جاری است مصرف می کنند یا این که تنها مرغ همسایه غاز است.

ویتصریح کرد: ای کاش شرایط به گونه ای بود که می توانستیم سر زده به خانه این مسئولان برویم و ببینیم آیا آن ها آب لوله کشی موجود در شهر کهنوج را مصرف می کنند یا این که آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند و تنها نسخه ای شفا بخش برای مردم می پیچند و آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

وی ادامه داد: زمانی که میهمانی از شهرهای اطراف به منزل ما می آید مجبور هستیم از آب شرب شهر استفاده کنیم که استفاده از آن برای مهمان ها امکان پذیر نیست و آن ها اصلا نمی توانند از این آب استفاده کنند و گاهی وقت ها مهمان ها وقتی به منزل ما می آیند یک دبه آب با خود همراه دارند.

یکی از شهروندان کهنوجی با اشاره با آب شرب شهرستان افزود: مردم این شهرستان از نعمت آب شیرین که یکی از مهمترین و اولین نیازهای بشری است محروم مانده اند و آب شرب نیاز به مسئولان دلسوز و مدبر دارد.

احمدی یکی دیگر از شهروندان کهنوجینیز در این باره، به خبرنگار ماگفت: انتقال آب شرب یکی از انتظارات به حق مردم است تا شاید بعد از سالیان طولانی معجزه ای روی دهد و مردم این شهر بتوانند کام تلخ روزهای آب شور را با آشامیدن آب شیرین از لوله های آب منازل خود شیرین سازند.

سعیدیشهروند دیگری تاکید کرد: مردم این شهرستان سالهاست با مشکل تامین آب دست و پنجه نرم می کنند. اما همه مسئولانی که تاکنون به اجرایی شدن طرح های انتقال آب امید داده اند فقط در حد حرف بوده است. این مردم نیاز به وعده و وعیدهای پوچ و توخالی ندارند نیاز آنها تامین آب شرب سالم و شیرین است، به قول هایی که همواره داده شده عمل کنید تا کام پرعطش این شهر شیرین شود.

با توجه به نظرات بالا قضاوت را برعهده شما میگذاریم.

در اینجا می طلبد که مسئولین شهرستانی و استانی با اهمیت دادن به سلامت مردم این شهرستاندر جهت برطرف کردن مشکل آب شرب اقدام کرده و از بروز بیشتر امراض گوارشی در این بخش جلوگیری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آرمان کرمان، تاریخ 24 دی 95 ، کد مطلب: 167397: www.armanekerman.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین