پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: احداث پایگاه شهری صاحب‎آباد و پنج خانه پزشک از جمله پروژه‎های عمرانی در دستور کار هستند.

شعار سال: به همراه مسئولان برای سرکشی از دهستان نرگسان به شرقیترین نقطه شهرستان سفری سخت را آغاز و از سه کیلومتری جاده مردهک به سمت روستاهای کویز و کوشکمور حرکت کردیمدر انتهای کوشکمور تعدادی از اهالی روستا برای بیان مشکلات روستای خودمنتظر مسئولان بودند.

مشکل افت برق روستای کوشکمور برطرف می‌شود

زنی جوان از نبود تیرهای برق در اطراف خانه خود گلایه داشت و مردی مسن از ضعیف بودن برق کوشکمور، فرماندار عنبرآباد نماینده اداره برق را برای پاسخگویی فرا خواند.

نماینده امور برق شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه افت برق فقط در شمال روستا وجود دارد، اظهار داشت: با نصب تابلو و ترانس در هفته آینده این مشکل برطرف میشود.

با حضور مسئولان شهرستان آسفالت جاده مرکزی روستای کوشکمور با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد و تا دو روز آینده به پایان میرسد، مردم درخواستهای مکتوب خود را به فرماندار دادند و این حسن ختام دیدار مردم با دولتمردان در کوشکمور بود.


تا پایان شهریور ماه یکی از چاههای کشاورزان تجهیز می‌شود

با دل سپردن به جاده آسفالتی که از ارتفاعات مارپیچ بر دل جبالبارز نقش بسته بود به سمت روستای استارم حرکت کردیم، چند زن جوان و مسن در کنار جاده به همراه کودکان استارمی انتظارشان به سر رسید، آنها بدون وقفه به سراغ مطرح کردن مشکلات آبادی خود رفتند که از جمله آن نبود آب به عنوان مشکل مشترک بیشتر مناطق شهرستان بود.

آنها از حمل کردن آب در گالنهای ۲۰ لیتری از چشمهها و پمپهای آب گلایه داشتند و خواستار رفع شدن این مسائل بودند.

محمد مطهرینژاد مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد در این باره اظهار داشت: مخزن آب شرب استارم آماده شده، اما آب مورد نیاز در چند حفر پیدا نشده است به همین دلیل با همکاری اهالی روستا تا پایان شهریور ماه یکی از چاههای کشاورزان را تجهیز می‌کنیم تا دیگر شاهد شرایط موجود نباشیم.


با یک تانکر، آب روستای لجاراب به صورت موقت ساماندهی می‌شود

در ابتدای ورودمان به مناطق کوهستانی نرگسان به یمن وجود جاده آسفالت بدون دغدغه به سمت کلجک مرکز دهستان حرکت کردیم قبل از رودخانه باباعیسی، جاده آسفالت به اتمام رسید و راه را در دل جادههای خاکی و کوهستانی ادامه دادیم، بعد از رسیدن به کلجک و عبور از رودخانه مرکز روستا جاده زیرسازی شده بود.

به دشتهای کلجک خیره شده بودم، درختان جگ به خشکسالی دهنکجی میکردند و آرامشی بیدریغ از جنس کویر چشمها و خیال ما و همسفرانمان را آرام کرده بود.

بعد از کلجک روستای ترشاب یا لجاراب در شیب دره قرار دارد، مردم لجاراب نیز در ابتدای روستا انتظار حضور مسئولان خود را میکشیدند تا تدبیری برای شرایط روستا بیندیشند.

مردی مسن در میان سکوت اهالی روستا با خوشامدگویی به مسئولان برطرف شدن دو مشکلنبود آب و نداشتن جاده مناسبرا در آبادی خود ضروری دانست.

نگاهها به سمت معاون فرماندار جلب شد، وی با چند سئوال از اهالی روستا اطلاعاتی را به دست آورد و با برآورد کردن فاصله نزدیکترین چشمه به لجاراب قول داد که در چند روز آینده با ۴ هزار متر لوله و یک تانکر آب روستا را به صورت موقت ساماندهی کنند.

یکی دیگر از اهالی روستا از نداشتن توان پرداخت شهریه مدارس خوابگاهی گلایه داشت که مهران سنجرینیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: با توجه به محرومیت منطقه از تمام دانشآموزان این روستا به صورت رایگان در مدارس خوابگاهی شهرستان ثبتنام به عمل میآید.


خانه‌های کپری گواه محرومیت روستای آسیاباد بن‌گلو است

با گذر از جاده‌های پرپیچ وخم و چند رودخانه به محروم‌ترین روستای منطقه رسیدیم، «آسیاباد بن‌گلو» خانه‌های کپری گواه سخن است مردم با سبدی گلچین شده از مشکلات خود به دور مسئولان حلقه زده بودند،هر کسی از گوشه‌ای از درد و رنج خود می‌گفت.

نداشتن خانه اصلی‌ترین مشکل مطرح شده از طرف اهالی بود، نماینده اداره بنیاد مسکن عنبرآباد گفت، بسیاری از اهالی این روستا در بخش مرکزی در حال ساخت خانه برای آنها هستیم و قانون به ما اجازه نمی‌دهد در دو مکان مختلف برای آنها خانه بسازیم.

برای آبرسانی از چشمه‌های اطراف به مردم روستا، ۴۰۰ متر لوله نیاز بود که به دستور فرماندار، آب و فاضلاب روستایی باید در کنار روستای لجاراب مشکل روستای آسیاباد بن‌گلو را هم برطرف کند.


دستور فرماندار عنبرآباد برای معاینه رایگان مردم روستا

جوانی از مسئولان خواست تا به منزل یکی از اهالی روستا بیایند، همه دنبال او به خانه کپری مردی مسن وارد شدند که در شرایطی سخت زندگی می‌کرد از وسایل ناچیز خانهیک حصیر او فقط به چشم می‌آمد، گلزار پی‌پر از فرماندار عنبرآباد خواست تا هزینه‌های درمانی او را که یک پا نداشت، متقبل شود.

محمد حجتی‌پور از رئیس شبکه بهداشت عنبرآباد خواست تا هفته آینده در نخستین ده‌گردشی تمام اهالی این روستا به صورت رایگان معاینه شوند و داروی لازم را در صورت نیاز در اختیار آنها قرار دهند.

فرماندار از نماینده اداره بهزیستی شهرستان خواست تا در اسرع وقت این پیرمرد را به علت نداشتن یک پا زیر پوشش خود قرار دهند تا مایحتاج زندگی وی برطرف شود.


مسجد اصلی‌ترین نیاز روستای تنگ‌شاه است

از چند گردنه عبور کردیم و به روستای تنگ‌شاه رسیدیم، تقریبا امکانات خوبی در خود جای داده بود، مردم روستا بیش از هر چیز دیگری نیاز به آسفالت داشتند تا مسیر ۷۰ کیلومتری خود را تا مرکز بخش جبالبارز جنوبی با سهولت طی کنند.

نادر ملایی معاون فرماندار عنبرآباد از مسئولان اداره راه و شهرسازی شهرستان خواست، چهار کیلومتر جاده زیرسازی شده روستا به‌زودی آسفالت شود و جاده مناسب در اختیار تمام روستاهای دهستان نرگسان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: به‌زودی یک‌هزار متر لوله برای انتقال آب شرب روستا به وسیله اداره آب و فاضلاب روستایی و یک تانکر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مردم مذهبی تنگ‌شاه اصلی‌ترین نیاز روستای خود را داشتن مسجد یا حسینیه‌ای می‌دانستند تا بتوانند مراسم مذهبی خود را در آن انجام دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 31 مرداد 94، کد مطلب: 49053: www.sobhemanojan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین