پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
استاندار بوشهر گفت: در هفته گذشته یک هزارو 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های سفر دی ماه سال 93 رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان ابلاغ شد.

شعارسال: روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از مصطفی سالاری در نشست با مسوولان و نخبگان شهر جم افزود: در سه سال گذشته اعتبار وصول شده در استان بوشهر نسبت به سال 92 سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات استانی شامل تملک دارایی، ماده 180 و 2 درصد نفت است و بخش دیگر اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها و پروژه‌های ملی است و در بخش اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی هم استان بوشهر رشد خوبی داشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای 10 پروژه بزرگراهی در این استان گفت: امیدواریم تا پایان امسال 3 محور بزرگراهی در این استان تکمیل شود.

سالاری با اشاره به وضعیت آب در استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف آب شیرین کن و خرید آب توسط وزارت نیرو، مشکلات این بخش تا حد زیادی برطرف می شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در منابع آبی خوش بین هستیم عملیات اجرایی سه سد را آغاز کنیم، سدهای باغان و دشت پلنگ از اولویت‌های وزارت نیرو است و برای اجرای سد خاییز هم 300میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است ضمن اینکه با اجرای سد باغان، شهرستان جم هم از این سد بهره مند می شود.

وی یادآور شد: در 2 تابستان گذشته با اجرای طرحهای مختلف برق رسانی، مشکل خاموشی در استان بوشهر برطرف شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش ورزش و سلامت و بهداشت بیان کرد: در بخش درمان جهش خوبی داشتیم و تعداد تخت‌های بستری استان به 1400 تخت رسیده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر سعی شده اولویت بندی برای مسائل داشته باشیم و بیشتر منابع را وصول کنیم تا این منابع برای پروژه‌های مهم استانی هزینه شود.

استاندار بوشهر در باره شهرستان جم اطهار کرد: جم از شهرهای مورد علاقه مردم استان بوشهر و شهر ادب است و بزرگانی از این شهر برخاسته اند که مایه افتخار استان و کشور هستند.

سالاری، با اشاره به اجرای پروژه آبخیزداری جم با اعتبار 250 میلیارد ریال، گفت: در این بخش تاکید این است که مناقصه جدید اعلام کرده و اعتبار جذب کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تلاش شده پرداخت‌های خوبی به شهرستان جم صورت گیرد افزود: ناهماهنگی بین شورا و شهرداری ما را دل زده می کند هر چند اتحاد مسئولان در جم زبان زد بوده است لذا مطالبه گری و پیگیری امور از سوی شورا و شهر باید انجام شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای بلوار جنوب جم در اعتبارات سال آینده، اعتبار لازم اختصاص خواهیم داد.

سالاری با بیان اینکه اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی جم را بجد پیگیری می کنیم، ادامه داد: با توجه به وضعیت شرکت مخابرات در کشور که بین دولتی یا خصوصی شدن بلاتکلیف مانده، مشکلاتی هم در شهرستانها ایجاد شده است.

استاندار بوشهر در مورد دانشکده فنی و مهندسی جم گفت: از محل اعتبارات استانی حق نداریم برای دانشگاههای دولتی اعتبار اختصاص دهیم و این پروژه باید ملی شود و اعتبارات ملی هم محدودیت خاص خود را دارد.

سالاری، در مورد اشتغال نیروهای بومی جم در شرکتهای نفت و گاز اظهارداشت: در این زمینه باید آیین نامه اشتغال نیروهای منطقه میزبان تهیه و اجرا شود.

استاندار بوشهر گفت: درخواستی که مردم و مسئولان جم مبنی بر اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان جم داشتند در سفر وزیر بهداشت به این شهرستان و دستور ویژه وی عملی و ابلاغ قطعی آن صادر شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر برقی کردن چاه های کشاورزی در جم هستیم، گفت: آمادگی لازم در شهرستان جم برای توسعه گلخانه‌های روستایی داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 26 دی 1395، کدمطلب: 82387379 (5777212) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین