پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
استاندار بوشهر گفت: اکنون نه محور بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجرا است که امسال سه محور آن تکمیل و افتتاح می‌شود.
شعارسال: مصطفی سالاری در نشست بررسی مشکلات شهر چغادک با بیان اینکه نقطه نظرات و تصمیمات اتخاذ شده نشست‌های مختلف بخش‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای استان بوشهر مستندسازی و تدوین می‌شود، اظهار داشت: مشکلات مناطق مختلف استان بوشهر در قالب یک سند تدوین و بصورت پروژه‌ای عملیات اجرای طرح‌های عمرانی آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر رفع حادثه خیز بودن به سه راهی چغادک گفت: برای رفع این نقطه حادثه خیز طرح تقاطع غیرهمسطح طراحی شده که برای اجرای این طرح نیاز به مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر ایمن سازی سه راهی چغادک افزود: برای افزایش دسترسی شهر چغادک به مرکز استان بوشهر طرح‌های مهمی اجرا شده که محور دوم خروجی بوشهر به بزرگراه بوشهر - برازجان متصل و زمینه دسترسی شهر چغادک به این محور فراهم شده است.

سالاری با بیان اینکه اعتبارات عمران شهری چغادک افزایش یافته است، تصریح کرد: اعتبارات این شهر علاوه بر تملک دارایی از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی تخصیص یافته بگونه‌ای که اعتبارات از این محل از 15 میلیارد ریال در سال 1390 به 79 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با تاکید بر حمایت از اجرای کانال دفع آبهای سطحی در چغادک افزود: نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر به ویژه شهر چغادک در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که شرکت آب و فاضلاب این مهم در دستور کار قرار داده است.

استاندار بوشهر با اشاره بر پیگیری برای تبدیل شهر چغادک به بخشداری گفت: برای تحقق این مهم پیگیری‌های لازم صورت گرفته که در این راستا جمعیت شهری و روستایی ملاک مهمی در این عرصه است.

به نقل از تسنیم،سالاری با تاکید بر استقرار نمایندگی ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر در شهر چغادک بیان کرد: با جانمایی، عملیات ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهر چغادک آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر تامین فضای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان تصریح کرد: بر اساس سطح بندی تمام امکانات در شهرها و روستاها مستقر می‌شود که تامین فضای آموزشی و مرمت فضاهای فرسوده در اولویت قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی گفت: تلاش می‌شود به تیم فوتبال چغادک حمایت‌های مالی شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 110 هزار متر مکعب در روز در استان بوشهر طراحی شده که با اجرای این طرح منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر مستقل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر به استان‌های دیگر وابسته است، افزود: با توجه به اینکه میزان هدر رفت آب از شبکه آبرسانی استان بالا است برای جلوگیری از پرت آب طرح‌های نوسازی شبکه در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان بوشهر قدری افزایش دارد، خاطرنشان کرد: مشترکان آب در استان بوشهر باید با رعایت الگوی مصرف با برنامه‌های تدوین شده استان همگام باشند تا از مشکلات کم آبی کاسته شود.

سالاری با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر بیان کرد: تخت‌های بیمارستانی از 830 تخت اکنون به 1400 تخت افزایش یافته که تا یکسال آینده 2 برابر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگراهی در استان بوشهر تصریح کرد: اکنون 9 طرح بزرگراهی در محورهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که سه طرح آن شامل محور برازجان به گناوه، گناوه به دیلم و کمربندی کنگان امسال افتتاح می‌شود.

* اعتبارات عوارض آلایندگی چغادک به 79 میلیارد ریال افزایش یافت

قائم مقام معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به افزایش اعتبارات عمران شهری چغادک گفت: اعتبارات عوارض آلایندگی یکی از محل‌های اعتباری شهرداری‌ها است که این اعتبار در چغادک جهش قابل توجهی داشته است.

مهرداد ستوده با بیان اینکه در سال 1390 اعتبارات عوارض آلایندگی چغادک 15 میلیارد ریال بود، افزود: این رقم با جهشی در سال 91 به 2 برابر و در سال 1392 به 27 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به اعتبارات عوارض آلایندگی چغادک در سال 1393 و سال قبل بیان کرد: این اعتبار در سال 93 حدود 66 میلیارد ریال بود که در سال گذشته به 79 میلیارد ریال افزایش یافت.

طرح‌های تدوین عمران شهری چغادک بر اساس اعتبارات تامین شده اجرایی می‌شود

فرماندار بوشهر نیز با تاکید بر نشست‌های تخصصی برای برطرف مشکلات چغادک گفت: با هدف بررسی مشکلات بخش‌ها نشست‌های هم‌اندیشی سال قبل برگزار شد که امسال این نشست‌ها بصورت تخصصی در شهرستان‌ها برای بررسی مشکلات شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

عباس جمشیدی تاکید کرد: اعتبارات عمران شهری افزایش قابل توجهی یافته به‌گونه‌ای که طرح‌های تدوین عمران شهری بر اساس اعتبارات تامین شده اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن تقاطع غیرهمسطح چغادک تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح چغادک طراحی شده که با برنامه‌ریزی انجام شده امسال عملیات اجرایی آن در راستای حذف نقطه حادثه خیز در این شهر آغاز می‌شود.

* کانال دفع آبهای سطحی در چغادک اجرایی شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر چغادک با تاکید بر اجرایی شدن کانال دفع آب‌های سطحی چغادک افزود: یکی از مطالبات مهم شهروندان چغادکی اجرای کانال دفع آب‌های سطحی است که نبود این پروژه مشکلاتی در شهر ایجاد کرده است.

علی حسینی نبود شبکه فاضلاب در چغادک را یک معضل بهداشتی دانست و گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی در این شهر سبب هدر رفت آب می‌شود که ترمیم آن باید در دستور کار قراربگیرد.

وی با تاکید بر استقرار نمایندگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در چغادک افزود: کمبود ناوگان اتوبوسرانی یکی از معضلات شهر چغادک است که نیاز به توجه خاص و ویژه دارد.

* اعتبارات تملک دارایی شهر چغادک افزایش یافت

شهردار چغادک نیز با قدردانی از توجه ویژه به اعتبارات شهرداری چغادک در اجرای طرح‌های عمران شهری گفت: اعتبارات تملک دارایی برای اجرای عمران شهری تخصیص یافته و از 27.5 میلیارد ریال 100 میلیارد ریال افزایش یافته است.

واعظی از اجرای نهضت اسفالت کوچه‌ها و معابر شهر چغادک خبرداد و افزود: اسفالت و زیرسازی 190 هزار متر مربع معابر شهر چغادک انجام شده است.

وی ساخت 2 زمین ورزشی چمن مصنوعی را از دیگر طرح‌ها در چغادک دانست و افزود: ساخت 4 پارک و بوستان محله‌ای، یادمان شهدا و تامین ماشین‌آلات خدمات شهری از برنامه‌های اجرا شده در چغادک است.

شهردار چغادک بر بازبینی طرح جامع و تفضیلی شهر چغادک تاکید کرد و گفت: استقرار نمایندگی‌های ادارات یکی از مطالبات مردم در حل برخی از مشکلات است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بیداران، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: ۲۰۸۸۲، www.bidaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین