پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، گفت: توسعه، بازسازی و نوسازی 30 کیلومتر شبکه آبرسانی و 32 کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب از ابتدای سال جاری در استان قم صورت گرفته است.

شعار سال: علی جان صادق پور روز شنبه درجمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این شرکت طی سال جاری پرداخت و افزود:همچنین امسال 11 هزار انشعاب آب و فاضلاب به مشترکان در استان قم واگذار شد.
وی با بیان اینکه تمام شهر قم زیرپوشش شبکه آب قرار دارد، افزود: سال 1371 شرکت آب و فاضلاب استان قم تاسیس شد که 750 هزار مشترک را تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می داد که تا کنون به یک میلیون و 200 هزار مشترک می رسد.
وی مجموع 305 هزار انشعاب آب و 71 هزار انشعاب فاضلاب در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در کشور به ازای هر یکهزار و 800 مشترک انشعاب آب، یک کارمند فعال است در حالی که این رقم در استان یک کارمند به ازای هر 1881 مشترک است.
به گفته وی؛ میزان هدررفت آب در استان 19.84 درصد است که این آمار نسبت به آمار 26 درصدی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نشانگر کیفیت شبکه های آبرسانی در استان قم است.
وی با اشاره به اینکه 20 حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در استان بازسازی، نوسازی و تجهیز شد، گفت: این عملیات با هدف افزایش اطمینان از تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر قم در شرایط اضطراری انجام شد.
وی با بیان این که عملیات نوسازی این چاه‌ها با عمق 150 تا 250 متری آغاز شد، افزود: با انجام این عملیات، ظرفیت تولید آب چاه‌ها به 2 هزار و 500 لیتر در ثانیه می‌ رسد که توانایی تامین 70 درصد آب مورد نیاز شهر را دارد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب، اضافه کرد: در اجرای این طرح 100 کیلومتر لوله‌گذاری به اقطار 200 تا 600 میلی متر همراه با 15 هزار انشعاب فاضلاب پیش‌بینی شده است.
صادق پور گفت: هزینه اجرای طرح شبکه‌ فرعی فاضلاب، حدود 60 میلیارد تومان برآورد شده که از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های آبفای قم در راستای کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب گفت: بیش از 12 هزار آزمون فیزیکی، شیمایی، میکربی و... به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب قم انجام شده است.
صادق پور همچنین با بیان اینکه میزان نشست آب در استان قم 2 سانتی متر است، گفت: این میزان دربرخی از استانها 36 سانتی متر است ولی در استان به دلیل نبود شبکه فاضلاب این میزان نشست حداقل است.
وی در ادامه از راه اندازی دفتر خدمات امور مشترکین پردیسان خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات سریعتر به مشترکین دفتر خدمات امور مشترکین آب و فاضلاب در پردیسان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه گذار برای احداث شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه پردیسان برگزار شده است، ادامه داد: اسناد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پردیسان قم آماده شده تا در راستای اجرای کامل طرح جمع آوری فاضلاب در داخل مجتمع ها، شبکه جمع آوری فاضلاب را راه اندازی کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، پیگیری سه طرح اقتصاد مقاومتی شامل شیرهای کم مصرف، توسعه شبکه فاضلاب و احداث نیروگاه تولید برق در تصفیه خانه آب دلیجان را نیز از دیگر فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-7114-5: www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
تکمیل شبکه فاضلاب قم یک ضرورت است و باید سریع تر انجام شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین