پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
تولید و اشتغال یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید رهبری قرارگرفته است، درواقع باید گفت اقتصاد مقاومتی گفتمان است و به زبان و بخش‌نامه نیست بلکه یک باور عمومی است و باید در توده مردم مورد تأکید باشد.
شعار سال: مقام معظم رهبری چندین سال است که اقتصاد مقاومتی را راه درمانی برای رشد و توسعه مشکلات جامعه می‌دانند و کشورهای دیگر از این الگوی مقام معظم رهبری الگو گیری می‌کنند.

تولید و اشتغال یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید رهبری قرارگرفته است، در واقع باید گفت اقتصاد مقاومتی گفتمان است و به زبان و بخش‌نامه نیست بلکه یک باور عمومی است و باید در توده مردم مورد تأکید باشد.

این مهم را باید یادآور شویم که اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان تبدیل شود و نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت همگانی لازم و هدف‌دار است، مشارکت اندیشمندان و هنرمندان درزمینهٔ ورود به اقتصاد مقاومتی یکی از نیازهای اساسی است.

اقتصاد مقاومتی موضوعی است که باید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای ترویج آن مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این مقام معظم رهبری به بخش تولید و اشتغال اشاره کردند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت آن است.

نخبگان و مسئولان باید این موضوع را بدانند هنگامی‌که رهبری به موضوع تولید و اشتغال اشاره می‌کنند همه باید آن را مورد توجه قرار دهند و در این زمینه باید تولیدکننده و کارگر موردحمایت قرار بگیرند.

از سوی دیگر تولید باید متناسب با نیاز جامعه باشد و سبب آرامش کشور شود و مسئولان با اصلاح قوانین به حمایت از تولید و اشتغال بپردازند.

قوانین حمایتی نظیر بیمه‌ها و بانک‌ها و مالیات‌ها در راستای حمایت از اشتغال و تولید باشند و کارگر کارخانه در عزت باشد تا تولید مناسبی داشته باشیم و کارآفرین تقویت شود.

علاوه بر این کارآفرینی اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر خلاقیت است که مسئولان وظیفه‌دارند جوانان را موردحمایت قرار دهند و در مقابل جوانان تولیدکننده و کارآفرین باشند و تولیدات خانگی و بومی موردحمایت قرارگرفته و سبک زندگی ایرانی اسلامی موردتوجه قرار بگیرد.

از طرف دیگر به‌جای اینکه هنرمندان در برنامه‌های تلویزیونی دعوت شوند و حضور پیدا کنند از تولیدکنندگان داخلی دعوت شود و محصولات آن‌ها تبلیغ شود، برنامه ماه‌عسل در شبکه یک سیما و شهر یا کریم در شبکه استانی قم اقدام خوبی انجام دادند و از جوانان نخبه برای حضور در این برنامه دعوت کردند که باید این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد این است که فرهنگ مصرف‌گرایی باید کاهش پیدا کند و در مقابل فرهنگ تولید تقویت شود و به دنبال استقلال فکری باشیم.

از وابستگی به بیگانگان جلوگیری شود، متأسفانه گفته می‌شود آب وابسته به برجام و خارج است که این بزرگ‌ترین خطر است، امام خمینی (ره) فرمود بزرگ‌ترین وابستگی فکری است، در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر به کسی رأی بدهیم که دنبال استقلال فکری باشد.

علاوه بر این همان‌طوری که مقام معظم رهبری نیز تأکیددارند باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود و ظرفیت‌های داخلی موردحمایت قرارگرفته و به آن افتخار شود و وابستگی به نفت کاهش پیدا کند، بزرگ‌ترین منابع زیرزمینی در کشورمان وجود دارد و باید فرآوری شود و صنایع فرهنگی نظیر هنرهای تجسمی موردحمایت قرار بگیرد و انگشتر سازی و هنرهایی نظیر آن موردتوجه باشد.

مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1396، کد مطلب: 195813، www.qomefarda.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین