پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: راندمان نیروگاه در حدود ۴۵ درصد است و توان تولید برق نیروگاه ۷۱۴ مگاوات به‌صورت لحظه‌ای است.

شعار سال: عباس صابری ، با اشاره به صدور نخستین گواهی استاندارد معیار مصرف انرژی نیروگاهی کشور در استان قم اظهار داشت: نیروگاه قم همیشه در انطباق با موازین استاندارد و سلامت انرژی در کشور پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به گستره فعالیت و ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی قم افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی دارای 6 واحد بوده که از این‌ بین 4 واحد آن گازی و 2 واحد نیز بخاری هستند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم نوع و میزان فعالیت و بازدهی نیروگاه را مدنظر قرار داد و گفت: تمام این مجموعه از نوع نیروگاه سیکل ترکیبی است و ظرفیت نامی این واحد تولیدی 714 مگابایت به‌صورت لحظه‌ای است و راندمان قابل‌قبول نیروگاه با توجه به ظرفیت موجود در حدود 45 درصد است، یعنی نیروگاه در هرلحظه توان تولید 714 مگاوات برق را داراست.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای گازی این نیروگاه در سال 71 نصب‌ شده‌اند و واحدهای بخاری آن نیز در سال 75 به چرخه تولید اضافه‌شده‌اند که سبب شده تا ازنظر راندمان تولید برق نیروگاه جهش خوبی پیدا کند، به‌گونه‌ای که نیروگاه سیکل ترکیبی قم یکی از بهترین نیروگاه‌های کشور ازنظر راندمان تولید است.

صابری میزان اشتغال در نیروگاه سیکل ترکیبی قم را حدود 230 نفر به‌صورت مستقیم دانست و ادامه داد: نیروگاه ازنظر آلایندگی تحت کنترل است و سازمان محیط‌زیست به‌صورت مداوم فعالیت‌های نیروگاه را آنالیز می‌کند.

وی با اشاره به حجم کمتر آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم نسبت به سایر نیروگاه‌های مشابه کشور تأکید کرد: نیروگاه قم به‌هیچ‌عنوان آلایندگی بیشتری از سایر نیروگاه‌های کشور ندارد و به‌مراتب میزان آلایندگی این نیروگاه کمتر از موارد مشابه در سایر استان‌های کشور است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم بابیان اینکه در بعضی شهرها نیروگاه‌ها در داخل شهر واقع‌شده‌اند ادامه داد: فاصله نیروگاه تا شهر در حدود 15 کیلومتر است و آلایندگی‌های آن نیز به‌هیچ‌وجه غیرمتعارف نیست.

وی خاطرنشان کرد: محیط‌زیست به‌صورت ماهیانه از فعالیت نیروگاه تست گیری به عمل می‌آورد و در حال حاضر نیز نیروگاه را ملزم کرده است که آنالیز دودهای خروجی را به‌صورت آنلاین به سازمان ارسال کند، از همین رو فعالیت‌های نیروگاه به‌طور کامل تحت کنترل است و نهادهای نظارتی کنترل لازم را دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۰۹ خرداد 1396، کد مطلب: 1424512: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
ظرفیت مناسبی است و جا دارد که تقویت هم شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین