پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
مشاوره سنت حسنه ای است که در وصف فواید آن چه در دین مقدس اسلام و چه در جوامع غربی و اجتماعات مختلف سخنان بسیاری گفته شده و امروزه هر فردی به خوبی از نتایج مثبت بهره گیری از مشاوره در امور مختلف فردی و اجتماعی آگاه است و به هر نحوی از آن استفاده می کند.
شعارسال: اما مشاوره در جوامع امروزی و بخصوص در بین مسئولین ما دیگر به اشکال رایج گذشته صورت نمیگیرد؛ بلکه کلیدواژه ای جدید تحت عنوان"مشاور(ان) جوان" طی چندسال اخیر در اذهان عمومی بوجودآمده که بیشتر جنبه فرمالیته دارد.

از آنجا که کشور ایران می بایست طبق چشم انداز 1404 به کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی ، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی برسد و الهام بخش و الگو در جهان اسلام باشد و همچنین بتواند با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل به یک قطب تبدیل شود می بایست برای دستیابی به چنین جایگاهی با استفاده از جوانان انقلابی و روشنفکر ، با نشاط ، مؤمن و صاحب نظر به حرکت عظیم خود به سرعت ادامه دهد.

می توان گفت استفاده از توان و قوه ابتکار و نوع آوری جوانان در کنار تجربه مدیران منجر به ارائه خدمات برای مردم می شود و حتی اعتماد و واگذاری امور به جوانان به عنوان بخشی از مدیریت جهادی مدنظر در حل مسائل و مشکلات اجتماعی مطرح شده است.

انتظاری که از مشاورین جوان می رود چیزی جز ایده پردازی مبتنی بر تفکرات خاص نمی باشد چرا که نگاه مشاوران فارغ از دغدغه های مدیران ارشد است و می تواند در تصمیم گیریها مدیران را کمک نماید و لازمه تحقق چنین آرمانی این است که مشاوران جوان ایده ها و تراوشات فکری خود را مبتنی بر خرد جمعی در همه مقوله ها به مدیران انتقال و باعث پیشبرد اهداف عالی آنها گردند.

تمام این اوصاف باعث می شود مسئولین و مدیران دستگاههای مختلف اجرایی، بازویی متشکل از جوانانی کاردان و متخصص و فارغ از هر گونه سیاسی بازی را برای ایده پردازی در امور مختلف برای خود پدید آورند و مسئولان اجرایی شهرستان جم نیز در پدیدآوری این بازوی اجرایی از دور رقابت عقب نمانده اند.

حال با توجه به اینکه جوان باوري و جوان ياوري از سياست هاي دولت تدبير و اميد است و باید تلاش مي كنيم تا زمينه حضور جوانان فرهيخته را در عرصه هاي مديريتي بيشتر فراهم كنيم در شهرستان جم چرا این مهم محقق نمی شود.

سید رضا محمودی که در بیست و دوم تیرماه۹۳ پس از بارها مصاحبه و دیدار رسما از فرماندار وقت جناب آقای نادری حکم مشاوری در امور جوانان و سازمانهای مردم نهاد را دریافت کرده تا به عنوان اولین مشاور جوانان فرماندار در دولت تدبیر وامید فعالیت خود را در حوزه جوانان شروع نماید.

محمودی در ابتدا با شور واشتیاق فعالانه با حمایت های فرماندار، جوانان فعال را به جلسات، اردوهها، نمایشگاهها و نشست های صمیمی فراخواند و تلاش در زمینه ی ترغیب و ثبت سمن را با توجه به تاکید و اهمیت دولت تدبیر و امید در اولویت خودقرارداد.

پس از انتقال نادری به عسلویه گویا این پست بصورت معلق معطل مانده بود که با درخواست فرماندارجدید بالاخره تمامی مشاوران ابقا شدند.

ولی اندکی بعد از حضور فرماندار جدید سید رضا محمودی بدلایلی نا مشخص از سمت خود استعفا داد .

آنگونه که از متن استعفای محمودی برمی آید، گویا پست مشاوری نه بودجه و اعتباری برایش دیده شده تا طرح های خویش را عملی سازد و نه پیشنهادات و ایده های مشاور خصوصا اگر هزینه بر باشد در ستون اجراییات نوشته خواهد شد. بدیهی است که طبق این گفته ها فعالیت در چنین فضایی نفسگیر و کسل کننده خواهد بود تا جوانی فعال و دوستدار دولت تدبیر عرصه را رها کرده و کرسی مشاوری را به دست باد بسپارد.

بعد از استعفای اولین مشاور فرماندار در دولت تدبیر وامید و پس از پیگیری های فراوان از طرف افراد مختلف در خصوص پیشنهاد مشاور جوان به فرماندار بلاخره ابان ماه 94 خسرو حیدری به عنوان مشاور جوان فرماندارجم معرفی شد.

حیدری نیز در ابتدا مثل محمودی با شور واشتیاق خاصی به فعالیت های خود ادامه میداد تاجایی که در تمامی جلسات حضوری فعالانه داشت وبه جد پیگیر امورات مربوط به جوانان بود .

حیدری در ابتدا ثبت سازمانهای مردم را در دستور کار خود قرار داد وبا توجه به تاکیدات استاندار محترم و فرماندار، جوانان را به ثبت سازمانهای مردم نهاد دعوت می نمود.

در زمان حیدری فقط یکبار نشست جوانان شهرستان با فرماندار در راستای بررسی مسائل ومشکلات حوزه جوانان برگزار شد و ان جلسه اخرین جلسه ای بود که در خصوص حوزه حوانان بحث وتبادل نظر شد.

حضور حیدری و فعالیت های ان در حوزه جوانان کم کم کمرنگ شد وتا جایی که حیدری دیگر برای فعالیت در این حوزه اصلا انگیزه ای نداشت و حوزه جوانان به دست فراموشی سپرده شد.

اکنون نه حیدری به عنوان مشاور جوانان فرماندار فعالیت میکند ونه استعفا ی مکتوب خود به فرمانداری اعلام میکند ولی عملا از حضور وفعالیت ایشان خبری نیست تا دومین مشاور فرماندار در دولت تدبیر وامید از ادامه فعالیت با مجموعه فرمانداری منصرف شود.

هر چه که بود دیگر نه از گروه مشاوران جوان فرماندار و نه از جلسات اتاق فکر فرمانداری خبری درنیامد و آینده شان در سکوتی قابل تامل فرو رفت.

حال این سوال پیش می آید که آیا هدف از تشکیل این گروه ها و کارگروه ها واقعا بهره گیری از نیروی جوان شهرستان برای پشت سر گذاشتن مشکلات عدیده شهر و شهرستان در حوزه مختلف بوده یا صرفا تبلیغ و وانمود کردن به استفاده از جوانان و گوش دادن به نظرات آنها؛ و اگر هدف واقعا بهره گیری از نیروی جوان شهر برای پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان شهری در حوزه مختلف بوده چرا هیچ بازخوردی در جهت بهبود شرایط موجود مشاهده نمی شود!!

حال با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهور مبنی بر حمایت از جوانان چرا در شهرستان جم حوزه جوانان به فراموشی سپرده شده است ؟

چرا مشاوران جوانان فرماندار پس از انتصاب و اندکی فعالیت از ادامه همکاری منصرف می شوند؟

برنامه فرمانداری برای حمایت از حوزه جوانان چیست ؟

ایا پست مشاوری در حد شرکت در جلسات شورای اداری و همراهی در افتتاح و کلنگ زنی ها می باشد؟

مشاواران فراندار چند جلسه برای حل مشکلات جوانان برگزار کرده اند؟

دلیل استعفای مشاوران فرماندار چیست ؟

حال با توجه به اینکه جم شهرستانی با جمعیت جوان است و متاسفانه آمار بیکاری آن نیز با توجه به وجود صنایع عظیم نفت وگاز بسیار بالاست سزاوار نیست حوزه جوانان با توجه به اسیب های اجتماعی فراوان به دست فراموشی سپرده شود، حال آنکه ازدواج و مسکن و اشتغال و هزاران مشکل دیگر گریبانگیر این جوانان است.

امید است فرماندار محترم برای انتخاب مشاوران خود تدبیر وحساسیت بیشتری به خرج دهد ومشاوران خود را براساس دانش ، تخصص ، متهد بودن و علاقه مند بودن انتخاب کند تا نیمه های راه شاهد استعفای انها نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای جم، تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1395، کدخبر: 6827، www.bidaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
لطفا مسئله را سیاسی نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین