پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
فرمانده سپاه کُردستان در واکنش به سوالی مبنی بر فشار دولت به برخی از رسانه‌ها در جوابی کوتاه اما معنا دار گفت: بعید می‌دانم!

شعار سال: سردار محمدحسین رجبی پیش از‌ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان به مناسبت هفته بسیج، به سوالات آنان در خصوص موضوعات مختلف پاسخ داد.

وی با بیان اینکه شعار محوری در هفته بسیج، بسیج انقلابی و خدمتگذار است گفت: از 30 آبان ماه تا 5 آذر ماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده که هدف از این هفته تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی و خدمتگذاری و اقتدار ملی است.


وی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته های پشتیبانی، بومی سازی و ارسال دستور العمل ها و ابداع آن به کلیه رده ها و معاونت های موضوع، فضاسازی محیطی در سطح شهر و دستورالعمل نهضت روشنگری با موضوعیت بسیج انقلابی از جمله اقدامات انجام شده ای است که قبل از هفته بسیج انجام شده است.


وی با اشاره به مشارکت و همراهی بسیج در سراسر استان کردستان برای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه های ایام هفته بسیج، عنوان کرد: انتظار می رود که تمامی برنامه های پیش بینی شده با مشارکت و همراهی اقشار مختلف بسیج در سراسر استان اجرایی شود.

سردار رجبی با اشاره به اینکه 2 هزار و 450 برنامه در طول این هفته برگزار می شود افزود: طبق پیش بینی های بعمل آمده؛ 270 برنامه در اقشار، 2180 برنامه در سپاه و نواحی و 48 برنامه در عناوین محوری برگزار که این برنامه ها در حوزه ها و بخش های مختلف و متنوعی اجرایی می شود.



وی در خصوص شاخص‌های توسعه و وضعیت اقتصادی کردستان گفت: پرداختن به بحث محرومیت‌زدایی یک ضرورت برای استان کردستان است. در برخی حوزه‌ها مانند گازرسانی اقدامات خوبی انجام شده اما در برخی حوزه‌های زیرساختی، کردستان بسیار عقب مانده و شاخص‌ها پایین است.


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: سپاه در بحث محرومیت‌زدایی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند کمک حال دولت باشد. اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه مانعی برای دولت نیست و ما به سهم خود تلاش داریم تا گوشه‌ای از عقب‌ماندگی‌های کردستان را جبران کنیم اما باید دیگر مسؤولان نیز بیشتر تلاش کنند.


سردار سرتیپ دوم پاسدار "محمد حسین رجبی" فرمانده سپاه کُردستان در ایننشست خبری با اصحاب رسانه کُردستان، در واکنش به این سوال مبنی بر فشار دولت به برخی رسانه‌های منتقد در کُردستان در جوابی کوتاه اما معناردار، گفت: بعید می‌دانم!


سردار رجبی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براجرای پروژه های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم با نام طرح «شهید شوشتری» در شهرستان های بیجار و سروآباد، آیا این طرح در دیگر شهرستان ها از جمله مریوان انجام می شود،گفت: این طرح امسال در دو شهرستان بیجار و سروآباد انجام می شود و طبق زمان بندیانجام شده در دیگر شهرستان های استان بخصوص در شهرستان مریوان در یکی از دهستان های تعیین شده انجام می شود. وی در خصوص اجرای اینطرح در سروآباد افزود: این طرح از 80 روستای شهرستان سرواباد 40 روستا در دست اقدام جهت آبادانی است و 40 روستای دیگر در زمان دیگریانجام می شود.

سردار رجبی در خصوص ورود و بکار گیری نیروهای بومی در برخی از واحدهای تولیدی دولتی و شخصی، گفت: حق جوانان و مردم کُردستان است که در این واحدها بکار گیری شوند و باید از ورود نیروی کار غیربومی به کُردستان خودداری شود.

سردار رجبی تصریح کرد: خود بنده شاهد حضور کارگر شمالی در واحدهای تولیدی استان بودم که این ظلم و جفا در حق جوانان بیکار این استان است.

فرمانده سپاه کُردستان افزود: سپاه از سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی در کُردستان در راستای پیشرفت و آبادنی، و تامین معیشت و کار مردم استقبال می‌کند.

سردار رجبی خطاب به برخی بهانه‌ها در خصوص پا پس کشیدن از توسعه کُردستان، تصریح کرد: برخی‌ها زمانی که نمی‌خواهند کاری انجام دهند، می‌گویند مشکل امنیتی داریم در حالی کُردستان هم‌اکنون با تلاش‌های نیروهای خدوم و جان بر کف سپاه جزو امن‌ترین استان کشور است.

فرمانده سپاه کردستان گفت: آمار بیکاری در کردستان بالا است و اگر قرار باشد بستری برای اشتغال ایجاد شود نباید نیروهای آن غیربومی باشند.


سردار رجبی افزود: دست تمام کسانی را که بخواهند برای توسعه، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در کردستان گام بردارند می‌بوسیم.

وی بیان کرد: برخی عادت کرده‌اند بیشتر حرف بزنند تا اینکه عمل داشته باشند.

فرمانده سپاه کردستان با تأکید بر اینکه وضعیت برخی شاخص‌ها در روستاهای کردستان اصلا جالب نیست، گفت: وقتی یک روستا جاده، طرح هادی، آب آشامیدنی، مدرسه، پل، گاز، برق و ... داشته باشد هیچ وقت ساکنان آن به شهر مهاجرت نمی‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از زریوار خبر، تاریخ انتشار 27 آبان 95 ، کد مطلب: 4137: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین