پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
رسانه‌ها وظیفه شکل‌دهی افکار عمومی را دارند و لذا باید بدون جانبداری، آگاه‌سازی و روشنگری نمایند تا مردم در انتخاب افراد کارآمد و اصلح دچار اشتباه نشوند.

شعارسال: استان کردستان علی‌رغم اینکه دارای پتانسیل‌های فراوانی است اما به دلیل اینکه از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نشده، آمار بالای بیکاران تحصیل‌کرده کردستانی زبان زد خاص و عام شده است. همین موضوع سبب شده جوانان این استان به هر دری بزنند تا شغلی هرچند با درآمد کم را صاحب شوند.

از طرف دیگر، چون تحصیلات در سطح کارشناسی فراگیر شده بیشتر جوانان به دنبال این هستند تا در اولین فرصت سطح سواد خود را ارتقا دهند. اما نبود بازار کار و هزینه بالا تعدادی از جوانان را از ادامه تحصیل باز می‌دارد.

با اشاره به این موارد می‌خواهم گذری بر شورای شهر و علاقه‌مندی جوانان برای شرکت در این رقابت داشته باشم.

شورا محلی برای توسعه شهری و مصوب طرح‌هایی به نفع مردم است اما افرادی که در گذشته در این جایگاه قرار گرفته‌اند آنچنان نتوانستند وظایف خود را انجام دهند.

تعداد زیادی از اعضای شورا در دورانی که عضو شورای شهر بودند موفق شدند مدرک کارشناس ارشد یا دکترای خود را بگیرند تا مردم به جای تحسین در هر کوی و برزنی فریاد بزنند شوراها نرفتند به مردم خدمت کنند بلکه رفتند مدرک بگیرند، لذا در ثبت‌نام‌ها تعداد زیادی افراد ناشناس را خواهید دید که با مدرک کارشناسی دنبال کار و مدرک آمده‌اند.

شاید این تحلیل درست نباشد اما از آنجایی که افرادی بیکار وارد شورای شهر شدند به بهانه یافتن شغل و تعدادی شاغل هم رفتند و با مدرک بالاتر بیرون آمدند همین موضوعات مردم را از انتخابشان دلسرد کرد.

در استان کردستان یک هزار و ۲۵۷ نفر برای شورا در شهرها ثبت‌نام کردند که از این تعداد تنها ۱۵۰ نفر زن بودند این تعداد برای ۱۶۱ کرسی در شهرهای استان رقابت می‌کنند. افرادی که هم شاغل و هم بیکار در میان آنها دیده می‌شود.

اخیرا هم هر کدام از کاندیداها اقدام به ارائه رزومه می‌کنند که بیشتر اطلاعات در این رزومه‌ها فقط اسمی است اگر اینطور نبود الان کردستان هیچ مشکلی نداشت و فردی که با این همه رزومه در حال خدمت کردن است قطعا دیگر وقت آن را نخواهد داشت در شورای شهر فعالیت کنند.

بارها مشاهده شده است، در جلسات شورای شهر تعدادی از شورا حضور نمی‌یابند و بخاطر اینکه غیبت برای اعضا تلقی نشود دوستانشان برگه مصوبه‌ها را به محل کار اعضای غایب می‌فرستادند تا همکارشان غایب محسوب نشود و حق‌الزحمه خود را بگیرد.

شک نکنید اگر امروز خیلی‌ها که تو زندگی‌شان هیچ کاری برای جامعه انجام نداده‌اند داعیه‌دار خدمت شده‌اند این موارد را دیده‌اند و امروز ادعای خدمت می‌کنند.

رسانه‌ها اگر امروز خاموش شوند به مردم کردستان خیانت کرده‌اند رسانه‌ها وظیفه شکل‌دهی افکار عمومی را دارند و لذا باید بدون جانبداری، آگاه‌سازی و روشنگری نمایند تا مردم در انتخاب افراد کارآمد و اصلح دچار اشتباه نشوند.

رسانه‌ها باید به مردم بگویند اگر اعضای شورای شهرشان عملکرد آنچنانی و چند صفحه‌ای در نشریات چاپ کرده‌اند رپرتاژی بیش نبوده است و بابت آن، پول بیت‌المال پرداخت کرده‌اند چون اگر این موارد در واقعیت انجام شده بود الان شهر گل و بلبل بود و نیاز به خدمت کردن نداشت.

مردم بدانند خیلی‌ها روزی که به شورا ورود پیدا کردند تازه به دانشگاه رفته بودند و با لقب دکتر سر مردم را شیره مالیدند اما بعدها به جای شرکت در جلسات شورا و پیگیری حق و حقوق مردم بابت نشستن در کلاس‌های درس حق‌الزحمه گرفتند.

هر یک رای که توسط شماها مردم به صندوق ریخته می‌شود با توسعه شهرتان گره خورده است. برای انتخابتان وقت بگذارید و سابقه اجتماعی فرد را بررسی کنید.

اگر رزومه‌ای بلند پایه ارائه می‌دهد تک به تک موارد داخل رزومه را دنبال کنید و گول سوابق اسمی را نخورید. چون اگر این تعداد ثبت‌نامی همگی اهل خدمت بودند فضا برای خدمت زیاد است و می‌توانستند در جاهای دیگر هم خدمتگذار مردم باشند.

نویسنده : هیوا محمدپور

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بارانی خبر، تاریخ انتشار: 26فروردین1396، کدخبر: 7933: WWW.baraninews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین