پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
پل برقی میدان آزادی سنندج که با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی احداث شد که با بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری شورای شهر هم اکنون به غولی آهنی بلا استفاده تبدیل شده است.

شعار سال: خبر احداث غولی آهنی با نام "پل برقی میدان آزادی سنندج" در سال 91 غوغایی در شهرداری، شورای شهر و محافل عمومی ایجاد کرد که بالاخره مسئولین شهری به فکر حل معضل رفت و آمد مردم از عرض خیابان شده‌اند.

این پروژه که اعتبار آن از محل سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 88 به کُردستان تامین شده بود، با هزینه‌ای یک و نیم میلیاردی در زمان "حسام شریعتی" شهردار اسبق کلید خورد و در زمان "سادمان" شهردار قبلی به بهره‌برداری رسید.

اما نکته قابل تامل این پروژه مخالفت بسیاری از معماران، صاحبان نظر و همچنین دوستداران محیط زیست با این پروژه هزینه‌بر بود که به گفته آنها چنین غولی آهنی با هویت شهری و میدان آزادی همخوانی ندارد.

شاهو کشاورزی کارشناس عمران شهری تیر ماه سال 93 عنوان کرده بود که مشاور و ایده پرداز پل میدان آزادی سنندج باید محاکمه شود چرا که این طرح در عین هزینه بر بودن بی فایده است و هویت یک شهر را نابود می کند.

آرمان اسدی مهندس معمار سنندجی نیز سال 93 در گفتگو با نوای آبیدر گفته بود که پل حاضر، نسبت به شاخصه های معماری شهر سنندج و معماری اسلامی و نسبت به عقاید، فرهنگ و ارزش های مردم نیز همخوانی ندارد.

وی تصریح کرده بود که این پل به سرنوشت زیرگذر سه راه نمکی دچار خواهد شد و مردم پس از مدتی دیگر از آن استفاده نخواهند کرد.

سال گذشته نیز، "غریب سجادی" رئیس دور سابق شورای شهر سنندج با ژستی طلبکارانه گفته بود که که از ابتدا با احداث این پل مخالف بوده و از آن با عنوان "آزمون و خطا" یاد کرده بود و تاکید کرده بود که گفته که پل برقی میدان آزادی سنندج احتمالا برداشته شود.

هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که احداث زیرگذر فردوسی و خیابان فلسطین مستلزم برداشتن این پل است اما پروژه‌ای که به قول رئیس شورای شهر "آزمون و خطا" بوده و کارشناسی ضعیفی بر روی آن انجام شده بوذ، چرا باید از ابتدا اجازه اجرا و صرف هزینه‌های میلیاردی از بیت المال به آن داده می‌شد؟

سوال اینجاست که مگر نه آنکنه شورای شهر وظیفه نظارت بر مصوبات شهرداری و اجرای دقیق پروژه ها را دارد و به عنوان منتخبین و امین مردم در شورای شهر، می‌بایست حافظ منافع مردم و بیت المال باشند؛ حال چرا چنین هزینه هنگفتی که با پول آن می‌شد کارهای بسیاری انجام داد در پروژه‌ای بی‌ثمر هزینه شد.

یقیناً مسئول اصلی چنین اشتباهاتی مجموعه شورای شهر و کمیسیون‌های وابسته هستند که با بی‌تخصصی، بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی چنین هزینه‌ای را بر دوش بیت المال گذاشتند و در پایان نیز با بی‌توجهی در فکر کسب آرای دور بعدی هستند.

چنین اقدامات ناشیانه هیچگاه از اذهان مردم شهر سنندج پاک نخواهد شد و قطعا در انتخابات 29 اردیبهشت، افرادی اصلح را جایگزین اعضای فعلی شورا خواهند کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری نوای آبیدر، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 4859 :www.navayeabidar.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
چرا کسی شکایت نمی کند تا مدعی العموم پیدا کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین