پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
مجسمه " هەڵپەڕکێی سوارۆ " اثر هنرمند سقزی، مدتی است که برای جانمایی در یکی از مناطق یا میادین سقز بلاتکلیف مانده است. واقعاً ما مردمان غریب پرستی هستیم و قدر هنرمندان این شهر را نمیدانیم.

شعار سال: هرچند اوائل قرار بر این بود قالب بتنی آن در میدان موکریان سقز ریخته شود اما به مرور زمان بعد از ساخت مجسمه به دلایل مختلف تصمیمات مسئولین ذیربط عوض شده و بفکر مکان مناسبی برای جایگزینی آن می باشند

هرچند که طول و عرض مجسمه تغییر پیدا کرد و حجم آن بیشتر شد. اما این نمی تواند دلیل قانع کننده ای باشد که این اثر در کارگاه خاک بخورد و هزینه اجاره آن پرداخت شود. مجسمه "هەڵپەڕکێی سوارۆ " در هر کجایی سقز قرار بگیرد شهروندان و مسافرین برای دیدن این اثر هنری بدانجا خواهند رفت همین باعث رونق کسبه، توسعه و پیشرفت آن منطقه خواهد شد.

فکر نکنم آقای رحیمی که این مجسمه را ساخته‌اند مخالف درآمد زایی این مجسمه باشد.

گویا چند مکانی برای این مجسمه در نظر گرفته شده بود اما به نتیجه نرسید، آخرین مرحله جلسه جانمایی از مجسمه با حضور فرماندار سقز و معاونین، شهردار و معاون خدمات شهری، رئیس شورای شهر و مجسمه ساز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد؛ مکان نهایی نصب مجسمه را ضلع شمالی میدان مادر انتخاب و آن را مصوب کردند.

سالهاست که شهروندان سقزی کوچک و بزرگ، پیر و جوان، دختر و پسر حتی مسافرانی که سالی یک الی چندبار برای برای خرید به سقز مسافرت می کنند میدان مادر را می شناسند و با همین نام از آن یاد می کنند. نامگذاری میدان مادر بخاطر ولادت حضرت فاطمه بوده است.

آیا یک نام با 2 مجسمه (مادر، کچه شوانه، هەڵپەڕکێی سوارۆ) برای یک میدان بیش از حد انتظار نیست؟

آیا وجود 2 مجسمه برای یک میدان، اجحاف در میادین و محلات دیگر شهر نیست؟

آیا میدان کریم آباد، میدان جامی یا پارک تپه مالان جزء این شهر نیستند؟

مادر اسوه فداکاری، عشق، بخشش، صبر، صله ی رحم و... بوده برای همین روز ولادت حضرت فاطمه را روز مادر نامگذاری کردند و اسم میدان مادر هم برگرفته از آن است.

در حقیقت اگر این مجسمه در آنجا قرار بگیرد به نوعی برای مردم و مسافرین سردرگمی درست خواهد شد در آن صورت هر شخص یکی از نام ها(میدان مادر، میدان کچه شوانه، میدان هەڵپەڕکێی سوارۆ) را انتخاب خواهد کرد.

امیدوارم مسئولین ذیربط بازنگری برای مکان مجسمه داشته باشند و تمام جوانب را مورد نظر قرار دهند تا این اثر در اختفا نباشد بلکه باعث رونق، درامدزایی و شکوفایی آن منطقه باشد.

هنرمند هرکجا زندگی کند، هنرمند است؛ قدردان هنرمندان دیار خود باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی گولان سقز، تاریخ انتشار 30 فروردین 1396، کد مطلب:1740 : www.golansaqqez.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
جایگاه هنرمندای شهر ما کجاست واقعا؟ تا کی قراره که به این قشر محروم هیچ توجهی نشه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا خیلی حرفه که بی تدبیری هارو به اینجا کشوندن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین