پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
زمانی که مردم در حوزه‌ای پیشرفت و توسعه را در زندگی خود لمس کردند و موفقیت‌ها فقط روی کاغذ نبود آن موقع می‌توان اذعان داشت سیستم و مدیر موفق عمل کرده‌اند.

شعار سال: پیشرفت و توسعه در هر حوزه‌ای نیازمند حضور مدیری توانا است تا بتواند وضع موجود را به سمت مطلوب حرکت دهد. زمانی که مردم در حوزه‌ای پیشرفت و توسعه را در زندگی خود لمس کردند و موفقیت‌ها فقط روی کاغذ نبود آن موقع می‌توان اذعان داشت سیستم و مدیر موفق عمل کرده‌اند.

به گفته کارشناسان "مدیریت موفق و مؤثر عبارت است از کسب اهداف سازمانی یا چیزی بیش از آن مدیری که بتواند حداقل کار مورد قبول را با استفاده از امکانات مدیری مانند: توبیخ، کسر حقوق و غیره فراهم سازد، مدیر موفق نامیده می‌شود. ولی مدیر مؤثر کسی است که بتواند ۸۰ الی ۹۰ درصد توانایی‌های افراد را به کار گیرد.”

استان کردستان در میان سایر استان‌های کشور در رده‌های پایین توسعه‌یافتگی است و در استان کردستان هم شهرستان دیواندره وضعیت مطلوبی ازلحاظ توسعه ندارد برای درمان این کم برخورداری‌ها علاوه بر برنامه‌های مدون و اعتبارات جهشی نیازمند مدیران دلسوز برای سکان‌داری ادارات شهرستان است.

درحالی‌که کمتر از ۹ ماه تا پایان خدمت دولت یازدهم باقی‌مانده است و دولت تدبیر و امید برای حفظ موقعیت خود باید رضایت مردم را جلب کند در دیواندره آشفتگی مدیریتی کاملاً مشهود است. ازآنجاکه فرمانداری در این موقعیت حساس توسط سرپرست هدایت می‌شود.

سه مدیر توانا که مردم رضایت کافی در موردشان داشتند به شهرستان‌های هم‌جوار انتقال داده شد و یک مدیر توانای دیگر که در سال‌های اخیر همیشه گزینه مدیر نمونه بوده است در حال انتقال به شهرستانی دیگر است.

این موارد باعث شده است این ادارات در بلاتکلیفی به سر ببرند یا توسط همان مدیر از راه دور کنترل شود که قطعاً موجب کاهش رضایت مردم این شهرستان خواهد شد.

سال‌هاست دیواندره پذیرای مدیرانی است که با آزمایش و خطا امورات خود را در این شهرستان گذرانده‌اند و پرورش یافتند. اما اینک این مدیران پرورش‌یافته به خانه روا نیستند و باید آن‌ها را به شهرستان‌های دیگر بفرستند. دیواندره هم دوباره پذیرای مدیران صفرکیلومتر دیگر باشد و مردم از این جابجایی‌ها ضرر کنند.

عدم ثبات مدیریتی منجر به از بین رفتن برنامه‌ریزی‌ها و خلاقیت‌های فردی می‌شود به‌طوری‌که فرد تا به محیط و نحوه مدیریت مسلط می‌شود وی را تغییر و یک نفر دیگر را جایگزین می‌کنند.

این تغییرات همیشه بد نیست و بعضاً هم مثمر ثمر واقع می‌شود اما نکته اینجاست چرا مدیران بی‌تجربه و صفرکیلومتر باید راهی شهر دیواندره شوند و اینجا پرورش یابند و بعدازاینکه مردم بابت این حرکت هزینه دادند از تجربه وی در جای دیگر استفاده شود.

جدا از این ادارات، شهرداری دیواندره هم مدت‌هاست که توسط سرپرست اداره می‌شود و مهلت قانونی آن تمام‌شده است. اصرار شورای شهر برای انتخاب یک نفر و تائید نشدن وی توسط مرکز نشینان استان این وضع را به وجود آورده است.

شاید یکسر این بروبیاها به کم‌توجهی مجموعه فرمانداری که یک مجموعه نظارتی است برگردد و برایش مهم نباشد که ادارات سطح شهر با چه کیفیتی و توسط چه کسی مدیریت می‌شود و به‌راحتی و بدون هیچ سخنی اجازه بدهد مدیران از این شهرستان خارج شوند.

شاید هم سرنخ جای دیگری است و نمایندگان مردم در مجلس، دولت و جناح‌های سیاسی هرکدام می‌خواهند فردی وابسطه به خود را در این پستها به کار بگیرند و با پیشنها‌دهای پست سر هم این تغییرات را برای شهرستان دیواندره رقم بزنند.

مدیران بومی و غیربومی که در دیواندره به ثبات مدیریتی و اتخاذ تصمیمات درست رسیده بودند به شهرستان‌های هم‌جوار فرستاده شدند. فرمانداری و شهرداری توسط سرپرست اداره می‌شوند و شنیده‌ها حاکی از رفتن چند مدیر دیگر از شهرستان دیواندره است.

بیانیه شماره ۳ اقوام که تا حدودی سبد آرای دکتر روحانی را غنی‌تر کرد اشاره به استفاده از مدیران محلی بود که در شروع دولت در استان کردستان این موضوع تا حدودی جامه عمل پوشاند و هدایت فرمانداری‌های استان کردستان به افراد بومی سپرده شد. هرچند این عمل باکم سلیقگی در انتخاب اشخاص انجام گرفت.

تعیین تکلیف نمودن فرماندار دیواندره که یک دستگاه نظارتی است در صورت ثبات می‌تواند بر جابجایی‌های دیگر ادارات بیشتر تمرکز کند و مانع خروج نیروهای بومی باانگیزه شود.

دکتر روحانی که در سال ۹۲ بالای ۸۰ درصد آرای مردم این شهرستان را به دست آورد آیا با این آشفتگی مدیریتی در شهرستان می‌تواند دوباره رأی اعتماد مردم را در این حد به دست آورد یا با ریزش آرا در دیواندره مواجه خواهد شد.

حال باید دید مرکز نشینان استان کردستان چه تدبیری برای اوضاع آشفته اتخاذ خواهند کرد. آیا این تصمیمات این وضع‌ را بهبود بدهد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیواندره(بارانی خبر)، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395، کد مطلب: 7209، http://baraninews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین