پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد از عملکرد شهردار خرم آباد انتقاد کرد و گفت: با وجود گذشت حدود دو سال از مدیریت شهردار هنوز وعده های او عملی نشده است.

شعار سال: رضا حاصلی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد با انتقاد از اینکه شهردار خرم آباد همیشه از پاسخگویی و حضور در جلسات شورای شهر گریزان است، اظهار داشت: شهردار خرم آباد گاها با سلام و صلوات و تشویق در جلسات شورای شهر حاضر می شود و این در شان یک مدیر پاسخگو نبوده که برای حضور در مقابل افکار عمومی و اعضاء شورای به این شکل عمل کند.

*وعده های شهردار عملی نشد

وی گفت: اعضاء شورای شهر خرم آباد به خاطر شناخت کافی یحیی عیدی بیرانوند از مجموعه شهرداری، تجارب مدیریت های قبلی وی و وعده هایی که مبنی بر ایجاد تحول در مدیریت شهری به اعضاء شورا و استاندار لرستان داد به مدیریت او به عنوان شهردار خرم آباد رای دادند.

این عضو شورای شهر خرم آباد افزود: شهردار خرم آباد قبل از اینکه ابلاغ خود را از وزارت کشور دریافت کند حتی به استاندار لرستان قول داد در صورتی که به عنوان شهردار انتخاب شوم ظرف مدت کوتاهی حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان منابع درآمدی شهرداری را احیاء خواهم کرد که این قول شهردار مبنی بر احیاء منابع مالی شهرداری که سال ها به عنوان یک ضعف در مدیریت های قبلی وجود داشت باعث خوشحالی اعضاء شورا شد.

حاصلی تصریح کرد: با وجود گذشت حدود دو سال از مدیریت یحیی عیدی بیرانوند هنوز وعده های او عملی نشده است و به محض گرفتن ابلاغ حکم و شروع مدیریت، پاسخگویی به مطالبات مردمی از سوی وی کمرنگ یا فراموش شدند.

*بدهی های شهرداری افزایش پیدا کرده است

وی با بیان اینکه اقداماتی در سطح شهر صورت گرفته ولی باید افکار عمومی را آگاه کرد که این اقدامات با صرف چه هزینه هایی صورت گرفته است، ادامه داد: لازم است اقدامات سه شهردار منصوب شده در زمان شورای چهارم شهر خرم آباد با یکدیگر مقایسه شده و مشخص شود هر کدام از این شهرداران به چه میزان شهرداری خرم آباد را مقروض و بدهکار کرده اند.

این عضو شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه میزان بدهی هر کدام از شهرداران خرم آباد عملکردی منفی در کارنامه آن ها خواهد بود، افزود: ما با سیلی داریم صورت خود را سرخ نگه می داریم هر چند کارهایی انجام شده ولی حجم بدهی های شهرداری و مشکلات و مسائل مالی آن بسیار بالا بوده و وضعیت آن بحرانی است که این شرایط هر لحظه این مجموعه مدیریتی را با بحرانی سخت مواجه خواهد کرد.

حاصلی میزان بدهی های شهرداری خرم آباد را بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این در حالی است که شهرداری خرم آباد در زمان تحویل به عیدی بیرانوند حدود ۱۶ میلیارد تومان بدهی داشت و این زنگ خطری است که باید به ان توجه شود.

*شهرداری مدیریت مقتدری ندارد

وی به تجمع گاه و بیگاه کارگران فضای سبز و پیمانکاران بخش خصوصی به خاطر عدم دریافت طلب خود از شهرداری خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: دود این ضعف و ولنگاری های مدیریتی همیشه به چشم قشر پایین دست می رود که این موضوع دارد خود را عیان و نمایان می کند.

این عضو شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه اعضاء شورا در مقابل امانتی تحت عنوان رای مردم مسئول هستند، اضافه کرد: اینکه اکنون حوزه کاری خود را به خاطر مسائل قومیتی و رفاقتی رفع و رجوع کرده و به خاطر یکسری حوائج شخصی روی مسائل سرپوش بگذاریم قطعا چشم بیدار افکار عمومی آن ها را خواهد دید لذا نباید خود را به خواب غفلت بزنیم.

حاصلی با بیان اینکه شهر خرم آباد از داشتن حداقل امکانات شهری یعنی آسفالت مناسب محروم است، ادامه داد: اشخاصی برای بستن قرارداد آسفالت به شهرداری مراجعه کرده اند که به گفته این اشخاص مجموعه شهرداری با شهردار هماهنگ نبوده اند.

وی جزیره ای عمل کردن و شقه شقه شدن شهرداری را نتیجه ضعف مدیریتی آن دانست و گفت: همه واقف هستیم مدیریت مقتدری در شهرداری وجود ندارد و در این مجموعه هر کسی یک بخشی را تملک کرده و هر کاری که می خواهد انجام می دهد لذا دود این جزیره ای عمل کردن به چشم اهالی شهر می رود.

*شهردار کمتر از ۲ ساعت در محل کار خود حضور دارد!

این عضو شورای شهر خرم آباد از حضور کمرنگ شهردار در محل کار خود طی ساعات کاری روزانه انتقاد کرد و بیان داشت: شهردار خرم آباد به این دلخوش بوده که بر کرسی شهر داری نشسته است ولی صد افسوس و مصیبت که کمتر از دو ساعت در محل کار خود حضور دارد و هنوز کسی ندیده است که شهردار ساعت هشت صبح در محل کار خود حضور دارد.

حاصلی با طرح این سوال که آیا فرار کردن از دست ارباب رجوع و نداشتن جواب قانع کننده به مردم نتیجه عملکرد شهردار خرم آباد است، صحبت های خود را ادامه داد و گفت: شهردار خرم آباد حتی خود را از دید اعضاء شورای شهر مخفی کرده و ما همیشه باید شهردار را از طریق ارتباط با دوستان و با واسطه پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: یک آسیبی که الان گریبانگیر بخش اعظم سیستم مدیریتی ما شده و شهرداری هم از آن مستثنی نبوده این است که فلان مدیر در جلسه است در حالی که این جلسات بی محتوا و بدون نتیجه است وگرنه با اینهمه جلسه اکنون باید شهر یک وضعیت مطلوب داشت.

*انتصاب مدیران بی تجربه و بدون مدرک مرتبط در شهرداری

این عضو شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه این چه نظارتی است که ما اعضاء شورای شهر داریم خطاب به آن ها گفت: آیا می توان جواب افکار عمومی را با جلب کردن رضایت یک شخص به خاطر ناراحت نشدن او از دست خود را بدهیم؟

حاصلی نبود ثبات مدیریت شهری در خرم آباد را تاسف بار دانست و عنوان کرد: ثبات مدیریت شهری خوب بوده ولی به شرطی که مدیریت شهری موفق عمل کند ولی شهردار خرم آباد منابع انسانی، مالی و بود و نبود شهرداری را صرف نگهداری خود برای ماندن در میز مدیریتی می کند.

وی از انتصاب مدیران بی تجربه و بدون مدرک مرتبط با حوزه کاری خود در برخی بخش های شهرداری خرم آباد انتقاد کرد و گفت: آیا گذاشتن یک مدیر بدون تجربه و بدون مدرک مرتبط به جای یک مدیر باتجربه و دارای مدرک مرتبط با حوزه کاری خود تبدیل به احسن است و شهردار هرجا احساس کند برای دوام خود نیاز است دلی را به دست آورد به عنوان صدقه جاریه چند جایگاه را واگذار می کند.

این عضو شورای شهر خرم آباد تاکید کرد: از اعضاء شورای شهر انتظار می رود صرف نظر از اختلافاتی که با یکدیگر دارند با این مسائل به صورت جدی و سازمان دهی شده برخورد کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 آبان 1395، کد مطلب: 3804104:www. tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین