پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
قطعا بسیاری از حوادثی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است می‌تواند تلنگری باشد برای تغییر نگرش و تصمیماتی بجا، اگر از این حوادث درس آموختیم قطعا رشد خواهیم کرد، در غیر این صورت چه بسا در آینده تاوان تکرار اشتباهات خود را با جان دهیم.

شعار سال: سالیان گذشته اتفاقات زیادی در این کشور پهناور رخ داد که هرکدام از آنها دلایل مختلفی داشت ولی باز بی توجهی و درس نگرفتن از اتفاقات گذشته باعث تکرار مجدد اتفاقات ناگوار شد.

حادثه پلاسکو تهران و فروریختن آن در پایتخت و تبدیل شدن آن به تلی از خاک و آهن و از دست رفتن جان چندین نفر اتفاق در خور تاملی است که باعث شد دریابیم زمانی که بدون دلیل و منطق و از روی احساسات با رای خود، افراد غیر متخصص و غیر فن را در رأس بعضی از امور می گماریم، باید شاهد چنین رویدادهای ناگواری هم بود.

دقت در انتخاب اعضای شورای شهر بر اساس تخصص و کارآمدی از جمله مواردی است که می‌تواند عامل رشد و شکوفایی جامعه شود، اما امروزه متاسفانه قومی گری، تعصبات طایفه‌ای، شهرت قهرمانی و هنرمند بودن و ... اکثریت آرا را به خود اختصاص می‌دهد و چه بسا که تجربه و تخصص در این میان حلقه ی مفقوده‌ای است که باعث می شود افراد غیرمتخصص در این جایگاه حساس و مهم جای خوش کنند.

امروزه ما شاهد این هستیم که در انتخابات شوراها، اعضای پیشین هم اکثریت قریب به اتفاق همیشه جزو کاندیداها هستند، اما آنها باید از خود بپرسند وقتی حضور آنها در مسند شورای شهر در گذشته، عملکرد و دستاوردی به همراه نداشته است، این مسئله حاکی از قدرت طلبی آنهاست یا خدمتگذاری به مردم!

همچنین شاهد این مسئله هم هستیم که هر بار تعداد کثیری از جوانان تحصیلکرده بیکار شهر در انتخابات شوراها ثبت نام می‌کنند تا شاید مسند شورا جایگاهی برای اشتغال آنها باشد، در صورتی که با مسایل شهری کمترین آشنایی را دارند و باید چندین سال در این زمینه تجربه کسب کنند.

هرچند طرز تفکر و دیدگاه‌های هر انسانی با دیگری بسیار متفاوت است، اما باید بیندیشیم و بیاموزیم و اعتقاد پیدا کنیم که تصمیم ما تصمیم برای یک جامعه است و ارتقا جامعه را قربانی یک تصمیم احساسی نکنیم.

حال سخن اصلی این است که چرا وعده‌های دور از دسترس و خیالی بسیاری از کاندیداهای غیرمتخصص ما را اغوا می‌کند؟

ما باید وظیفه شوراها را به درستی بشناسیم و وعده‌های خارج از وظیفه که قابلیت اجرایی شدن ندارند و فقط به ابزاری برای رای بیشتر بدل شده‌اند را دال بر برتری کاندیدا ندانیم.

ساختمان‌های غیر ایمن و غیر استاندارد در این شهر کم نیست، درست تفکر کنیم و درست رای دهیم تا شاهد پلاسکوهای دیگر و جان دادن جمعی از هموطنانمان نباشیم.

امروز همه چیز بستگی به رای تک تک ما دارد؛ پس درست انتخاب کنیم تا فردا معترض نشویم، از خود بپرسیم که آیا انتخاب قهرمانان ورزشی، هنرمندان، افراد مشهور، دیدگاه طایفه گری و قومیت گرایی، به مطلوب شدن وضع موجود کمک می‌کند؟

پس در انتخابهایمان "معیار" داشته باشیم تا بتوانیم به وسیله آن افراد را محک بزنیم و عاقلانه فرد اصلح را برگزینیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرد انش، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1396، کد مطلب: -: www. kurddanesh.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین