پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
انجمن حمایت از زندانیان سنندج در حالی دور جدید از فعالیت های خود را آغاز کرد که همچنان چشم انتظار تحقق وعده های عملی نشده مسئولان حوزه مدیریت شهری است.
شعارسال: پنجم خردادماه مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان که به نام روز نسیم مهر هم نامیده شده است، در کردستان مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان سنندج با هدف برگزاری انتخابات بازرسین این مجمع درمحل سالن اجتماعات اداره کل زندان های استان تشکیل شد.

در این مجمع معاون قضایی اداره کل دادگستری کردستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندارشهرستان سنندج، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، شهردار اسبق و فعلی شهرسنندج حضور داشتند.

انتخابات واژه ای است که امروزه با حاشیه عجین شده است و هرجا این کلمه بکار رفته باشد به احتمال زیاد در آنجا حاشیه هایی هم روی خواهد داد و انتخابات بازرسان انجمن حمایت از زندانیان سنندج هم ازاین قضیه مستثنی نبود وبا حاشیه هایی همراه بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سنندج در این مجمع گفت: در دوره شهردار اسبق سنندج (حسام شریعتی) در سال 92 به منظور ساماندهی و اسکان خانواده های زندانیان تحت پوشش این انجمن وعده داده شد که دو قطعه زمین در اختیار این انجمن قرار داده شود.

یدالله احمدی بیان کرد: از سال 92 تاکنون بالغ بر 200 مورد مراجعه حضوری به شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج داشتیم و متاسفانه هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: از مراجعه های مکرر به شهرداری و شورای شهر خسته شدیم و کاش پاسخ قطعی در این رابطه به ما اعلام می کردند تا تکلیف خود را می دانستیم.

یکی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر سنندج حاضر در این مجمع به سخنان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان واکنش نشان داد، البته خود به طور مستقیم اظهاراتش را بیان نکرد و سخنان این عضو شورا توسط مجری برنامه عنوان شد.

این عضو شورا بیان کرد: این وعده داده شده مربوط به دوره قبلی شورای اسلامی و شهردار سنندج است و ربطی به اعضای کنونی ندارد، با این وجود هر خدمت و کاری که در حد توان ما باشد انجام خواهیم داد.

زمزمه هایی که در بین مدعوین ایجاد شد دادستان سنندج را به پشت تریبون کشاند تا او هم مطالبی در این خصوص بیان کند.

* تعهد متعلق به شورای شهر و شهرداری است نه شهردار واعضای شورای اسبق

اکبرجوهری دادستان سنندج عنوان کرد: تعهد متعلق به دستگاه ها و نهادها است نه شخص و مسئول، و شورای شهر وعده اعطای زمین به انجمن را مصوب کرده و باید پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: جای گله مندی نیست و انتظار می رود مسئولان و مردم حامی خانواده های زندانیان و همچنین زندانی هایی آزاد شده و نیازمند اشتغال، باشند.

وی با بیان اینکه کمک به خانواده زندانیان از اجر و ثواب زیادی برخوردار است، اظهارداشت: خوشبختانه مردم کردستان از لحاظ کمک به نیازمندان همواره پیشقدم بودند و امیدواریم در راستای حمایت از زندانیان و خانواده های آنها نیز شاهد فعالیت گسترده مردم باشیم.

دادستان سنندج بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان موسسه ای غیر انتفاعی است که اجازه فعالیت های اقتصادی برای تامین معاش خانواده های زندانیان داده شده است.

جوهری عنوان کرد: انجمن حمایت از زندانیان سنندج قابل مقایسه با انجمن های شهرهایی هم چون تهران، شیراز و سایر شهرهای کشور نیست.

وی ادامه داد: در شهرهای بزرگ کشور خیران مبالغ زیادی را به انجمن پرداخت می کنند تا به خانواده های زندانیان داده شود که متاسفانه در کردستان خیران خیلی بندرت به این انجمن کمک می کنند.

* انجمن از زندانیان جرائم عمد هم حمایت کند

معاون قضایی اداره کل دادگستری کردستان هم در این مراسم اظهارداشت: علارغم اینکه سرانه درآمد مردم کردستان از میانگین کشوری پایین تر است ولی هر سال با کمک ها و مساعدت های آنها تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد می شوند.

حسین ملکی زاده عنوان کرد: باید از افرادی که ناخواسته گرفتار می شوند حمایت شود، و معتقدم انجمن حمایت از زندانیان باید علاوه بر زندانیان جرائم غیرعمد از زندانیان جرائم عمد هم حمایت کند.

وی ادامه داد: گاها افرادی به صورت اتفاقی مرتکب جرمی می شوند و دستگاه قضایی باید این اختیار را داشته باشد که در چنین شرایطی مجازات دیگری را به غیر از بازداشت اعمال کند که متاسفانه درحال حاضر در مجازات اسلامی دست قضات بسته شده است.

وی بیان کرد: یافتن بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی مستلزم آسیب شناسی دلایل بزهکاری در جامعه است.

* 410 نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان سنندج هستند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سنندج گفت: در مجموع 174 خانواده زندانی که شامل 410 نفر هستند تحت پوشش انجمن قرار گرفتند.

یدالله احمدی با بیان اینکه حمایت های انجمن شامل مددکاری، روانشناسی ومالی است، ادامه داد: به صورت مستمری نقدی ماهانه به ازای هر نفر 15 هزار تومان به خانواده زندانیان پرداخت می کنیم.

وی منابع درآمد انجمن را شامل فعالیت های مربوط به ارائه آموزش و آزمون راهنمایی و رانندگی ذکر کرد و افزود: در سال گذشته خیران هیچ کمکی به انجمن نکردند

وی با اشاره به اینکه به مراکز استان ها ابلاغ شده که محلی برای برگزاری آزمون های راهنمایی و رانندگی تاسیس شود،بیان کرد: انجمن دراین رابطه ذی نفع است ولی متاسفانه زمینی در اختیار ندارد و انتظار می رود اداره کل راه و شهرستازی در این رابطه انجمن را یاری دهد.

* بیشتر هزینه های انجمن مربوط به تعمیر خودروهای تحت تعلیم بوده است

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سنندج به خرید یک کامیون و مینی بوس اشاره کرد و گفت: 120 میلیون تومان برای خرید یک کامیون و مینی بوس جهت آموزش رانندگان برای کسب گواهینامه پایه یک خریداری کردیم.

احمدی بیان کرد: متاسفانه این خودروهای جدید از دوام و مقاومت لازم برخوردار نیستند و بعد از چندین جلسه آموزش و امتحان دچار نقص فنی می شوند.

وی ادامه داد: مینی بوس تازه خریداری شده انجمن بعد از مدتی موتور آن قفل کرد و هزینه تعمیر آن 13 میلیون تومان شد و این درحالی است که خودروهای قدیمی تحت تعلیم مثل فولادند.

فرزاد زارعی بازرس انجمن حمایت از زندانیان سنندج هم در این مجمع درآمد و سود حاصل از سپرده های انجمن را 7 میلیارد و 837 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: مجموع کمک هایی که به زندانیان وخانواده های آنها در سال گذشته شده 3 میلیارد و 929 میلیون ریال بوده است.

وی اعلام کرد: باتوجه به بازرسی هایی که از دفاتر انجمن صورت گرفته در تراز مالی انجمن مورد خاصی مشاهده نشده است.

* کناره گیری یکی از کاندیداها بعداز اعلام نتایج

در این انتخابات برخلاف انتخابات سایر انجمن ها که از قبل افرادی خود را کاندیدا می کنند، در روز برگزاری مجمع، چهار نفر شامل آقایان فرزاد زارعی، سید بهاءالدین حسینی، زاهد کریمی و عدنان احمدی اعلام کاندیدا شدن برای بازرس این انجمن کردند.

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سنندج مدعوین به دعوت دادستانی سنندج به این مجمع آمده بودند و در کل 147 نفر دعوت شده بودند که بیشتر از این تعداد هم حضور پیدا کردند.

در این انتخابات تمامی حضار حق رای داشتند لذا برگه های رای در میان تمامی شرکت کنندگان توزیع شد و هر فرد هم به دو نفر از کاندیداها می توانستند رای دهند.

بعد از قرائت برگه های رای فرزاد زارعی 64 رای، سید بهاء الدین حسینی 46 رای، زاهد کریمی 42 رای و عدنان احمدی 23 رای را کسب کردند.

فرزاد زارعی مجددا به عنوان بازرس اول انجمن و سید بهاء الدین حسینی نیز به عنوان بازرس دوم از سوی حضار انتخاب شدند.

سید بهاء الدین حسینی بعد از اعلام نتایج رای گیری عنوان کرد به دلیل مشغله کاری امکان فعالیت در این حوزه را ندارم و انصراف می دهم.

سید بهاء الدین حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه علت کاندیدا شدنتان با وجود اینکه اعلام کردید مشغله کاری مانع از انجام اقدامات مربوط به بازرسی مالی انجمن می شود، چیست، گفت: بیشتر به خاطر اختلاف رای کمتری که با نفر سوم که از هنرمندان مورد اعتماد و دلسوز سنندجی است،داشتم انصراف دادم.

البته انتخابات انجمن حمایتی است دیگر، بذل وبخشش ها هم در آن به وفور مشاهده می شود.

حال علارغم مطالب ذکر شده آنچه حائز اهمیت است حمایت از خانواده های زندانیان است چراکه عدم حمایت از این خانواده ها منجر به رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان آنها، گرایش اعضای این خانواده ها به مشاغل کاذب و تکدی گری و غیره خواهد شد، بنابراین انتظار می رود خیران و نیکوکاران استان کردستان علاوه بر فعالیت در عرصه احداث مساجد و مدارس توجه ویژه ای هم به حمایت از خانواده زندانیان داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 خرداد 1394، کدخبر: 2761623 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین