پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
مدیر آموزش و پرورش فارس: کتک کاری در هنرستان کاردانش دروغ است.

شعار سال: مصاحبه با مدیر آموزش و پرورش فارس را در زیر می خوانید:

جناب آقای عوض پور آیا تنبیه گسترده ۴۰ دآنش آموز مدرسه امام صادق (ع) با بدن کبود شده صحت دارد؟

عوض پور : بنام خدا ضمن تشکر از شما ؛ در مورد این موضوع ساعت ۲۰:۰۰ سه شنبه مورخ ۹۵/۱۰/۲۸ یکی از کارکنان دیگر اداراتاین موضوع را از من سوال کرد و من در پاسخ گفتم که چنین کتک کاری گسترده ای با شیلنگ واقعیت ندارد.

بنده برای پیگیری دقیق موضوع روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۱۰/۲۹ آقایان جوکار و قاسمی معاون پرورشی و کارشناس بازرسی و رسیدگی به شکایات را مامور کردم تا این موضوع را در کمال آرامش اما سریع رسیدگی کنند و نتیجه را اعلام کنند . که بعد از بررسی نماینده های این مدیریت ٬ از دانش آموزان و مدیر مدرسه امام صادق (ع) ٬ موضوع تنبیه گسترده ۴۰ دانش آموز و کبودی بدن آنها تایید نشد.

ضمن اینکه طوماری توسط دانش آموزان مبنی بر عدم رخ دادن چنین اتفاقی امضا شده و نزد اینجانب می باشد و تا مورخ ۹۵/۱۱/۳ هیچ شکایتی از دانش آموزان یا ولی آنها در مورد موضوع مذکور به اینجانب ارائه نشده است. مدیریت آموزش و پرورش نیز نظر نهایی خود را بر اساس گزارش هیئت بررسی تخلفات اعلام می کند ٬ که بر اساس گزارش های این هیئت چنین موردی به هیچ وجه تایید نمی گردد.

جناب آقای عوض پور آیا موضوع عدم پاسخگویی شما به رسانه صحت دارد؟ آیا شما از جمله *به شما مربوط نیست * در پاسخ سوال رسمی یک خبرنگار محلی استفاده کرده اید؟

عوض پور : من همیشه پاسخگوی سوالات اهالی رسانه و ارباب رجوع ها در دفتر کارم بصورت رسمی بوده و هستم و در خیلی موارد در ارسال خبرهای مرتبط این مدیریت در کنار مسئولروابط عمومی اداره وقت می گذارم.

البته سوال شما نیز به جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ساعت ۱۰:۳۰ چهارشنبه مورخ ۹۵/۱۰/۲۹ در سالن غدیر فرمانداری فراشبند ٬ برمیگردد که من ده دقیقه زودتر در سالن حاضر شدم و با آقای سجاد محمدعلی پور در رابطه با محصولات فرهنگی اداره تبلیغات جهت استفاده در مدارس صحبت می کردم که خبرنگار یکی از رسانه های محلی با در دست داشتن دوربین در صندلی سمت چپ من قرار گرفت و صحبت من با آقای محمدعلی پور را قطع کرد و گفت گزارشی در مورد کتک کاری ۴۰ دانش آموزی که بدنشان توسط معاون هنرستان کبود شده به او ارائه بدهم . بنده نیز در پاسخ به ایشان گفتم که این موضوع منطبق بر واقعیت نیست و در حال حاضر معاون پژوهشی و مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات مشغول بررسی این موضوع هستند و به محض دریافت گزارش ٬ در دفتر کارم در خدمت شما هستم.

خبرنگار مذکور در ادامه گفتند " که معاون این هنرستان مشکل دارد ( چندین بار هم در گذشته این موضوع در مورد معاون مدرسه و تخریب ایشان مطرح کرده بود ) و ایجاد مشکل می کند و نباید در جایگاه معاونت باشد٬ که من در پاسخ به ایشان گفتم انتخاب مدیر و معاون در کمیته تعیین صلاحیت و کمیته انتخاب اداره انجام می شود بنابراین انتصابات مربوط به مجوعه داخلی ما است و به شما که غیرمسئول هستید مربوط نیست و وی صدای خود را بالا برد و گفتاین خبر را در سایت می گذارم و با تایید نظرات کاری می کنم که از فراشبند فراری شویدو متاسفانه این خبر غیرواقعی بدون تحقیق از طرف ایشان بصورت ناقص در سایت انتشار یافته و چند سایت دیگر نیز بدون تحقیق از صحت یا عدم صحت خبر ٬ آن را منتشر کردند و باعث ایجاد مشکلاتی در فضای عمومی جامعه و مجموعه این اداره شده است که برآیند آن فقط تشویش اذهان عمومی شده است.

که البته ما از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری می کنیم.

کلام پایانی این که من "حبیب الله عوض پور” بعنوان یک شهروند و مسئول این اداره از رسانه ها انتظار دارم که واقعیت ها را بعد از تحقیق و رسیدن به صحت آن موضوع ٬ انتشار دهند تا بتوانند به حل مشکلی کمک کنند نه اینکه با انتشار خبری غیرواقعی بحران جدیدی ایجاد کنند . متاسفانه انتشار این خبر غیر واقعی ٬ شان جامعه فرهنگیان و جامعه دانش آموزان را در اذهان عمومی خدشه دار کرد . و بنده موظف هستم از حقوق معلمان و همکاران و همچنین دانش آموزان که همچون فرزندانم آنها را دوست دارم ٬ حمایت نمایم.

پاسخ سعید عالیشوندی مسئولحراست اداره آموزش و پرورش : بعد از انتشار خبر تنبیه در فضای مجازی ٬ حسب وظیفه جهت اطلاع از حقیقت موضوع ٬حراست اداره به این مدرسه مراجعه نمود و در ابتدا از دانش آموزان خواسته شد که اگر کسی مورد تنبیه واقع شده و در این مکان نمی خواهد این مسئله را عنوان کند می تواند به حراست اداره مراجعه کند یا به شکل مخفیانه به حراست اداره اطلاع دهد .

هم اکنون نیز واحد حراست در ساعات اداری به شکل حضوری و یا تلفنی ۳۸۷۵۳۲۰۰ و در غیر ساعت اداری با شماره همراه ۰۹۱۷۱۰۲۵۲۷۱ این آمادگی را دارد که اطلاعات یا مدارک مفید و مرتبط با موضوع کتک کاری و یا آثار کبودی را از دانش آموزان یا ولی دانش آموزان دریافت نماید.

بی شک اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی منطبق با واقعیت نیست و ما در حال جمع آوری مستندات و پیگیر قضایی این موضوع هستیم و انشاالله با به نتیجه رسیدن تحقیقات ٬ نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری آبپا، تاریخ 3 بهمن 95 ، کد مطلب:: www.abpa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین