پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
مدیر مدرسه ابتدای شهید شیرودی حبیب آباد به دنبال عدم انجام تکالیف دانش آموزان یک کلاس آن ها را با استفاده از شیلنگ تنبیه بدنی کرد.

شعارسال: بیش از ۱۳ دهه از بسته شدن مکتب‌خانه‌ها و چشیدن طعم ترکه برخی از معلمان در کشور می‌گذرد و این در حالی است که هنوز در گوشه و کنار کشور و در مدارس مناطق دور افتاده و نزدیک اخبار حاکی از کتک زدن و تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان و مدیران مدارس است.

این اتفاق با تاکید بر اینکه با ورود حراست اداره آموزش و پرورش برخوار پرونده این اتفاق در دست بررسی است، اقدام این مدیر خلاف مقررات بوده است و بر اساس قانون با وی برخورد خواهد شد

در این راستا می‌توان به تنبیه بدنی دانش آموزان یک کلاس در دبستان « شهید شیرودی» شهرستان برخوار و در شهر حبیب آباد اشاره کرد که مدیر مدرسه به دنبال درخواست معلم و به دلیل عدم انجام تکالیف، دانش آموزان را تنبیه بدنی کرده است.

این اتفاق که در هفته گذشته رخ داده است و زمینه نارضایتی والدین دانش آموزان را به همراه داشته است و در نهایت با اعلام شکایت از این مدیر، موضوع به اداره آموزش و پرورش برخوار گزارش شده است.

مدیر این مدرسه ، به گفته شاهدان عینی بدن ۲۰ دانش آموز از ۲۹ دانش آموزان این کلاس را تنبه کرده است و والدین خواستار پیگیری و رسیدگی به این نوع رفتار شده‌اند.

*برخورد قانونی با مدیر متخلف در دستور کار است

در این راستا علی بابایی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار،  ضمن تایید این اتفاق با تاکید بر اینکه با ورود حراست اداره آموزش و پرورش برخوار پرونده این اتفاق در دست بررسی است، اظهار داشت: اقدام این مدیر خلاف مقررات بوده است و بر اساس قانون با وی برخورد خواهد شد.

وی به سابقه ۲۰ ساله این مدیر در آموزش و پرورش و شهر حبیب آباد اشاره کرد و افزود: این مدیر سابقه طولانی دارد و تاکنون مورد تنبیه بدنی از وی گزارش نشده بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار با بیان اینکه بخش نامه ممنوعیت تنبیه بدنی به همه مدارس شهرستان ابلاغ شده است، ادامه داد: ما در این حوزه با همه مدیران و معلمان مدارس اتمام حجت کرده‌ایم و قوانین را به آنها یادآوری کرده‌ایم.

*این نوع رفتار قابل توجیه نیست

وی با بیان اینکه معلم این دانش آموزان به دلیل عدم انجام تکالیف والدین دانش آموزان را احضار کرده و پس از به نتیجه نرسیدن، از مدیر درخواست برخورد با دانش آموزان را داشته است، اضافه کرد: اقدام مدیر خلاف مقررات است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بابایی که معتقد است مدیر این مدرسه فردی رئوف و پیگیر در راستای حل مشکلات مدرسه بوده است، بیان داشت: برخورد قانونی با این مدیر خاطی در صورت اثبات تنبیه بدنی بدون اغماض انجام خواهد شد.

چنانچه والدین مواردی مشابه از سوی فرزندانشان در خصوص تنبیه بدنی را مشاهده و یا دریافت کردند برای پیگیری به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند

وی اظهار داشت: چنانچه والدین مواردی مشابه از سوی فرزندانشان در خصوص تنبیه بدنی را مشاهده و یا دریافت کردند برای پیگیری به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند.

در این راستا باید توجه داشته باشیم که اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در نحوه برخورد با دانش آموزان به ویژه در حوزه تنبیه بدنی باید مورد توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد و امید است همانطور که در مواردی از قبیل تنبیه بدنی دانش آموز معلول لرستانی و تنبیه بدنی دانش آموزان بمپوری که منجر به استعفای مدیر، تعلیق مدیر مدرسه و برخورد قضایی با معلم خاطی شد برخورد با مدیر مدرسه خاطی حبیب آبادی نیز به خوبی صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4دی1395، کدخبر: 3858440: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین