پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون امروز در حاشیه برگزاری طرح مدام در دبیرستان دخترانه متوسطه اول نمونه دولتی حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت:
شعارسال: مدام یعنی مشارکت دانش‌آموزان در اجرای امور مدرسه، و بر اساس این طرح در یک روز از سال تحصیلی، دانش‌آموزان اداره امور مدرسه را بر عهده می‌گیرند و در نقش مدیر، معاونان و دبیران به انجام‌ وظیفه می‌پردازند.

رضا جاویدی، آشنایی دانش‌آموزان با مشکلات مدرسه، حس مسؤولیت‌پذیری، رشد و پرورش مهارت‌های زندگی و اجتماعی، تقویت و بهبود برنامه‌ریزی مدیریت آموزشگاهی و شرکت و هم‌فکری در حل مشکلات را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: دانش‌آموزان معلم‌یار مانند معلمان خود به تدریس، پرسش و حل تمرین می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان مستعد هر کلاس توسط دبیران و مدیر مدرسه شناسایی ‌شده و با توجه به ساعات فراغتی که دارند آنچه را که همراه و همگام با معلم در کلاس آموخته‌اند به دیگر دانش‌آموزان کلاس خود آموزش می‌دهند.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش کازرون متذکر شد: اجرای این طرح، دانش‌‏آموزان را از آموزش سنتی و تئوری به‌سوی آموزش تلفیقی همراه با اندیشه، عمل و مشارکت گروهی دانش‌‏آموزان در حوزه شناختی سوق می‏‌دهد.

جاویدی ادامه داد: با اجرای طرح مدام، دانش‏‌آموزان در اداره‎‎ مدرسه سهیم می‏‌شوند، ضمن این‏که این امر باعث اغنای روانی و اجتماعی و بالا رفتن روحیه خودباوری در دانش‌آموزان می‌شود و نیز تقویت آنان به محک توانمندی‌ها و در نتیجه آمادگی برای قبول مسؤولیت‌های دیگر خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند و بدون شک هر عملی در راستای باورپذیری و تقویت روحیه اجتماعی آن‌ها در آینده کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش کازرون به ویژ‌گی مثبت اجرای این طرح در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در سال‌های گذشته باعث شده است دانش‌آموزان همکاری و هماهنگی بیشتری با مربیان خود داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت: طرح مدام در تمام مدارس کازرون در حال برگزاری است و از سوی مدیر و معاونان و کارکنان مدیریت آموزش‌وپرورش این شهر مورد سرکشی و ارزیابی قرار می‌گیرد و مدارسی که با نظم و به‌خوبی این طرح را اجرا کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: 13951210000937، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
بچه بازی ها رو جمع کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین