رضا جاویدی، آشنایی دانشآموزان با مشکلات مدرسه، حس مسؤولیتپذیری، رشد و پرورش مهارتهای زندگی و اجتماعی، تقویت و بهبود برنامهریزی مدیریت آموزشگاهی و شرکت و همفکری در حل مشکلات را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: دانشآموزان معلمیار مانند معلمان خود به تدریس، پرسش و حل تمرین میپردازند.
وی تصریح کرد: دانشآموزان مستعد هر کلاس توسط دبیران و مدیر مدرسه شناسایی شده و با توجه به ساعات فراغتی که دارند آنچه را که همراه و همگام با معلم در کلاس آموختهاند به دیگر دانشآموزان کلاس خود آموزش میدهند.
معاون آموزشی آموزشوپرورش کازرون متذکر شد: اجرای این طرح، دانشآموزان را از آموزش سنتی و تئوری بهسوی آموزش تلفیقی همراه با اندیشه، عمل و مشارکت گروهی دانشآموزان در حوزه شناختی سوق میدهد.
جاویدی ادامه داد: با اجرای طرح مدام، دانشآموزان در اداره مدرسه سهیم میشوند، ضمن اینکه این امر باعث اغنای روانی و اجتماعی و بالا رفتن روحیه خودباوری در دانشآموزان میشود و نیز تقویت آنان به محک توانمندیها و در نتیجه آمادگی برای قبول مسؤولیتهای دیگر خواهد شد.
وی تصریح کرد: دانشآموزان امروز آیندهسازان فردا هستند و بدون شک هر عملی در راستای باورپذیری و تقویت روحیه اجتماعی آنها در آینده کشور بسیار مؤثر خواهد بود.
معاون آموزشی آموزشوپرورش کازرون به ویژگی مثبت اجرای این طرح در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در سالهای گذشته باعث شده است دانشآموزان همکاری و هماهنگی بیشتری با مربیان خود داشته باشند.
وی در پایان بیان داشت: طرح مدام در تمام مدارس کازرون در حال برگزاری است و از سوی مدیر و معاونان و کارکنان مدیریت آموزشوپرورش این شهر مورد سرکشی و ارزیابی قرار میگیرد و مدارسی که با نظم و بهخوبی این طرح را اجرا کنند مورد تشویق قرار میگیرند.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: 13951210000937، www.farsnews.com