پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: تعداد حضور گردشگران خارجی در این استان بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حدود 35 درصد افزایش یافت.

شعار سال: شاپور رستمی، سه شنبه افزود: برای استخراج آمار حضور گردشگران خارجی در فارس به اماکن گردشگری که اقدام به فروش بلیت می کنند مراجعه کردیم و به مقایسه آمار 9 ماهه قبل از برجام و 9 ماهه بعد از توافق برجام پرداختیم.
وی ادامه داد: بر اساس این آمار، در 9 ماهه قبل از توافق برجام حدود 248 هزار و 170 گردشگر خارجی به فارس سفر کردند اما بعد از توافق برجام این تعداد با حدود 35 درصد افزایش به 331 هزار و 838 نفر رسید.
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک در 23 تیر 1394پس از 20 ماه مذاکرات فشرده و سخت بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به امضا رسید.
این توافق در 29 تیرماه 1394با تصویبت قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب، 6 قطعنامه قبلی این شورا علیه ایران را لغو کرد. اتحادیه اروپا نیز در همان روز برجام را تایید کرد.
این توافق از 26 دی ماه 94 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای، با برچیده شدن همه تحریم های ایران مرتبط با موضوع هسته ای به مرحله اجرا رسید.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، حوزه گردشگری را از جمله حوزه های تاثیرگذار در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد دانست و گفت: سیاست هایی که دولت یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت در کشور در حوزه مسائل بین الملل و توسعه به ویژه توسعه صنعت گردشگری در پیش گرفت سبب شد که در در سال های دوم و سوم فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش حضور شمار گردشگران خارجی در کشور و فارس باشیم.
وی ادامه داد: با ایجاد رونق در بخش گردشگری، بخش خصوصی نیز فعالیت خود را افزایش داد و راغب به سرمایه گذاری در حوزه خدمات و گردشگری شد.
رستمی اظهار کرد: از جمله موارد سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی ساخت اکوموزه عشایری فیروزآباد است که در زمینی به مساحت 145 هکتار اجرا خواهد شد و دیگری دهکده صنایع دستی زرقان شیراز است که در فضایی به وسعت بیش از سه هکتار عملیاتی می شود.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: بدون تردید با همدلی، هماهنگی و پیگیری مستمر می توان از تمام ظرفیت ها و قابلیت هایی که این استان دارد از جمله دارا بودن حدود 30 درصد آثار تاریخی کشور، یک ششم بقاع متبرکه، 400 جاذبه طبیعی و همچنین 2 هزار روستای دارای دهیاری که هر کدام بیانگر بخشی از فرهنگ، تمدن و تاریخ ماست استفاده مناسب تری کرد.
رستمی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان با توجه به مشکلاتی که در بحث منابع آب ایجاد شده و خشکسالی و بیکاری هایی که درهمین حوزه احتمال دارد ایجاد شود، با هدف توسعه اشتغال در استان و جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها، بر اساس طرح تکاپو به این نتیجه رسیده است که بخش گردشگری و صنایع دستی تنها بخشی است که می توان از ظرفیت های آن برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت استفاده کرد.
وی، تعداد افراد شاغل در حوزه صنایع دستی در فارس را حدود 200 هزار نفر برشمرد و گفت: از مجموع 220 رشته صنایع دستی، حدود 120 رشته در فارس وجود دارد که از این تعداد نیز حدود 80 رشته فعال است و 200 هزار نفر در این 80 رشته مشغول به کار هستند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در این بخش علاوه بر فضای کسب و کار افراد شاغل، بحث فروش اقلام تولیدی توسط آنهاست و به همین دلیل می کوشیم با راه اندازی دهکده صنایع دستی ضمن پر کردن خلاء موجود، به رونق صنایع دستی نیز کمک شود.
رستمی افزود: باید از فضای افزایش تعداد گردشگران خارجی برای رونق و افزایش فروش صنایع دستی و همچنین ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با فراهم شدن زیرساخت های گردشگری شاهد حضور گردشگران بیشتری در سال آینده باشیم اما لازمه آن حل و فصل مسائل و مشکلات بخش خصوصی و دیگری فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است که از جمله این زیرساخت ها، بهبود فضاهای فرودگاهی استان است که باید بر اساس استانداردهای بین المللی انجام دهیم.
وی، یکی از سیاست ها را توسعه گردشگری در تمام نقاط استان دانست و افزود: به عنوان نمونه در شهرستان لارستان با توجه به پیگیری هایی که در حال انجام است یک سرمایه گذار برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری اعلام آمادگی کرده که کارهای مقدماتی آن در دست انجام است و در صورت رفع موانع یک اقدام بزرگ خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس(ایرنا)، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 82400122: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
عامو توهم زدی. سال پایه مقایسه کردنت کی بی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین