پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
شهردار رباط کریم گفت: در صورت پیاده شدن برنامه ششم توسعه، فشار بر شهرداری‌ها مضاعف‌تر خواهد شد و در روند توسعه شهری خلل ایجاد می‌کند.

شعار سال: مسعود مختاری امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت و ساز و کمیسیون‌های ماده 100 تأمین می‌شود و در ساخت و ساز شهری افت شدیدی ایجاد شده است، کاهش درآمدهای شهرداری‌ها کاملاً محسوس است.

شهردار رباط کریم بیان کرد: در سال 82 قانون تجمیع عوارض توسط شهرداری‌ها مصوب شد که بر این اساس شهرداری‌ها می‌توانستند عوارض شهری را متناسب با فرهنگ و توان مالی مردم هر منطقه اخذ کند.

وی ادامه داد: همچنین یک درصد از تولید کارخانه‌های واقع در هر شهر سهم شهرداری بود که برای جبران آسیب‌های زیست محیطی احتمالی که این کارخانه‌ها به شهر وارد می‌کردند استفاده می‌شد.

مختاری تصریح کرد: این قانون بعد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده لغو شد و درآمدهای حاصله توسط وزارت اقتصاد و اداره مالیات اخذ و پس از یک سیر مکاتبات اداری و بازه زمانی هفت تا هشت ماهه به حساب شهرداری واریز می‌شود.

شهردار رباط کریم خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بر اساس قانون اساسی نمی‌توان اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را محدود کرد و در صورت ادامه یافتن این روند نقش مردم در اداره کشور کاهش محسوسی می‌یابد.

وی گفت: در صورت پیاده شدن برنامه ششم توسعه، فشار بر شهرداری‌ها مضاعف‌تر خواهد شد و در روند توسعه شهری خلل ایجاد می‌کند.

مختاری اظهار کرد: متأسفانه تأخیر در جذب اعتبارات شهرداری‌ها با توجه به وضعیت عمرانی شهرها و رکود موجود به صورت مستقیم بر نحوه خدمات‌رسانی مدیریت شهری اثر می‌گذارد.

شهردار رباط کریم در پایان متذکر شد: این امر در نهایت موجب زیان مردم خواهد شد، به همین دلیل که جا دارد دولت باید در زمینه اصلاح و یاری‌رساندن به شهرداری‌ها برای اجرای هرچه بهتر خدمات‌رسانی به شهرها اهتمام بیشتری داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 آبان 1395، کد مطلب: 13950816000645 :www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین