پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از 26 دی ماه 94 که اجرای برجام آغاز شده است 17 بار برجام را نقض کرده است لذا لازم است رئیس جمهور محترم که برای لغو سخنرانی یک شخصی در یک جایی بیانیه صادر می کند در برابر آمریکا خیلی محکم تر از این ها بایستد.

شعار سال: سید نقوی حسینی در واکنش به وضع تحریم های جدیدی که در روز گذشته از سوی آمریکایی ها بر علیه برخی افراد و شرکت های ایرانی تصویب شد، اظهار کرد: تحریم های روز گذشته آمریکا علیه شخصیت های حقوقی و حقیقی ما هفدهمین عهد شکنی آمریکا در دوران پسابرجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یعنی از 26 دی ماه 94 که اجرای برجام آغاز شده است 17 بار تا کنون آمریکا علیه ملت ایران تحریم و محدودیت جدید ایجاد کرده است که همه این ها نقض صریح برجام می شود.

*برجام سند عقب نشینی ایران در مقابل آمریکاست

نقوی حسینی تصریح کرد: این روند نشان می دهد که آمریکایی ها به هر شکلی که هست می خواهند اجرای برجام را با مانع روبه رو و از انتفاع ملت ایران جلوگیری کنند لذا لازم است در هر کدام از این موارد دستگاه دیپلماسی و دولت موضع گیری قاطع داشته باشد.

وی با تعبیر دقیق امام خمینی (ره) در خصوص آمریکایی ها در دوران پسابرجام گفت: عهد شکنی های آمریکایی ها در پسابرجام نشان می دهد که بیان حضرت امام در ارتباط با آمریکا کاملا دقیق و درست است که آمریکا همانند حیوانی است که اگر از جلوی آن فرار کنی بیشتر جلو می آید و حملات او بیشتر می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر همه می دانند که آمریکایی ها بعد از برجام جسور تر شدند و بیشتر علیه ملت ایران اقدام می کنند و این نشان می دهد که برجام نوعی عقب نشینی در مقابل آمریکایی ها محسوب می شود.

*صدور اطلاعیه و اظهار نظر یک سخنگو کافی نیست

نقوی حسینی در ادامه عنوان کرد: لذا انتظار می رود که دستگاه دیپلماسی و خصوصا دولت محکم و قاطع در برابر آن ها بایستد و این حیوان درنده را دنبال کند تا فرار کند و گرنه اگر ایران بخواهند در برابر آن ها کوتاهی کند آن ها بیشتر جسارت می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته دولت یک سری موضع گیری ها و اعتراضاتی نسبت به نقض برچام داشته است ولی این موضع گیری های آرام که در محدوده صدور اطلاعیه و یا اظهار نظر یک سخنگو بوده کافی نیست لذا رئیس جمهور محترم که برای لغو سخنرانی یک شخصی در یک جایی بیانیه صادر می کند در برابر آمریکا باید خیلی محکم تر از این ها بایستد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1395، کد مطلب: 1027418:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین