پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: کمیته نظارت بر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به زودی پاسخ محکم و قاطعی به اقدام اخیر آمریکا خواهد داد.

شعارسال: علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی، با اشاره به اقدام دیروز رئیس جمهور آمریکا در تایید مصوبه کنگره این کشور در وضع تحریم های جدید ایران و منع فروش هواپیماهای جدید به کشورمان تاکید کرد: این موضوع خلاف بین متن و روح برجام است و مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران به زودی از طریق هیئت نظارت بر برجام، پاسخ محکمی به این گستاخی و نقض عهد خواهند داد.

وی افزود: حداقل در دو جای برجام یک بار در متن و یک بار در پیوست تاکید شده است که هواپیمای مسافربری باید بدون هیچگونه محدودیتی به فروش برسد.
بروجردی افزود: البته بهترین پاسخ به مصوبه دیروز مجلس نمایندگان آمریکا همین نمایشگاهی است که نشان دهنده تکیه بر توانمندی های ملی است و این توانمندی نیز محصول دوران طولانی تحریم هاست که علیرغم همه رویاهای آمریکایی ها که تصور می کردند تحریم ها ما را عقب نگه خواهد داشت، توانستیم با تکیه بر دانش متخصصان برجسته کشور در همه بخش های دولتی، خصوصی و نیروهای مسلح و به خصوص نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیش برویم.
وی تاکید کرد: ملتی که می تواند پهپاد فوق سری آمریکایی را به زمین بنشاند و در طول چهار سال با مهندسی معکوس مشابه سازی کند و به پرواز درآورد با چنین اقداماتی که بار دیگر تخلف محرز آمریکا را نشان داد حتما عقب نخواهد نشست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کد خبر1806657 : ، www.irib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین