پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
با عبور از نیمه زمستان، برخی میوه‌ها با درصدی افزایش قیمت همراه شده‌اند اما قیمت محصولات صیفی و تره‌بار تغییری نکرده است.

شعار سال: بازار میوه و تره‌بار از جمله بازارهایی بود که در ماه‌های اخیر با نوسان کمتری نسبت به سایر اقلام خوراکی روبرو بوده است و به غیر از مقاطعی مانند شب یلدا و ماه رمضان که به طور طبیعی تقاضا افزایش می‌یابد، این بازار از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

اما بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی در گروه‌ میوه‌های تازه که بیشترین میزان رشد قیمت را نسبت به هفته‌های قبل و همچنین هفته مشابه سال گذشته داشته است، ۳.۳ درصد افزایش قیمت ثبت شده که این افزایش قیمت در برخی اقلام از جمله سیب، پرتقال و خیار درختی نسبت به هفته‌های پیشین قابل مشاهده است.

بر اساس آخرین بررسی‌های میدانی، قیمت انواع میوه در مغازه‌های سطح شهر به طور متوسط به این شرح است؛ سیب قرمز کیلویی ۴۸۰۰ تومان، سیب زرد کیلویی ۴۲۰۰ تومان، انار درجه یک کیلویی ۴۵۰۰ تومان، نارنگی کیلویی ۴۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب کیلویی ۵۰۰۰ تومان و پرتقال شمال کیلویی ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

در میان سایر اقلام میوه نیز موز کیلویی ۴۰۰۰ تومان، خرمالو کیلویی ۳۰۰۰ تومان، نارگیل کیلویی ۴۵۰۰ تومان، گریپ کیلویی ۳۴۰۰ تومان، ‌ ازگیل کیلویی ۴۰۰۰ تومان، بِه کیلویی ۶۰۰۰ تومان، ‌ گلابی کیلویی ۹۰۰۰ تومان و خیار بوته‌ای ۳۲۰۰ تومان قیمت دارد.

اما قیمت تره‌بار در مقایسه با هفته‌های قبل تغییر چندانی نداشته و از ثبات نسبی برخوارد است. سیب‌زمینی و پیاز مانند ماه‌های اخیر قیمت آن به ترتیب کیلویی ۲۰۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان است.

در میان سایر اقلام تره‌بار به طور متوسط هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳۲۰۰ تومان، فلفل دلمه‌ای ۳۲۰۰ تومان، بادمجان ۲۰۰۰ تومان، کدو ۲۰۰۰ تومان، ‌چغندر ۲۰۰۰ تومان، ‌ کاهو ۲۰۰۰ تومان و هویج ۲۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

قیمت اقلام مختلف تره‌بار نشان از ثبات و عدم تغییر قیمت‌ها دارد.

انواع میوه

قیمت

سیب قرمز

۴۸۰۰ تومان

سیب زرد

۴۲۰۰ تومان

انار درجه یک

۴۵۰۰ تومان

نارنگی

۴۰۰۰ تومان

نارنگی شیرین

۱۳۰۰ تومان

پرتقال جنوب

۵۰۰۰ تومان

پرتقال شمال

۴۵۰۰ تومان

انبه

۱۰ هزار تومان

خرمالو

۳۰۰۰ تومان

موز

۴۰۰۰ تومان

انگور

۴۰۰۰ تومان

نارگیل

۴۵۰۰ تومان

گریپ فروت

۳۴۰۰ تومان

ازگیل

۴۰۰۰ تومان

بِه

۶۰۰۰ تومان

خیار درختی

۳۲۰۰ تومان

خیار بوته‌ای

۴۰۰۰ تومان

قیمت انواع تره‌بار

قیمت

سیب زمینی

۲۰۰۰ تومان

پیاز

۱۵۰۰ تومان

گوجه فرنگی

۳۲۰۰ تومان

لیموترش

۱۰ هزار تومان

فلفل دلمه‌ای

۳۵۰۰ تومان

کدو

۲۰۰۰ تومان

بادمجان

۲۰۰۰ تومان

چغندر

۲۰۰۰ تومان

هندوانه

۱۲۰۰ تومان

کاهو

۲۰۰۰ تومان

هویج

۲۰۰۰ تومان

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 17 بهمن 95، کد مطلب: 95111711427: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین