پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۰۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سالانه یک میلیون و 200هزار نفر وارد بازار کار می شود که برای این ها ایجاد کار سخت است.

شعار سال: علی ربیعی در دیدار عمومی با مردم میاندوآب با بیان اینکه باید عظمت انقلاب را به نسل حاضر انتقال دهیم، اظهار کرد: متاسفانه نتوانسته ایم عظمت انقلاب را به نسل حاضر انتقال دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دهه فجر مناسبتی است تا یادمان باشد که انقلاب چه محتوا و هدفی داشت و بسنجیم که چه کار باید بکنیم، چه کار نکردیم و چه کارهایی را نباید می کردیم.

وی استقلال، آزادی، جمهوریت و معنویت را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استقلال بزرگترین چیزی است که انقلاب به ما داده و امروز ما امنیت ساز منطقه بوده و با ثبات ترین کشور منطقه هستیم و بدون ایران نمی توانند برای منطقه تصمیم گیری کنند.

ربیعی با بیان اینکه قبل از انقلاب تحقیر می شدیم ولی امروز به تنهایی در مقابل شش قدرت می ایستیم و مذاکره می کنیم، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای نیز بخشی از استقلال ماست و زمینه باز شدن اقتصاد را فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه باید اخلاقی تر از این باشد، اظهار کرد: جامعه باید اخلاقی تر از این باشد و نباید اسلام را از سر روابط، مناسبات و گفت و گوها کنار بزنیم و باز خوانی بکنیم، معنویتی که انقلاب به ما داد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده یک کارگر بوده، کارگر زاده هستم و کارگری را دوست دارم، افزود: باید وضعیت زندگی مردم را تغییر داده و با عقلانیت و تلاش کارها را پیش ببریم و در این میان حق نداریم تا ریالی حیف و میل کنیم.

ربیعی مدارا را شعار دولت عنوان کرد و گفت: باید مدارا و تحمل را در جامعه زیاد کنیم، تخریب نکنیم، سخت کوشی و عقلانیت داشته باشیم و با فکر و عقل کار کنیم و ارزش هایی را که انقلاب در سایه اسلام به دست آورده است، دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در مورد علل بیکاری در جامعه، تصریح کرد: روزی در کشور سالانه 40 هزار نفر وارد باز کار می شد ولی امروز در هر یک دقیقه با هشت ساعت کار، پنج نفر وارد بازار کار می شد و در آن زمان اگر سالانه 200 هزار شغل ایجاد می شد، بیکاری نداشتیم.

وی اظهار کرد: امروز سالانه یک میلیون و 200هزار نفر وارد بازار کار می شود که برای این ها ایجاد کار سخت است و به همین دلیل سال گذشته 700 هزار شغل ما به چشم نیامد.

ربیعی با بیان اینکه صورت مسئله را پاک نمی کنم، تصریح کرد: 4/5 میلیون دانشجو با تاخیر وارد بازار کار شدند و ما کار درازی در پیش داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 50 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق ناچیز می گیرند و ما از این موضوع خجالت می کشیم، افزود: در سه سال گذشته سعی کرده ایم که مزد را بر تورم پیشی دهیم و سال گذشته حداقل های بازنشسته های کشوری را 700 میلیارد تومان و امسال یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

وی گفت: من حتی در بین فیش های تامین اجتماعی 300 هزار تومانی هم می بینم و واقعیت را کتمان نمی کنم ولی به جای تشریح مسئله، ضعف را می گوییم.

ربیعی اظهار کرد: ما به امید نیاز داریم و جامعه نباید ناامید شود و هرکس هم امید مردم را ناامید کند به مردم خیانت کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 19 بهمن 95، کد مطلب: 1030954: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
یکی این بابا رو ساکت کنه. ننه من غریبم بازی داره در میاره. توهین به شعور مردم می کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
شما فقط محافظه کاری می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین