پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب ' وقتی مهتاب گم شد '، ' گلستان یازدهم'، ' دختر شینا ' و ' آب هرگز نمی میرد ' همزمان با نهمین روز دهه فجر و در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در همدان رونمایی و از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها تقدیر می شود.
شعارسال: این آیین با شکوه با حضور سخنرانان و مهمانان ویژه، رزمندگان، ایثارگران ، هنرمندان، فعالان حوزه ادبیات مقاومت و آحاد مردم استان همدان روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

تبیین ادبیات مقاومت و جهاد، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های 'وقتی مهتاب گم شد' ، دختر شینا' ، 'گلستان یازدهم' و'آب هرگز نمی میرد' و تجلیل از نویسندگان کتاب ها و رزمندگانی که خاطرات آنها بیان شده از جمله مهمترین برنامه های این آیین است.

کتاب 'وقتی مهتاب گم شد' روایت عاطفی و انسانی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان است که به قلم حمید حسام نوشته شده است.

کتاب 'گلستان یازدهم' نیز دربردارنده‌ خاطرات خانم پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان از شهدای شاخص استان همدان است که به قلم سرکار خانم ضرابی‌زاده به رشته‌ تحریر درآمده است.

کتاب 'دختر شینا' خاطرات خانم قدم‌خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی هژیر است، این کتاب نیز توسط سرکار خانم ضرابی‌زاده نوشته‌شده و از آثار حوزه‌ خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است.

همچنین در این آیین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر‌ کتاب ' آب هرگز نمی‌میرد ' حوزه ادبیات دفاع مقدس که حاوی مضامین برجسته‌ای درباره فرهنگ جهاد و شهادت، راوی و نویسنده‌ کتاب است رونمایی شد.

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از کتاب‌های 'نورالدین پسر ایران'، 'پایی که جا ماند'، 'لشکر خوبان'، 'من زنده‌ام' و 'آن بیست‌و‌سه نفر' تقدیر کرده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از خواندن برخی کتاب ها مانند کتاب 'نورالدین پسر ایران' ، 'جشن حنابندان' ، ' من زنده ام'، 'گلستان یازدهم'، دختر شینا' ،'وقتی مهتاب گم شد' و ... یادداشت هایی بر حاشیه آنان نوشته‌اند که این حاشیه ها در جامعه به 'تقریظ' معروف هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421533 (5825843) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین