پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۶۲ واحد در حوزه مسکن معلولان خراسان جنوبی ساخته و یا در دست ساخت است که ۴۶۴ واحد تا پایان امسال تحویل معلولان می‌شود.

شعار سال : غلام عباس عزیزی ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلولان، اظهار داشت: دسترسی و توانمندسازی برای همه شعار سال 2015 به مناسبت روز جهانی معلولان نام گذاری شده است که از مفهوم ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شهر فراگیر و قابل دسترس برای همه، بهبود آمار و اطلاعات معلولان، مشغول کردن افراد دارای معلولیت در جامعه و توسعه از زیر شاخه‌های شعار امسال روز جهانی معلولان است.

*17 هزار معلول در خراسان جنوبی تحت پوشش سازمان بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هریک از شعارهای روز جهانی معلولان پر محتوا و پر مفهوم است،تصریح کرد: این شعار‌ها بدان معنا است که تقریبا ساختارحمایت رسانی به معلولان باید به روش های مختلف اصلاح شود و در همه ابعاد به روز رسانی و تجدید نظر در حوزه معلولان صورت گیرد.

عزیزی با اشاره به جمعیت معلولان در خراسان جنوبی، بیان کرد: 17 هزار 427 نفر جمع کل معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان است که 5 هزار و 200 نفر تعداد از این معلولان در نوبت برای استفاده از خدمات این سازمان در خراسان جنوبی هستند.

وی افزود: از مجموع معلولان استان، هزار و 923 نفر در زمینه بینایی، 3 هزار و 103نفرمعلولیت شنوایی، هزار و72 نفر روانی، 5 هزار و819 نفر معلولیت ذهنی، 5 هزار 477 نفر معلولیت جسمی حرکتی و 33نفر در زمینه گفتاری معلولیت دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ شدت و درجه معلولیت از جمعیت معلولان خراسان جنوبی نیز 3 هزار و 659نفر دارای معلولیت خفیف، 5 هزار 359 نفر دارای معلولیت متوسط، 5هزار 497 نفر دارای معلولیت شدید و 2 هزار و 919 از معلولیت خیلی شدید برخوردار هستند.

عزیزی بیان کرد:در حال حاضرمعلولان مستمری بگیر سازمان بهزیستی خراسان جنوبی 6 هزار و 788 نفر هستند که از این تعداد 2 هزار 188 خانوار مربوط به حوزه اجتماعی و 4 هزار و 591 نفر خانوار مربوط به حوزه توانبخشی هستند.

وی افزود: برآورد جمعیت معلولان که یکی از زیر شعار‌های روز جهانی معلولان به نام بهبود آمار و اطلاعات معلولان است مورد سوال قرار گرفته است.

*آمار و اطلاعات دقیقی از جمعیت معلولان در خراسان جنوبی وجود ندارد

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: 10 تا 11 درصد جمعیت معلولان در کشور برآورد می‌شود اما جمعیت معلولان خدمات گیرنده و شناسایی شده نه در کشور و نه در استان این گونه نیست.

عزیزی بیان کرد: جمعیت معلولان تحت پوشش قرار گرفته در کشور زیر یک میلیون و 200هزار نفر و حدود 300هزار نفر پشت نوبت است اما اگر 10 درصد جمعیت کشور را برای معلولان مورد ملاک قرار گیرد چیزی حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر معلول در کشور باید وجود داشته باشد که قاعدتا این جمعیت وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 14 آذر 1394 کد مطلب : 934812 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین